Facebook w szkolnej ławce : media społecznościowe a edukacja polonistyczna
Autor: Kulig-Kozłowska, Agnieszka.
Facebook w szkolnej ławce. Media społecznościowe a edukacja polonistyczna - opis wydawcy"Niniejsza książka stanowi próbę rozpoznania oraz interdyscyplinarnego, wolnego od stereotypów opisania dydaktycznego potencjału mediów społecznościowych. Znalazły się tu głosy zarówno cenionych badaczy polskich i zagranicznych (dydaktyków literatury, językoznawców, psychologów, socjologów, medioznawców, kulturoznawców), jak i
nauczycieli praktyków, studentów, wreszcie - samych uczniów, które stanowiły podstawę do namysłu nad obecnością nowych mediów w edukacji polonistycznej. Publikacja, oprócz teoretycznego opisu zagadnienia, prezentuje sposoby wykorzystywania mediów społecznościowych na lekcjach literackich (m.in. metoda dramy online) oraz omawiania najnowszej literatury dla dzieci i młodzieży, w której nowoczesne technologie odgrywają znaczącą rolę.Czytelnicy dowiedzą się z książki Agnieszki Kulig, jak w sposób autentycznie kształcący, przy tym zaś atrakcyjny i angażujący uczniów, wykorzystać w procesie dydaktycznym platformy edukacyjne, rozmaite witryny internetowe, w końcu portale społecznościowe. Autorka nie poprzestaje na przekonywaniu polonistów do korzystania z multimediów czy na ogólnych wskazówkach, lecz przede wszystkim prezentuje konkretne propozycje działań dydaktycznych z wykorzystaniem technologii cyfrowej. Atutem publikacji jest świeże, ciekawe ujęcie zjawisk pozornie znanych, jednak traktowanych przez rzesze polonistów w sposób lekceważący czy wręcz wrogi".- Witold Bobiński
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Agnieszka Kulig-Kozłowska. | ||||||||||||||||
Seria: | Edukacja Nauczycielska Polonisty : seria Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego : [t. 29] | ||||||||||||||||
Hasła: | Edukacja medialna Język polski (przedmiot szkolny) Media społecznościowe Multimedia Nauczanie Edukacja i pedagogika Literaturoznawstwo Media i komunikacja społeczna | ||||||||||||||||
Adres wydawniczy: | Kraków : Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas, cop. 2017. | ||||||||||||||||
Opis fizyczny: | 246 stron : ilustracje ; 21 cm. Uwagi: | Na stronie redakcyjnej i okładce błędny zapis ISBN: 97883-242-3124-9, 97883-242-3245-1 (e-ISBN). Bibliografia na stronach 229-239. Indeks. | Forma gatunek: | Książki. Publikacje dydaktyczne. Publikacje fachowe. | Dziedzina: | Literaturoznawstwo | Edukacja i pedagogika Media i komunikacja społeczna Powstanie dzieła: | 2017 r. | Odbiorcy: | Nauczyciele języka polskiego. | Powiązane zestawienia: | Język polski | Media społecznościowe Multimedia Edukacja medialna Nauczanie Język polski (przedmiot szkolny) Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | Inne pozycje z serii | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 56.002
Numer inw.: 56002
Dostępność: tylko na miejscu
Komentarze i rezencje
Serie (cykl) Edukacja Nauczycielska Polonisty należy czytać w określonej kolejności:
Przyjemność i odpowiedzialność w lekturze : o praktykach czytania literatury w szkole : konstatacje, oceny, propozycjeJak - w stanie kryzysu czytelnictwa, atrofii wartości, upadku autorytetu intelektualisty i wielu przeobrażeń społeczno-kulturowych obniżających rangę lektury - uczyć czytania? Jak temu czytaniu przywrócić dwa zanikające, a niezbędne elementy: przyjemność i odpowiedzialność. Książka, przeplatając dyskurs naukowy i dydaktyczny, [...] |
