Logowań: 382148
W tym dziś: 294
Zamówienia: 0
Rezerwacje: 2304
Komentarze: 172
Schowki (łącznie): 16216
Największy schowek: 2355
Korzystających z nich: 2071
KATALOG GIER PLANSZOWYCH Czytelni Naukowej nr IV
Wyświetlone zostało 500 ostatnio wprowadzonych do katalogu pozycji (nowe nabytki). Zostały one posortowane malejąco po numerze inwentarzowym. Pozycje można tylko przeglądać, nie działa w tym trybie wyszukiwanie.
Pod osłoną nocy czterech magów spotyka się, aby sprawdzić, kto z nich posiada największą magiczną moc. Na skalistym płaskowyżu, w cieniu wysokich drzew, ustawiają wokół płonącego ognia krąg z czerwonych kociołków. Wykorzystując swoje moce, magowie, jeden po drugim, próbują przesunąć jeden ze swych kociołków w kierunku ogniska. Muszą działać bardzo ostrożnie, gdyż wypchnięcie czegokolwiek poza teren magicznych zmagań sprawia, iż kolejny z rywali otrzymuje możliwość wypróbowania swych zdolności.Uwalniana magia powoduje, że potężny dysk z ogniskiem zaczyna się przemieszczać i powoli odsłania się ukryty pod nim krąg światła. To właśnie w nim magowie muszą umieścić swój kociołek. Ten, kto tego dokona, zostaje zwycięzcą magicznego turnieju.
UWAGI:
Czas gry: 15-20 min. Liczba graczy: 2-4. Oznaczenia odpowiedzialności: autorzy Kirsten Becker, Jena-Peter Schliemann; ilustracje Rolf Vogt; opracowanie graficzne Lena Kappler, Johann Rüttinger.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 14 dni
Wesoła gra dla całej rodziny! W trakcie malowania swojego igloo małe niedźwiadki pobrudziły się farbami. Tata miś nie jest tym zachwycony. Natychmiast zarządził kąpiel. Który niedźwiadek najszybciej pokona trasę po krach i pierwszy wyszoruje futro?Gracze poruszają misie za pomocą specjalnych kostek. Sami decydują jak prędko biegnie ich miś, ale jak za bardzo zaryzykują, tracą kolejkę!
UWAGI:
Liczba graczy: 2-6. Czas gry: 20 min. Oznaczenia odpowiedzialności: autor Heinz Mister; ilustracje Markus Binz; opracowanie graficzne i DTP Cezary Szulc.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 14 dni
"Odbudowa Warszawy 1945-1980" to elegancka gra o prostych zasadach, która zapewni dobrą zabawę całej rodzinie, a jej wariant zaawansowany spodoba się również doświadczonym graczom. Stawisz w niej czoła wyzwaniu budowy miasta na gruzach powojennej Warszawy. Wcielisz się w pracownika Biura Odbudowy Stolicy, a Twoją misją będzie realizowanie norm i zadań, mających pomóc w racjonalnej rekonstrukcji zniszczonego miasta. Za osiągnięcie tych celów oraz stawianie budynków, mostów i odcinków metra otrzymasz punkty zwycięstwa. Kto będzie miał ich najwięcej na koniec rozgrywki, wygra. W "Odbudowie Warszawy 1945-1980" występuje aż 60 unikatowych budynków ukazujących architektoniczne bogactwo stolicy Polski. Zagraj i odkryj piękno Warszawy, którą sam możesz zbudować!
UWAGI:
Czas gry: 75 min. Liczba graczy: 2-5. Oznaczenia odpowiedzialności: autorzy Piotr Grzymisławski, Łukasz Szopka; graficy Iga Grygiel, Anna Mantur, Łukasz Fedorowicz, Łukasz Gać.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 14 dni
Ten, kto uzbiera pełne skrzynki owoców i zdobędzie najwięcej punktów zostanie zwycięzcą!Gracze mają za zadanie ustawiać owoce w sadzie w taki sposób, aby móc uzbierać pełną skrzynkę szybciej niż inni.Przyjazna grafika i proste zasady gry Jeżyki idealnie dostosowane są dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.Elementy gry wykonane są z płótnowanego papieru pokrytego ekologicznymi farbami spożywczymi, co gwarantuje dzieciom bezpieczną zabawę przez długi czas.
UWAGI:
Czas gry: 25 min. Liczba graczy 2-4. Instrukcja gry w języku polskim, słowackim, czeskim, węgierskim. Oznaczenia odpowiedzialności: projekt gry [>>] i opracowanie graficzne Jarek Lula; opracowanie gry i instrukcja Krzysztof Hrynkiewicz.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 14 dni
Zadaniem 7. Eskadry Myśliwskiej jest powstrzymanie bolszewickiej 1. Armii Konnej, która galopuje w kierunku Lwowa. Polscy i amerykańscy lotnicy starają się zatrzymać natarcie Armii Czerwonej na linii Bugu. Po raz pierwszy w historii samoloty walczą z uzbrojoną w karabiny kawalerią. Przed 95 laty garstka pilotów powstrzymała wielotysięczną konnicę. Czy dziś uda Ci się powtórzyć ich sukces?7. W obronie Lwowa to pierwsza część lotniczej trylogii. Ciąg dalszy historii eskadr noszących to samo "gwiaździste godło" przedstawiają osadzone w czasie II wojny światowej gry 111 i 303. 7. W obronie Lwowa jest grą dla dwóch osób. Zawiera dwa warianty: prosty dla dzieci od 8 roku życia i zaawansowany dla dorosłych.
