Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy



/ Opac / Strona główna / Detail?PozycjaOpisy=20110507112353077474 / Katalog / Szczegóły pozycji

Od dzieciństwa ku młodości - Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Od dzieciństwa ku młodości : psychologiczno-pedagogiczne podstawy kształcenia nauczyciela polonisty / Patrycja Huget.
Okładka pozycji Od dzieciństwa ku młodości : psychologiczno-pedagogiczne podstawy kształcenia nauczyciela polonisty

Od dzieciństwa ku młodości : psychologiczno-pedagogiczne podstawy kształcenia nauczyciela polonisty

Autor: Huget, Patrycja.

Notka biograficzna




Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:Patrycja Huget.
Seria:Edukacja Nauczycielska Polonisty
Hasła:Psychologia rozwojowa
Podręczniki akademickie
Adres wydawniczy:Kraków : Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas, cop. 2007.
Opis fizyczny:271, [1] s. ; 21 cm.
Uwagi:Bibliogr. s. 263-271.
PowiÄ…zane zestawienia:Psychologia rozwojowa
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Inne pozycje z serii
Spis treści:

  1. Anna Janus-Sitarz, Każde dziecko jest inne*Wprowadzenie*
  2. Rozdział I*Zasady i prawidłowości psychicznego rozwoju człowieka*Pojęcie rozwoju*Rodzaje zmian rozwojowych*
  3. Wybrane podziały rozwoju psychicznego*Czynniki rozwoju
  4. Mechanizmy rozwoju*Rozwój a okresy krytyczne*Tempo i rytm rozwoju*Wyznaczniki rozwoju: aktywność i wychowanie*Rozdział II*Wybrane teorie rozwoju psychicznego*Wybrane teorie psychoanalityczne*Teorie behawioralne (uczenia się)*Teorie humanistyczne*Teorie poznawczo-rozwojowe*Rozdział III*Rozwój procesów poznawczych*Rozwój procesu odbioru wrażeń*Znaczenie odbioru wrażeń dla rozwoju umysłowego*Rozwój czynności spostrzegania*Rozwój czynności myślenia*Kształtowanie się pojęć*Współczesne teorie organizowania i wyrażenia wiedzy dziecka*Rozwój pamięci*Rozwój uwagi*Rozdział IV*Rozwój twórczości*Wybrane teorie zabawy*Prawidłowości rozwojowe zabaw dziecięcych*Rozwojowe funkcje zabawy
  5. Rozwój twórczości rysunkowej*Znaczenie aktywności rysunkowej w rozwoju*Twórcza aktywność słowna*
  6. Rozdział V*Rozwój mowy*Okres przedwerbalny w rozwoju mowy*Teorie rozwoju języka*Etapy rozwoju mowy*Rozwój słuchu fonemowego*Rozdział VI*Rozwój społeczny*Pojęcie kompetencji społecznej*Uspołecznienie w procesie socjalizacji*Rozwój interakcji z dorosłymi*Znaczenie interakcji z rówieśnikami*Rozwój społeczny w okresie adolescencji*Rozdział VII*Rozwój emocjonalny*Znaczenie potrzeb w rozwoju emocjonalnym*Rozwój emocji*Rozwój reakcji strachu*Rozwój reakcji złości*Rozwój nieśmiałości*
  7. Pojęcie inteligencji emocjonalnej*Rozdział VIII*Rozwój osobowości*Geneza osobowości*Etapy rozwoju osobowości*
  8. Temperament*Pojęcie struktury „ja”*Rozwój struktury „ja”*
  9. Samoocena*Postawy*Rozdział IX*Współczesne konteksty roli nauczyciela i ucznia*Problematyka dojrzałości szkolnej*Znaczenie środowiska społecznego w kształtowaniu
  10. dojrzałości szkolnej*Sylwetka dziecka rozpoczynającego naukę w szkole*Rola ucznia*Inteligencja*Zdolności*
  11. Zainteresowania*Bibliografia. *

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 42.194
Numer inw.: 42194
Dostępność: tylko na miejscu

schowek

CzN nr XXI
ul. Bukietowa 4A
tel. 22 898 30 33

Sygnatura: 6647
Numer inw.: 6647
Dostępność: tylko na miejscu

schowek




Notka biograficzna:


Zdjęcie Huget, Patrycja

Huget, Patrycja

dziesięć lat pracowała jako psycholog oraz terapeuta zaburzeń w uczeniu się w szkołach podstawowych oraz w kilkunastu przedszkolach samorządowych. W 2003 roku obroniła pracę doktorską na temat poczucia kompetencji społecznych dzieci z zaburzeniami w zachowaniu w Instytucie Pedagogiki UJ. Zainteresowania naukowe koncentrują się wokół problematyki specyficznych trudności w uczeniu się oraz rozwoju społecznego dzieci i młodzieży z zaburzeniami w zachowaniu.

Źródło: http://www.kpen.polonistyka.uj.edu.pl/dr-patrycja-huget1





Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.





