Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy



/ Opac / Strona główna / Detail?PozycjaOpisy=20120103134841070555 / Katalog / Szczegóły pozycji

- Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
book
Napis Brak okładki i kartki książki

Szkolne spotkania z literaturą




Kolejny tom z serii "Edukacja nauczycielska polonisty" stawia pytania o to, jak pracować z lekturą szkolną, by praca ta zachęcała młodych ludzi do sięgania po lektury pozaszkolne, by uczyła dokonywania wyborów i czerpania przyjemności ze spotkania z literacka przygodą. Autorzy włączają się w ważne aktualnie dyskusje o potrzebie istnienia kanonu; konieczności ciągłej weryfikacji praktyk czytania lektur

szkolnych, tak by przełamać uczniowską obojętność; przygotowaniach do rozpoznawania konwencji, stylów, gier literackich; kształceniu gotowości do odbiory nowych zjawisk kulturowych; sposobach czytania literatury najmłodszej, budzącej wiele kontrowersji; obecności e-fikcji na lekcji języka polskiego i roli nauczyciela jako pośrednika między uczniem a przywołaną przez dzieło literacką tradycją.

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:red. Anna Janus-Sitarz.
Seria:Edukacja Nauczycielska Polonisty
Hasła:Nauczyciele języka polskiego - nauczanie - praca - organizacja
Poradniki dla nauczycieli - historia - nauczanie - metody
Adres wydawniczy:Kraków : Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas, cop. 2007.
Opis fizyczny:250, [1] s., [10] s. tabl. : il. kolor. ; 21 cm.
Uwagi:Bibliogr. przy pracach.
Powiązane zestawienia:
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Inne pozycje z serii




Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 43.713
Numer inw.: 43713
Dostępność: tylko na miejscu

schowek



Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.





Serie (cykl) Edukacja Nauczycielska Polonisty należy czytać w określonej kolejności:


Kolejność czytania serii/cyklu
Przyjemność i odpowiedzialność w lekturze : o praktykach czytania literatury w szkole : konstatacje, oceny, propozycje Tom 1.9

Przyjemność i odpowiedzialność w lekturze : o praktykach czytania literatury w szkole : konstatacje, oceny, propozycje


Jak - w stanie kryzysu czytelnictwa, atrofii wartości, upadku autorytetu intelektualisty i wielu przeobrażeń społeczno-kulturowych obniżających rangę lektury - uczyć czytania? Jak temu czytaniu przywrócić dwa zanikające, a niezbędne elementy: przyjemność i odpowiedzialność. Książka, przeplatając dyskurs naukowy i dydaktyczny, [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Polonista w szkole : podstawy kształcenia nauczyciela polonisty Tom 2.9

Polonista w szkole : podstawy kształcenia nauczyciela polonisty


Książka ma służyć zarówno studentom polonistyki, przygotowującym się do praktyk pedagogicznych, egzaminu z metodyki i przyszłej pracy w szkole, jak i nauczycielom praktykom, szukającym informacji i inspiracji, podpowiedzi, co w dydaktyce jest konieczną zmianą, a co przemijającą modą, starającym się sprostać wyzwaniom edukacyjnym w [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Przygotowanie ucznia do odbioru różnych tekstów kultury Tom 3.9

Przygotowanie ucznia do odbioru różnych tekstów kultury


Druga z kolei książka wydana w serii "Edukacja nauczycielska polonisty" poświęcona jest w całości przygotowaniu ucznia do odbioru różńych tekstów kultury, poczynając od sztuki słowa przez teatr, film, malarstwo, fotografię, muzykę, aż po budzące kontrowersje awangardowe instalacje we współczesnych galeriach i teksty kultury [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Doskonalenie warsztatu nauczuciela polonisty Tom 4.9

Doskonalenie warsztatu nauczuciela polonisty


Kolejność czytania serii/cyklu
Styl terapeutyczny w pracy nauczyciela polonisty Tom 5.9

Styl terapeutyczny w pracy nauczyciela polonisty


Książka ta omawia wielowymiarowość pojęcia "terapii" w edukacji. W sposób ciekawy przedstawione zostały analizy i interpretacje autentycznych zdarzeń szkolnych na lekcjach języka polskiego, a także ćwiczenia i projekty, pozwalające na budowanie refleksyjnej postawy nauczyciela w świadomym procesie nauczania. Celem tych zabiegów jest [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Od dzieciństwa ku młodości : psychologiczno-pedagogiczne podstawy kształcenia nauczyciela polonisty Tom 6.9

Od dzieciństwa ku młodości : psychologiczno-pedagogiczne podstawy kształcenia nauczyciela polonisty


Kolejność czytania serii/cyklu
Szkolne spotkania z literaturą Tom 7.9

Szkolne spotkania z literaturą


Kolejny tom z serii "Edukacja nauczycielska polonisty" stawia pytania o to, jak pracować z lekturą szkolną, by praca ta zachęcała młodych ludzi do sięgania po lektury pozaszkolne, by uczyła dokonywania wyborów i czerpania przyjemności ze spotkania z literacka przygodą. Autorzy włączają się w ważne aktualnie dyskusje o potrzebie [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Edukacja polonistyczna wobec trudnej współczesności Tom 8.9

Edukacja polonistyczna wobec trudnej współczesności


Jakie szanse ma edukacja polonistyczna wobec twardych praw globalnego rynku, rewolucji informatycznej i dyktatu kultury masowej? Autorzy artykułów zawartych w niniejszym tomie rozważają, jakie możliwości sprostania wymogom współczesności daje nowa Podstawa programowa, jak można przygotować nauczycieli do odpowiedzialnego wyboru lektur i [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Historia najnowsza w literaturze i kulturze a edukacja polonistyczna Tom 10.9

Historia najnowsza w literaturze i kulturze a edukacja polonistyczna


Historia najnowsza w literaturze i kulturze a edukacja polonistyczna - opis wydawcyW budowaniu tożsamości młodych ludzi i określaniu przez nich celów życiowych ogromnie ważne jest poczucie zakorzenienia w przeszłości, czerpanie z niej tego, co wartościowe, a zarazem krytyczne podejście do historycznych grzechów, wypaczeń i [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Lektury w ręku nauczyciela : perspektywa polska i zagraniczna Tom 11.9

Lektury w ręku nauczyciela : perspektywa polska i zagraniczna


Lektury w ręku nauczyciela. Perspektywa polska i zagraniczna - opis wydawcyCzy i jak nauczyciel może przezwyciężyć uczniowską obojętność wobec książek? Autorzy artykułów zamieszczonych w tym tomie zakładają, że książka w ręku polonisty potrafi wpłynąć na postrzeganie literatury przez młodego człowieka albo w kategorii [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Facebook w szkolnej ławce : media społecznościowe a edukacja polonistyczna Tom 29
Tom 29

Facebook w szkolnej ławce : media społecznościowe a edukacja polonistyczna


Facebook w szkolnej ławce. Media społecznościowe a edukacja polonistyczna - opis wydawcy"Niniejsza książka stanowi próbę rozpoznania oraz interdyscyplinarnego, wolnego od stereotypów opisania dydaktycznego potencjału mediów społecznościowych. Znalazły się tu głosy zarówno cenionych badaczy polskich i zagranicznych (dydaktyków [...]

Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy