Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy



/ Opac / Strona główna / Detail?PozycjaOpisy=20190325190951082980 / Katalog / Szczegóły pozycji

- Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
book
Napis Brak okładki i kartki książki

Historia najnowsza w literaturze i kulturze a edukacja polonistyczna




Historia najnowsza w literaturze i kulturze a edukacja polonistyczna - opis wydawcyW budowaniu tożsamości młodych ludzi i określaniu przez nich celów życiowych ogromnie ważne jest poczucie zakorzenienia w przeszłości, czerpanie z niej tego, co wartościowe, a zarazem krytyczne podejście do historycznych grzechów, wypaczeń i zaniechań.Autorzy XXX tomu serii "Edukacja Nauczycielska Polonisty", podejmując tematykę obecności

historii najnowszej na lekcjach języka polskiego, nie piszą jedynie o kulturowych i literackich sposobach poznawania przeszłości dalszej i bliższej, lecz także - a może przede wszystkim - o zdobywaniu narzędzi rozumienia teraźniejszości. Ważne jest, by nauka historii i kształcenie literackie wpisywały się w szczególną edukację ku wrażliwości, solidarności i empatii, która nie pozwala na zobojętnienie wobec wszelkich przejawów dyskryminacji, poniżania i umniejszania wartości innych ludzi, wobec postaw rasistowskich i antysemickich, wobec nieczułości i bezduszności, które prowadzą do dziejowych katastrof.

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:redakcja Anna Janus-Sitarz, Agnieszka Kania.
Seria:Edukacja Nauczycielska Polonisty : seria Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego : [t. 30]
Hasła:1901-2000
1939-1945
1945-1989
1989-2000
Film polski
Historia
Język polski (przedmiot szkolny)
Literatura polska
Nauczanie
Tematy i motywy
Praca zbiorowa
Edukacja i pedagogika
Kultura i sztuka
Literaturoznawstwo
Adres wydawniczy:Kraków : Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas, cop. 2018.
Opis fizyczny:382 strony : ilustracje ; 21 cm.
Uwagi:Na stronie redakcyjnej i okładce błędny zapis ISBN: 97883-242-3470-7, 97883-242-2919-2. Bibliografia przy rozdziałach.
Forma gatunek:Książki. Publikacje naukowe. Publikacje fachowe.
Dziedzina:Edukacja i pedagogika
Literaturoznawstwo
Kultura i sztuka
Powstanie dzieła:2018 r.
Twórcy:Janus-Sitarz, Anna. Redakcja

Kania, Agnieszka. Redakcja

Odbiorcy:Nauczyciele języka polskiego.
Powiązane zestawienia:Nauczanie
Film polski
Historia
Literatura polska - tematyka
Język polski
Język polski (przedmiot szkolny)
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Inne pozycje z serii




Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 57.437
Numer inw.: 57437
Dostępność: tylko na miejscu

schowek



Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.





Serie (cykl) Edukacja Nauczycielska Polonisty należy czytać w określonej kolejności:


Kolejność czytania serii/cyklu
Przyjemność i odpowiedzialność w lekturze : o praktykach czytania literatury w szkole : konstatacje, oceny, propozycje Tom 1.9

Przyjemność i odpowiedzialność w lekturze : o praktykach czytania literatury w szkole : konstatacje, oceny, propozycje


Jak - w stanie kryzysu czytelnictwa, atrofii wartości, upadku autorytetu intelektualisty i wielu przeobrażeń społeczno-kulturowych obniżających rangę lektury - uczyć czytania? Jak temu czytaniu przywrócić dwa zanikające, a niezbędne elementy: przyjemność i odpowiedzialność. Książka, przeplatając dyskurs naukowy i dydaktyczny, [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Polonista w szkole : podstawy kształcenia nauczyciela polonisty Tom 2.9

Polonista w szkole : podstawy kształcenia nauczyciela polonisty


Książka ma służyć zarówno studentom polonistyki, przygotowującym się do praktyk pedagogicznych, egzaminu z metodyki i przyszłej pracy w szkole, jak i nauczycielom praktykom, szukającym informacji i inspiracji, podpowiedzi, co w dydaktyce jest konieczną zmianą, a co przemijającą modą, starającym się sprostać wyzwaniom edukacyjnym w [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Przygotowanie ucznia do odbioru różnych tekstów kultury Tom 3.9

