Zapytajcie tych, którzy wystąpili w Familiadzie, czy łatwo jest trafić w najłatwiejsze i najczęściej padające odpowiedzi. "Unanimo" gwarantuje podobne emocje, co najbardziej popularny w Polsce teleturniej ostatnich lat. Przekonaj się, jak odpowiedzieli ankietowani w Twoim domu! Gra składa się z 54 kart z obrazkami, 4 ołówków i notatnika. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, by zagrać w tę grę w większą liczbę osób - nasz firmowy rekord to ponad 50 osób, które wspólnie starały się znaleźć coś, co wszystkim będzie kojarzyło się z przedstawionym na ilustracji pionkiem. Zgadnijcie, co najczęściej odpowiadali ankietowani... Jak to działa? Gracz odkrywa pierwszą kartę z wierzchu talii. Gdy tylko zostanie odsłonięta, wszyscy gracze - łącznie z tym, który ją odkrył - zapisują w lewej kolumnie kartki z notesu 8 słów, które skojarzyły im się z ilustracją. Na ilustracjach znajdują się przedmioty, postaci oraz sytuacje, takie jak np. biedronka, kosmonauta, czy zima. O skojarzenia do nich nietrudno, co jednak zrobić, gdy na myśl przychodzą nam wyłącznie oryginalne i ciekawe hasła? W tej grze bardziej od oryginalności liczy się bowiem zgodność i wspólność skojarzeń! Naszym celem jest wpadnięcie na takie hasła, jakie pozostałym uczestnikom zabawy również kojarzą się z przedstawionym na karcie słowem lub obrazkiem. Dzięki czytelnym ilustracjom w Unanimo można grać również z dziećmi oraz tymi, którzy dopiero uczą się języka polskiego. Dla zaawansowanych graczy przewidziano kilka dodatkowych wariantów rozgrywki, takich jak Unanimo na czas, w drużynach albo z "zakazanymi literami", od których nie będą mogły rozpoczynać się kojarzące nam się z danym obrazkiem hasła. "Unanimo" od ponad 25 lat cieszy się niesłabnącym powodzeniem na całym świecie. W niewielkiej, poręcznej puszce kryje się prosta, ale dająca mnóstwo satysfakcji i radości z rozgrywki karciana gra słowna. Polecamy tę świetną grę do wspólnej zabawy z całą rodziną, ale także na imprezy, gdzie na pewno rozrusza i rozbawi całe towarzystwo, niezależnie od ich planszówkowego stażu!
Liczba graczy : 2-12. Czas gry : około 30 minut. Pełna zawartość gry na pudełku / w instrukcji. Oznaczenia odpowiedzialności: Theo Coster i Ora Coster ; ilustracje Olivier Fagnere
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 14 dni
Staracie się umieścić swoje elementy na szczycie totemu. Nikt jednak nie wie, które elementy należą do rywali!Obserwujcie działania rywali, blefujcie i zdobywajcie punkty! Doskonała zabawa dla graczy w każdym wieku.
Grupa śledczych trafia do nawiedzonego domu, by rozwikłać jego zagadkę. Mają dokładnie siedem nocy na odkrycie przesłania nieszczęsnego mieszkańca posiadłości. "Tajemnicze Domostwo" to towarzyska gra planszowa dla 2-7 graczy. Jeden z nich wciela się w postać ducha. Jego zadaniem jest sprawić, by pozostali gracze odgadli przedmioty, miejsca i osoby powiązane ze zbrodnią sprzed lat. Posłużą im do tego przepiękna talia kart, siła skojarzeń i potęga wyobraźni! Oto zabawa w skojarzenia, która świetnie sprawdza się zarówno dla pary, jak i w większym gronie rodziny i przyjaciół!
Śląsk, początek XX wieku: przenieś się w czasie do epoki lokomotyw parowych i rozkwitu górnictwa. Wciel się we właściciela kopalni, który będzie zarządzać wydobyciem węgla, jego załadunkiem do pociągów towarowych i dostawą do odbiorców. Mądrze zarządzaj górnikami i wypełniaj kontrakty, aby zdobyć jak najwięcej punktów zwycięstwa. "Szczęść Boże - Wielka Gra Karciana" jest samodzielną grą, bazującą na wątku swojej popularnej poprzedniczki, gry planszowej Szczęść Boże. Spora liczba nowych koncepcji wprowadzonych do tej gry i ponad 200 kart do dyspozycji powodują, że gra w porównaniu do swojej poprzedniczki nie jest ani odrobinę łatwiejsza, a przy tym wciąż oddaje klimat fascynującego świata górnictwa. A więc: do roboty! Szczęść Boże!
Liczba graczy : 2-4 Czas gry : 50-80 minut Pełna zawartość gry na pudełku / w instrukcji Oznaczenia odpowiedzialności: Wolfgang Kramer, Michael [>>] Kiesling ; [opracowanie Viktor Kobilke ; ilustracje Dennis Lohausen].
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 14 dni
"Small World" to gra, w której gracze prowadzą swoje nacje w świecie, który jest po prostu za mały, aby pomieścić je wszystkie... Small World, stworzony przez Philippe Keyaerts jako następca jego szeroko nagradzanej poprzedniej gry "Vinci", to świat zamieszkany przez różnorodne rasy - krasnoludy, czarodziejów, amazonki, gigantów, orki a nawet ludzi. Każda z tych nacji posyła do walki swoje armie - wszystko, aby zdobyć chociaż odrobinę nowego terytorium i wymazać inne plemiona z powierzchni ziemi. Niestety, cywilizacje w miarę wzrostu zatracają swoją dynamikę i możliwości rozwoju, dopada je stagnacja a w końcu upadek. Kluczem do zwycięstwa w Small World jest nie tylko wybór spośród 14 ras i 20 specjalnych mocy; najważniejsze to przewidzieć upadek i w odpowiednim momencie wycofać się z danej cywilizacji, udzielając swojego poparcia nowej sile, która rozwinie się na gruzach tych, którzy przeminęli.
35 żetonów specjalnych (leża, fortece, góry, smok, itp.)
109 żetonów punktów zwycięstwa
1 kostka posiłków
znacznik rundy
zasady gry
numer Days of Wonder Online Access
UWAGI:
Liczba graczy : 2-5 Czas gry : 40-80 minut Data cop. na opak. 2009-2013 ; data cop. na instr. 2009-2017. Na opak.: Days of Wonder. Pełna zawartość gry [>>] na pudełku / w instrukcji Tłumaczone z języka angielskiego Oznaczenia odpowiedzialności: Philippe Keyaerts ; ilustracje Miguel Coimbra.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 14 dni
Kiedy pewnego mroźnego, deszczowego poranka kapitan Robert FitzRoy wkraczał na pokład HMS Beagle, nie spodziewał się, że właśnie rozpoczyna się jedna z najsłynniejszych wypraw morskich w historii ludzkości. Był 27 grudnia 1831 roku. Pierwszy dzień zaplanowanej na dwa lata wyprawy badawczej. Na pokład, prócz 73 członków załogi, zamustrował się - na prywatne zaproszenie kapitana - młody, 22 letni badacz, Karol Darwin. Człowiek, który miał zadziwić cały naukowy świat i na zawsze odmienić nasze życie. Wszystko zaczęło się tu, chłodnego ranka, kiedy HMS Beagle wychodził z portu Plymouth. "Wyprawa HMS Beagle" to niezwykła kampania do gry Robinson Crusoe. Niezwykła, bo oparta na faktycznych wydarzeniach mających miejsce w latach 1831-1836. To podczas tej właśnie wyprawy Karol Darwin stworzył podwaliny do jednej z najbardziej przełomowych rozpraw naukowych w historii ludzkości - rozprawy "O istnieniu gatunków". Gracze wcielają się w role członków załogi HMS Beagle i wraz z Darwinem rozpoczynają wielką przygodę. W kolejnych scenariuszach będą musieli stawić wyzwanie przeciwnościom losu i wspierać młodego naukowca w jego badaniach. W pudełku znajdziecie 5 nowych scenariuszy tworzących kampanię: W pierwszym wraz z Darwinem będziecie zbierać niezwykłe okazy przyrody. W drugim będziecie musieli naprawić zniszczony podczas wyprawy statek. Trzeci scenariusz przeniesie was na ocean, gdzie będziecie musieli stawić czoła potężnemu sztormowi. Czwarty scenariusz porwie was na wyspę, gdzie będziecie badali kulturę lokalnych plemion. W finalnym scenariuszu kampanii będziecie musieli przetrwać epidemię, która dziesiątkuje członków załogi oraz okazy flory i fauny zebrane podczas wyprawy.