Serie (cykl) Edukacja Nauczycielska Polonisty należy czytać w określonej kolejności:


Kolejność czytania serii/cyklu
Przyjemność i odpowiedzialność w lekturze : o praktykach czytania literatury w szkole : konstatacje, oceny, propozycje Tom 1.9

Przyjemność i odpowiedzialność w lekturze : o praktykach czytania literatury w szkole : konstatacje, oceny, propozycje


Jak - w stanie kryzysu czytelnictwa, atrofii wartości, upadku autorytetu intelektualisty i wielu przeobrażeń społeczno-kulturowych obniżających rangę lektury - uczyć czytania? Jak temu czytaniu przywrócić dwa zanikające, a niezbędne elementy: przyjemność i odpowiedzialność. Książka, przeplatając dyskurs naukowy i dydaktyczny, [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Polonista w szkole : podstawy kształcenia nauczyciela polonisty Tom 2.9

Polonista w szkole : podstawy kształcenia nauczyciela polonisty


Książka ma służyć zarówno studentom polonistyki, przygotowującym się do praktyk pedagogicznych, egzaminu z metodyki i przyszłej pracy w szkole, jak i nauczycielom praktykom, szukającym informacji i inspiracji, podpowiedzi, co w dydaktyce jest konieczną zmianą, a co przemijającą modą, starającym się sprostać wyzwaniom edukacyjnym w [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Przygotowanie ucznia do odbioru różnych tekstów kultury Tom 3.9

Przygotowanie ucznia do odbioru różnych tekstów kultury


Druga z kolei książka wydana w serii "Edukacja nauczycielska polonisty" poświęcona jest w całości przygotowaniu ucznia do odbioru różńych tekstów kultury, poczynając od sztuki słowa przez teatr, film, malarstwo, fotografię, muzykę, aż po budzące kontrowersje awangardowe instalacje we współczesnych galeriach i teksty kultury [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Doskonalenie warsztatu nauczuciela polonisty Tom 4.9

Doskonalenie warsztatu nauczuciela polonisty


Kolejność czytania serii/cyklu
Styl terapeutyczny w pracy nauczyciela polonisty Tom 5.9

Styl terapeutyczny w pracy nauczyciela polonisty


Książka ta omawia wielowymiarowość pojęcia "terapii" w edukacji. W sposób ciekawy przedstawione zostały analizy i interpretacje autentycznych zdarzeń szkolnych na lekcjach języka polskiego, a także ćwiczenia i projekty, pozwalające na budowanie refleksyjnej postawy nauczyciela w świadomym procesie nauczania. Celem tych zabiegów jest [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Od dzieciństwa ku młodości : psychologiczno-pedagogiczne podstawy kształcenia nauczyciela polonisty Tom 6.9

Od dzieciństwa ku młodości : psychologiczno-pedagogiczne podstawy kształcenia nauczyciela polonisty


Kolejność czytania serii/cyklu
Szkolne spotkania z literaturÄ… Tom 7.9

Szkolne spotkania z literaturÄ…


Kolejny tom z serii "Edukacja nauczycielska polonisty" stawia pytania o to, jak pracować z lekturą szkolną, by praca ta zachęcała młodych ludzi do sięgania po lektury pozaszkolne, by uczyła dokonywania wyborów i czerpania przyjemności ze spotkania z literacka przygodą. Autorzy włączają się w ważne aktualnie dyskusje o potrzebie [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Edukacja polonistyczna wobec trudnej współczesności Tom 8.9

Edukacja polonistyczna wobec trudnej współczesności


Jakie szanse ma edukacja polonistyczna wobec twardych praw globalnego rynku, rewolucji informatycznej i dyktatu kultury masowej? Autorzy artykułów zawartych w niniejszym tomie rozważają, jakie możliwości sprostania wymogom współczesności daje nowa Podstawa programowa, jak można przygotować nauczycieli do odpowiedzialnego wyboru lektur i [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Historia najnowsza w literaturze i kulturze a edukacja polonistyczna Tom 10.9

Historia najnowsza w literaturze i kulturze a edukacja polonistyczna


Historia najnowsza w literaturze i kulturze a edukacja polonistyczna - opis wydawcyW budowaniu tożsamości młodych ludzi i określaniu przez nich celów życiowych ogromnie ważne jest poczucie zakorzenienia w przeszłości, czerpanie z niej tego, co wartościowe, a zarazem krytyczne podejście do historycznych grzechów, wypaczeń i [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Lektury w ręku nauczyciela : perspektywa polska i zagraniczna Tom 11.9

Lektury w ręku nauczyciela : perspektywa polska i zagraniczna


Lektury w ręku nauczyciela. Perspektywa polska i zagraniczna - opis wydawcyCzy i jak nauczyciel może przezwyciężyć uczniowską obojętność wobec książek? Autorzy artykułów zamieszczonych w tym tomie zakładają, że książka w ręku polonisty potrafi wpłynąć na postrzeganie literatury przez młodego człowieka albo w kategorii [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Facebook w szkolnej ławce : media społecznościowe a edukacja polonistyczna Tom 29
Tom 29

Facebook w szkolnej ławce : media społecznościowe a edukacja polonistyczna


Facebook w szkolnej ławce. Media społecznościowe a edukacja polonistyczna - opis wydawcy"Niniejsza książka stanowi próbę rozpoznania oraz interdyscyplinarnego, wolnego od stereotypów opisania dydaktycznego potencjału mediów społecznościowych. Znalazły się tu głosy zarówno cenionych badaczy polskich i zagranicznych (dydaktyków [...]

Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy