Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy

#




Interaktywne fantasy - Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
book
Napis Brak okładki i kartki książki

Interaktywne fantasy : gatunek w grach cyfrowych

Autor: Garda, Maria B.




Czym różnią się gatunki gier cyfrowych od gatunków znanych nam z filmu czy literatury, takich jak western bądź kryminał? Czy znane gry, takie jak rodzimy Wiedźmin, jedynie czerpią z repertuarów gatunkowych swoich książkowych lub ekranowych źródeł, czy też może oferują osobne i unikatowe wzorce gatunkowe? Autorka omawia zagadnienie gatunku w grach cyfrowych w relacji do innych mediów na przykładzie

współzależności fantasy, komputerowych gier fabularnych (computer Role-Playing Games) i gier angażujących (hardcore games). Interesuje ją nie tylko wymiar reguł i związana z interaktywnością mechanika, ale także rama semantyczna świata gry oraz - łączące dwa poprzednie aspekty - doświadczenie rozgrywki. Jednocześnie Autorka zwraca szczególną uwagę na kontekst historyczny kultury gier cyfrowych i za pomocą licznych przykładów umieszcza prowadzoną argumentację w szerokiej perspektywie kulturoznawczej. Wprowadza do języka polskiego tłumaczenia istotnych terminów, które konsekwentnie stosuje i wyjaśnia, na potrzeby analizy wykorzystuje także własne pojęcia (m. in. model fuzji gatunkowej). Dzięki temu osadza groznawstwo w dyscyplinarnym kontekście akademickim.

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:Maria B. Garda.
Seria:Sztuka, Media, Kultura
Hasła:Fantasy
Gry komputerowe
Monografia
Kultura i sztuka
Adres wydawniczy:Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016.
Opis fizyczny:221 stron : ilustracje ; 24 cm.
Uwagi:Bibliografia, netografia, filmografia na stronach 199-211. Indeks.
Forma gatunek:Książki. Publikacje naukowe.
Dziedzina:Kultura i sztuka
Powstanie dzieła:2016 r.
Powiązane zestawienia:Gry komputerowe
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Inne pozycje z serii




Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 56.290
Numer inw.: 56290
Dostępność: tylko na miejscu

schowek



Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.





Serie (cykl) Sztuka, Media, Kultura należy czytać w określonej kolejności:


Kolejność czytania serii/cyklu
Spadkobiercy Flâneura : spacer jako twórczość kulturowa - współczesne reprezentacje Tom 1.9

Spadkobiercy Flâneura : spacer jako twórczość kulturowa - współczesne reprezentacje


Podejmując ten temat, pragnęłam znaleźć odpowiedzi na pytania, z których główne brzmiało: co stało się z flâneurem? Problem ów powraca w licznych, współczesnych analizach kwestii przestrzeni miejskiej (także tych, które sporo miejsca poświęcają problemowi "zniknięcia" flâneura). Skłoniło mnie to do ponownego przyjrzenia [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Tekst jako świat i gra : modele narracyjności w kulturze współczesnej Tom 2.9

Tekst jako świat i gra : modele narracyjności w kulturze współczesnej


Niniejsza publikacja prezentuje sposoby organizowania informacji w bardziej lub mniej klasycznych narracyjnych schematach. Zostaną tu omówione na przykładach tekstów kultury, funkcjonujących w postaci książek, filmów i gier komputerowych, zaś refleksja nad przedmiotem badania ma na celu uchwycenie relacji między medium a tekstem, który [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Interaktywne fantasy : gatunek w grach cyfrowych Tom 3.9

Interaktywne fantasy : gatunek w grach cyfrowych


Czym różnią się gatunki gier cyfrowych od gatunków znanych nam z filmu czy literatury, takich jak western bądź kryminał? Czy znane gry, takie jak rodzimy Wiedźmin, jedynie czerpią z repertuarów gatunkowych swoich książkowych lub ekranowych źródeł, czy też może oferują osobne i unikatowe wzorce gatunkowe? Autorka omawia [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Estetyka sprawczości w grach wideo Tom 4.9

Estetyka sprawczości w grach wideo


Estetyka sprawczości w grach wideo - opis wydawcyDlaczego gramy w gry wideo? Bez wątpienia jednym z potencjalnych powodów jest towarzyszące nam wówczas satysfakcjonujące poczucie sprawczości. To właśnie temu, silnie związanemu z uczestnictwem w rozgrywce fenomenowi poświęcono niniejszą publikację. Jej zadaniem jest przybliżenie, za [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Czytanie interaktywnych obrazów : gry komputerowe w perspektywie dynamicznej tekstualności Tom 5.9

Czytanie interaktywnych obrazów : gry komputerowe w perspektywie dynamicznej tekstualności


Czytanie interaktywnych obrazów - opis wydawcyGry komputerowe są obecnie jednymi z najgwałtowniej i najciekawiej rozwijających się mediów. Książka łączy perspektywy badawcze teorii gier, filmu i literatury, groznawstwa, aby ukazywać, czym gry komputerowe są, w jaki sposób tworzą się relacje między nimi a graczami, a przede wszystkim [...]

Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy