logo_albert_v2


Katalog

Statystyki

Logowań: 381036
W tym dziś: 8
Zamówienia: 0
Rezerwacje: 2335
Komentarze: 172


Schowki (łącznie): 16198
Największy schowek: 2355
Korzystających z nich: 2064



   Trudne pytania i odpowiedzi (FAQ)



  • Jak zalogować się na konto biblioteczne przy pomocy innej karty niż biblioteczna z kodem kreskowym?


  • W przypadku zarejestrowania jako kartę biblioteczną:

    • Warszawskiej Karty Miejskiej,

    • Elektronicznej Legitymacji Studenckiej,

    • Elektronicznej Legitymacji Uczniowskiej


  • należy inaczej niż w przypadku karty z kodem postępować podczas logowania na swoje konto biblioteczne. Powyższe karty mają tylko jeden niepowtarzalny numer formatu: XXX-XXXXXXXX
    Grupy cyfr widoczne na karcie rozdzielamy myślnikiem.
    Podczas logowania w okienko Nr karty wprowadzamy 6 pierwszych cyfr numeru PESEL, a do okienka PIN numer z karty.




  • Ile czasu od chwili powiadomienia oczekuje pozycja w bibliotece?


  • Czytelnik po otrzymaniu powiadomienia (email) będzie miał 3 dni na wypożyczenie zarezerwowanej pozycji. Jeżeli w tym terminie nie zgłosi się do biblioteki, rezerwacja ulegnie automatycznie skasowaniu.


  • Placówki biblioteczne nie będą telefonicznie informowały o rezerwacjach - czytelnicy którzy nie dokonali aktywacji email bedą zobowiązani dowiadywać się (osobiście lub telefonicznie) czy zamówiona pozycja jest do odbioru.




  • Mam kartę biblioteczną ale nie otrzymałem PIN-u jak można go uzyskać?


  • Na karcie bibliotecznej znajdują się dwie liczby. Pierwsza sześciocyfrowa jest numerem karty, druga dziewięciocyfrowa właśnie PIN-em. Przykładowo na karcie mamy nadrukowane: NR 000011 --- 222233334. Numer karty to 11, PIN - 222233334. W przypadku logowania na stronie internetowej nie jest konieczne wpisywanie zer poprzedzających właściwy numer karty.




  • Czy można aktywować na jeden telefon komórkowy trzy konta biblioteczne?


  • Niestety taka operacja nie jest możliwa. System powiązuje numer telefonu tylko z jedną kartą biblioteczną.




  • Kiedy następuje zablokowanie karty bibliotecznej?


  • Blokada programowa zostaje nałożona automatycznie w przypadku przetrzymania jednej pozycji powyżej 7 dniu, lub w przypadku przetrzymania powyżej 2 pozycji. Blokada WEB (można wypożyczać książki, filmy czasopisma, nie można korzystać z darmowego dostępu do internetu) zostaje nałozona w przypadku wykrycia działania niezgodnego z regulaminem np. instalację programów komputerowych.




  • Zgubiłem kartę co muszę zrobić?


  • Należy bezzwłocznie skontaktować się (osobiście lub telefonicznie) z najbliższą placówką biblioteczną. Zablokowanie zgubionej karty zapobiegnie wypożyczeniu przez inną osobę (znalazcę!) na Państwa konto książek, płyt DVD itp. Otrzymanie nowej karty wiąże się z poniesieniem opłaty w wysokości 10zł. (W przypadku uczniów szkół podstawowych, emerytów, rencistów i bezrobotnych opłata wynosi 5 zł).




  • Ile można maksymalnie zrobić rezerwacji?


  • Każdy czytelnik jest indywidualnie oceniany - system sprawdza ile rezerwacji zostało do tej pory odebranych w terminie, ile zamówień zostało zrobionych dla zabawy, ile pozycji oczekujących na nas w bibliotece nie odebraliśmy w terminie. Widełki zostały ustawione w przedziale 3 - 50 pozycji. Ponieważ każdemu może się zdarzyć nie odebrać rezerwacji z różnych ważnych powodów ustaliliśmy, że algorytm zignoruje:

    • • trzy nie odebrane zamówienia,

    • • trzy skasowane rezerwacje po otrzymaniu powiadomienia,

    • • pięć nie odebranych rezerwacji.

  • Nowy czytelnik będzie mógł zarezerwować 10 pozycji.





  • Czy można oddaną książkę pożyczyć ponownie tego samego dnia?


  • Nie ma problemu - można taką pozycje powtórnie wypożyczyć, o ile nie została ona zarezerwowana.




  • W jakim przypadku nie można przedłużyć terminu zwrotu książki?


  • Zmiana terminu zwrotu książki (prolongata) jest możliwa jeżeli nie został już przekroczony termin i jeżeli na daną pozycje nie ma rezerwacji.




  • Czy można oddać książki bez karty bibliotecznej?


  • Tak. W przypadku zwracania pozycji karta nie jest niezbędna.




  • Czy można ten sam tytuł zarezerwować we wszystkich wypożyczalniach?


  • Nie stosujemy tego rodzaju ograniczeń.




  • Czy aby korzystać z komputera z dostępem do internetu znajdującym się w wypożyczalni trzeba posiadać kartę biblioteczną?


  • Dostęp do bezpłatnego internetu jest uwarunkowany posiadaniem karty bibliotecznej (bez nałożonych blokad!)




  • Jaka jest wysokość kary za przetrzymanie książki?


  • Program automatycznie nalicza kary za takie pozycje. Wyniesie ona 20gr. za każdy dzień (soboty i niedziele również). Kara zaokrąglana jest do pełnych złotych.