Liczba graczy : 1-4 Czas gry : 60-120 minut Do rozgrywki potrzebna jest podstawowa gra "Robinson Crusoe : przygoda na przeklętej wyspie" Pełna zawartość [>>] gry na pudełku / w instrukcji Oznaczenia odpowiedzialności: Robert Masson, Ignacy Trzewiczek; ilustracje Barbara Trela-Szyma, Karolina Węcka, Mateusz Bielski, Mariusz Gandzel
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 14 dni
W obliczu chorób odpornych na leczenie zakażeń przenoszących się ze zwierząt na ludzi i niespodziewanych kryzysów, Wasz zespół musi znów ścigać się z czasem, aby uratować ludzkość. Czy zdołacie pokonać superbakterie, niebezpieczeństwa czyhające na prowincji i przeciwności losu z kart nagłych wypadków? Potrzebujecie chwili oddechu? Ułatwcie sobie wyzwania, wprowadzając kwarantannę. Szereg nowych postaci jeszcze bardziej urozmaici Wam przebieg rozgrywki! Witajcie w "Pandemic : Stan zagrożenia". Gra wprowadza do rozgrywki trzy nowe wyzwania: Prowincje - rozbudowują grę o dodatkowe plansze i zasady gry. Nagły wypadek - stawicie czoła pojawiającym się kartom nagłych wypadków. Superbakteria - mierzycie się z kolejnym, ciężkim przeciwnikiem - piątą chorobą, która wymaga szczepionek. Jeśli to wszystko powoduje, że jest Wam zbyt trudno wygrać, w tym rozszerzeniu znajdziecie również dodatkowe zasady i elementy gry, umożliwiające wprowadzenie kwarantanny.
Liczba graczy : 2-4 Czas gry : 45 minut To nie jest samodzielna gra. Do rozgrywki wymagana jest podstawowa wersja gry : "Pandemic". Pełna zawartość [>>] gry na pudełku / w instrukcji Oznaczenia odpowiedzialności: projekt gry Matt Leacock i Tom Lehmann; grafika Chris Quilliams
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 14 dni
W walce o tytuł najlepszego z najlepszych w sztuce tworzenia origami, uczestnicy sięgają wyżyn swoich możliwości, aby zaimponować sędziom. Nie jest to łatwe zadanie, ponieważ w tej tradycyjnej japońskiej sztuce nie można papieru ciąć, kleić ani nawet przyozdabiać. Czy uda Ci się pokonać innych i sięgnąć po tegoroczny tytuł Największego Artysty Origami? Gra "Origami" jest szybką grą karcianą, którą łatwo wytłumaczyć nawet początkującym graczom, a jednocześnie pozostawia wiele przestrzeni do kombinowania. Każde z nas zaczyna z zestawem kart na ręku. W trakcie swojej kolejki, będziemy mogli zrobić jedną z trzech rzeczy: zagrać kartę do jednej z dwóch kolekcji, dobrać nowe karty lub użyć specjalnych zdolności zagranych wcześniej kart. Brzmi bardzo prosto, ale w praktyce możliwości jest bardzo wiele.
kawałek papieru (do stworzenia Origami Pierwszego Gracza)
instrukcja.
UWAGI:
Liczba graczy : 2-4 Czas gry : 15-30 minut Pełna zawartość gry na pudełku / w instrukcji Oznaczenia odpowiedzialności: Christian Giove; ilustracje Francesco Perticaroli
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 14 dni