Polonista w szkole : podstawy kształcenia nauczyciela polonistyKsiążka ma służyć zarówno studentom polonistyki, przygotowującym się do praktyk pedagogicznych, egzaminu z metodyki i przyszłej pracy w szkole, jak i nauczycielom praktykom, szukającym informacji i inspiracji, podpowiedzi, co w dydaktyce jest konieczną zmianą, a co przemijającą modą, starającym się sprostać wyzwaniom edukacyjnym w [...] |
Przygotowanie ucznia do odbioru różnych tekstów kulturyDruga z kolei książka wydana w serii "Edukacja nauczycielska polonisty" poświęcona jest w całości przygotowaniu ucznia do odbioru różńych tekstów kultury, poczynając od sztuki słowa przez teatr, film, malarstwo, fotografię, muzykę, aż po budzące kontrowersje awangardowe instalacje we współczesnych galeriach i teksty kultury [...] |
Doskonalenie warsztatu nauczuciela polonisty |
Styl terapeutyczny w pracy nauczyciela polonistyKsiążka ta omawia wielowymiarowość pojęcia "terapii" w edukacji. W sposób ciekawy przedstawione zostały analizy i interpretacje autentycznych zdarzeń szkolnych na lekcjach języka polskiego, a także ćwiczenia i projekty, pozwalające na budowanie refleksyjnej postawy nauczyciela w świadomym procesie nauczania. Celem tych zabiegów jest [...] |
Od dzieciństwa ku młodości : psychologiczno-pedagogiczne podstawy kształcenia nauczyciela polonisty |
Szkolne spotkania z literaturąKolejny tom z serii "Edukacja nauczycielska polonisty" stawia pytania o to, jak pracować z lekturą szkolną, by praca ta zachęcała młodych ludzi do sięgania po lektury pozaszkolne, by uczyła dokonywania wyborów i czerpania przyjemności ze spotkania z literacka przygodą. Autorzy włączają się w ważne aktualnie dyskusje o potrzebie [...] |
Edukacja polonistyczna wobec trudnej współczesnościJakie szanse ma edukacja polonistyczna wobec twardych praw globalnego rynku, rewolucji informatycznej i dyktatu kultury masowej? Autorzy artykułów zawartych w niniejszym tomie rozważają, jakie możliwości sprostania wymogom współczesności daje nowa Podstawa programowa, jak można przygotować nauczycieli do odpowiedzialnego wyboru lektur i [...] |
Historia najnowsza w literaturze i kulturze a edukacja polonistycznaHistoria najnowsza w literaturze i kulturze a edukacja polonistyczna - opis wydawcyW budowaniu tożsamości młodych ludzi i określaniu przez nich celów życiowych ogromnie ważne jest poczucie zakorzenienia w przeszłości, czerpanie z niej tego, co wartościowe, a zarazem krytyczne podejście do historycznych grzechów, wypaczeń i [...] |
Lektury w ręku nauczyciela : perspektywa polska i zagranicznaLektury w ręku nauczyciela. Perspektywa polska i zagraniczna - opis wydawcyCzy i jak nauczyciel może przezwyciężyć uczniowską obojętność wobec książek? Autorzy artykułów zamieszczonych w tym tomie zakładają, że książka w ręku polonisty potrafi wpłynąć na postrzeganie literatury przez młodego człowieka albo w kategorii [...] |
Tom 29 Facebook w szkolnej ławce : media społecznościowe a edukacja polonistycznaFacebook w szkolnej ławce. Media społecznościowe a edukacja polonistyczna - opis wydawcy"Niniejsza książka stanowi próbę rozpoznania oraz interdyscyplinarnego, wolnego od stereotypów opisania dydaktycznego potencjału mediów społecznościowych. Znalazły się tu głosy zarówno cenionych badaczy polskich i zagranicznych (dydaktyków [...] |