UWAGI:
Czas gry: 15 min. Liczba graczy: 2. Instrukcja gry w języku polskim, angielskim, rosyjskim. Oznaczenia odpowiedzialności: mechanika gry i koordynacja [>>] wydania Karol Madaj, opracowanie merytoryczne i graficzne Tomasz Ginter.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 14 dni
Zabierz Dobble na plażę!Zanurkuj z pluskiem po zwycięstwo wszędzie tam, gdzie porwie Cię fala przygody, dzięki zupełnie nowej, bardzo trwałej i wodoodpornej wersji ulubionej gry rodzinnej!Dobble Plaża to 30 kart, na których znajdziecie po 6 symboli związanych z morzem i plażą. Na 2 dowolnych kartach zawsze znajduje się dokładnie 1 wspólny symbol. Niezależnie od tego, czy grasz nad jeziorem, na basenie czy w wannie, Twoim celem jest jak najszybciej odnaleźć wspólny symbol i wygrać! Zanim zaczniecie grę wylosujcie dwie karty i połóżcie je odsłonięte na stole czy ręczniku. Poszukajcie powtarzającego się na nich symbolu. Pierwszy gracz, który znajdzie odpowiedni symbol i głośno go nazwie, losuje i kładzie na stole dwie kolejne karty. Możecie grać w ten sposób tak długo, jak macie ochotę!- Ta, ta, no... Syrenka!- No co Ty! Przecież to wiaderko!Uwaga! Dwie karty zawsze łaczy tylko jeden symbol!Dobra robota! Teraz już wiecie, jak grać w Dobble Plaża!Dlaczego musisz mieć tę grę? Żadna inna gra nie rozrusza towarzystwa tak jak "Dobble". Żadna nie jest tak prosta i nie daje tyle zabawy w ciągu tych kilku minut! Rozgrywka jest bardzo szybka, emocjonująca, przy stole dużo się dzieje, każdy krzyczy starając się jakoś nazwać pasujące obrazki i być przy tym szybszym od innych graczy. Tylko "Dobble" tłumaczy się w minutę! Żadna inna gra nie jest tak mała, że można wziąć ją wszędzie i nie ma tak trwałego, metalowego pudełka, które wytrzyma wiele. Tylko "Dobble" ma takie wygodne i praktyczne karty. Okrągłe, mocne kartoniki świetnie się sprawdzają w czasie zabawy.Świetnie sprawdza się jako przerywnik pomiędzy poważniejszymi tytułami, a do tego porządnie rozgrzewa i solidnie poprawia humor. Polecana dla osób w każdym wieku.
UWAGI:
Czas gry: 10 min. Liczba graczy: 2-5. Oznaczenia odpowiedzialności: autor Denis Blanchot, Jacques Cotereau; tłumaczenie Magdalena Kozyczkowska.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 14 dni
W serii Dobra gra w dobrej cenie! znajdziesz gry rodzinne, do których z przyjemnością będziesz wracać. Przekonaj się, że gra w dobrej cenie może być ciekawa i pełna emocji. Gra imprezowa, w której ważne są szybkie liczenie, spostrzegawczość i refleks. Jeden gracz odkrywa płytkę ze zwierzętami i rzuca kostką. Wszyscy starają się jak najszybciej odnaleźć zwierzę, które występuje na karcie w liczbie wskazanej przez kostkę. Kto pierwszy wyda właściwy odgłos, zdobywa punkt.
UWAGI:
Czas gry: 20 min. Liczba graczy: 2-5. Oznaczenia odpowiedzialności: autor Łukasz Woźniak; ilustracje Maciej Szymanowicz; opracowanie graficzne i DTP Cezary Szulc.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 14 dni
Dowiedz się, co piszczy w puszczy. Gracze poruszają Pompika za pomocą specjalnych kostek i starają się odnaleźć pary takich samych zwierzątek. Utrudnieniem jest to, że zwierzątka lubią się ukrywać, a niespodziewana burza może pokrzyżować plany żubra. Dzieci będą ćwiczyć pamięć i logiczne myślenie, a przy okazji dowiedzą się, jakie zwierzęta mieszkają w Puszczy Białowieskiej. Gra zawiera 2 warianty zasad - prostsze, dla młodszych, nawet 4-letnich graczy, i zaawansowane, dla starszych dzieci. Pompik to znany wszystkim z serialu TV i książek mały żubr. Gracze poznają mieszkańców polskiej puszczy.
UWAGI:
Liczba graczy: 2-5. Czas gry: 20 min. Oznaczenia odpowiedzialności: autor gry Maritn Nedergaard Andersen; opracowanie graficzne i DTP Cezary Szulc.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 14 dni
Rummikub to gra znana od kilkunastu lat ? często porównywana do karcianego remika. Jest to gra strategiczna, która polega na pozbyciu się wszystkich kostek z liczbami ze swojej tabliczki, wykładając na stół sekwencje lub ciągi minimum 3-liczbowe. Najciekawsza jest możliwość ingerencji w już wyłożone kostki. W swojej kolejce można je dowolnie przesuwać i modyfikować, byle tylko na koniec nie naruszyć podstawowej zasady - minimum 3 kostki w sekwencji lub ciągu. Dzięki prostym zasadom gra jest odpowiednia dla dzieci i dorosłych w każdym wieku.
UWAGI:
Liczba graczy: 2-4.
DOSTĘPNOŚĆ:
Została wypożyczona Pozycję można wypożyczyć na 14 dni
WYPOŻYCZYŁ:
Na kartę 020622 od dnia 2019-01-03 Wypożyczona, do dnia 2019-03-04