Przygotowanie ucznia do odbioru różnych tekstów kultury


Druga z kolei książka wydana w serii "Edukacja nauczycielska polonisty" poświęcona jest w całości przygotowaniu ucznia do odbioru różńych tekstów kultury, poczynając od sztuki słowa przez teatr, film, malarstwo, fotografię, muzykę, aż po budzące kontrowersje awangardowe instalacje we współczesnych galeriach i teksty kultury [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Doskonalenie warsztatu nauczuciela polonisty Tom 4.9

Doskonalenie warsztatu nauczuciela polonisty


Kolejność czytania serii/cyklu
Styl terapeutyczny w pracy nauczyciela polonisty Tom 5.9

Styl terapeutyczny w pracy nauczyciela polonisty


Książka ta omawia wielowymiarowość pojęcia "terapii" w edukacji. W sposób ciekawy przedstawione zostały analizy i interpretacje autentycznych zdarzeń szkolnych na lekcjach języka polskiego, a także ćwiczenia i projekty, pozwalające na budowanie refleksyjnej postawy nauczyciela w świadomym procesie nauczania. Celem tych zabiegów jest [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Od dzieciństwa ku młodości : psychologiczno-pedagogiczne podstawy kształcenia nauczyciela polonisty Tom 6.9

Od dzieciństwa ku młodości : psychologiczno-pedagogiczne podstawy kształcenia nauczyciela polonisty


Kolejność czytania serii/cyklu
Szkolne spotkania z literaturą Tom 7.9

Szkolne spotkania z literaturą


Kolejny tom z serii "Edukacja nauczycielska polonisty" stawia pytania o to, jak pracować z lekturą szkolną, by praca ta zachęcała młodych ludzi do sięgania po lektury pozaszkolne, by uczyła dokonywania wyborów i czerpania przyjemności ze spotkania z literacka przygodą. Autorzy włączają się w ważne aktualnie dyskusje o potrzebie [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Edukacja polonistyczna wobec trudnej współczesności Tom 8.9

Edukacja polonistyczna wobec trudnej współczesności


Jakie szanse ma edukacja polonistyczna wobec twardych praw globalnego rynku, rewolucji informatycznej i dyktatu kultury masowej? Autorzy artykułów zawartych w niniejszym tomie rozważają, jakie możliwości sprostania wymogom współczesności daje nowa Podstawa programowa, jak można przygotować nauczycieli do odpowiedzialnego wyboru lektur i [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Historia najnowsza w literaturze i kulturze a edukacja polonistyczna Tom 10.9

Historia najnowsza w literaturze i kulturze a edukacja polonistyczna


Historia najnowsza w literaturze i kulturze a edukacja polonistyczna - opis wydawcyW budowaniu tożsamości młodych ludzi i określaniu przez nich celów życiowych ogromnie ważne jest poczucie zakorzenienia w przeszłości, czerpanie z niej tego, co wartościowe, a zarazem krytyczne podejście do historycznych grzechów, wypaczeń i [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Lektury w ręku nauczyciela : perspektywa polska i zagraniczna Tom 11.9

Lektury w ręku nauczyciela : perspektywa polska i zagraniczna


Lektury w ręku nauczyciela. Perspektywa polska i zagraniczna - opis wydawcyCzy i jak nauczyciel może przezwyciężyć uczniowską obojętność wobec książek? Autorzy artykułów zamieszczonych w tym tomie zakładają, że książka w ręku polonisty potrafi wpłynąć na postrzeganie literatury przez młodego człowieka albo w kategorii [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Facebook w szkolnej ławce : media społecznościowe a edukacja polonistyczna Tom 29
Tom 29

Facebook w szkolnej ławce : media społecznościowe a edukacja polonistyczna


Facebook w szkolnej ławce. Media społecznościowe a edukacja polonistyczna - opis wydawcy"Niniejsza książka stanowi próbę rozpoznania oraz interdyscyplinarnego, wolnego od stereotypów opisania dydaktycznego potencjału mediów społecznościowych. Znalazły się tu głosy zarówno cenionych badaczy polskich i zagranicznych (dydaktyków [...]

Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy