Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy

#




Prawo, etyka czy rynek? - Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Prawo, etyka czy rynek? : zmiany w polskich mediach po 1989 roku / redakcja: Kazimierz Wolny-Zmorzyński, Wojciech Furman, Bogusław Nierenberg, Joanna Marszałek-Kawa.
Okładka pozycji Prawo, etyka czy rynek? : zmiany w polskich mediach po 1989 roku

Prawo, etyka czy rynek? : zmiany w polskich mediach po 1989 roku

"Zmiany w polskich mediach po 1989 roku "




Okres transformacji ustrojowej spowodował zmiany nie tylko na rynku politycznym. Zmieniła się cała rzeczywistość - przemiany objęły bowiem sferę gospodarczą, społeczną, jak również w poważnym stopniu medialną. Przed polskim ustawodawcą stanęło poważne zadanie dostosowania prawa do wyzwań rynku. Należało na nowo zdefiniować także warunki wykonywania zawodu dziennikarza - z tym

ostatnim wyzwaniem parlamentarzyści borykają się do dnia dzisiejszego. I właśnie przemianom na polskim rynku medialnym po 1989 roku poświęcona jest przygotowana publikacja. [...]Warto podkreślić, że zamierzeniem redaktorów tomu było przygotowanie ciekawego zbioru opracowań, który wnikliwie analizowałby przemiany zachodzące na polskim rynku medialnym po 1989 roku. Rozważania te prowadzone zaś są tak z płaszczyzny prawnej, jak i etycznej. I choć niewątpliwie dotychczas ukazało się już wiele publikacji traktujących o przeobrażeniach w mediach po okresie przełomu, przyjęliśmy, że również to nowe wydawnictwo ma szansę spotkać się z żywym odbiorem, przyczyniając się tym samym do rozwoju twórczej debaty na powyższy temat. (fragment wstępu)

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:redakcja: Kazimierz Wolny-Zmorzyński, Wojciech Furman, Bogusław Nierenberg, Joanna Marszałek-Kawa.
Seria:Oblicza Mediów
Hasła:1901-2000
1945-1989
1989-2000
2001-
Etyka zawodowa
Manipulacja (psychologia)
Prawo
Public relations
Środki masowego przekazu
Polska
Opracowanie
Filozofia i etyka
Media i komunikacja społeczna
Prawo i wymiar sprawiedliwości
Adres wydawniczy:Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2010.
Opis fizyczny:226 stron : ilustracje ; 23 cm.
Forma gatunek:Książki. Publikacje naukowe.
Dziedzina:Media i komunikacja społeczna
Prawo i wymiar sprawiedliwości
Filozofia i etyka
Zakres czasowy:1989-2009 r.
Powstanie dzieła:2010 r.
Twórcy:Furman, Wojciech. (1946- ). Redakcja

Marszałek-Kawa, Joanna. Redakcja

Nierenberg, Bogusław. Redakcja

Wolny-Zmorzyński, Kazimierz. (1957- ). Redakcja

Powiązane zestawienia:Prawo
Public relations
Etyka zawodowa
Manipulacja (psychol.)
Środki masowego przekazu
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Inne pozycje z serii
Spis treści:

  1. PRAWO
  2. Czy prawo autorskie tłumi wolność środków społecznego przekazu?
  3. Paradoksy wybranych regulacji prawa prasowego z perspektywy dwudziestu lat przemian - relikt minionej epoki czy zamierzone działanie prawodawcy?
  4. Biuletyn informacji publicznej jako źródło informacji dla dziennikarza
  5. Tytuł prasowy jako znak towarowy podlegający ochronie prawnej
  6. Ochrona własności intelektualnej przy interaktywnym kształtowaniu treści we współczesnych mediach
  7. Dyrektywy Unii Europejskiej w zakresie nowych mediów audiowizualnych
  8. Prawo do wizerunku a wolność prasy
  9. ETYKA
  10. Między wolnością, polityką i zyskiem. Rzecz o etyce mediów polskich po 1989 roku
  11. Prawda i wolność a komunikowanie profesjonalne. O etyce public relations
  12. Jacy byli, jacy powinni być? - społeczne postrzeganie zawodu dziennikarza
  13. Ideologiczne źródła cenzury w systemie komunistycznym a współczesna kondycja wolności słowa
  14. Polityka władz państwowych jako determinanta manipulacji medialnej
  15. RYNEK
  16. Od prasy podziemnej do prasy jawnej
  17. Konkurencja i koncentracja na rynku mediów elektronicznych
  18. XX lat prasy bezpłatnej w Polsce
  19. Strefy wpływu kapitału niemieckiego w polskich mediach
  20. Niemieckie sposoby na promocje czasopism
  21. Kolportaż w funkcjonowaniu polskiego rynku dzienników i czasopism w latach 1989-2009.

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Wyp. Nr 20
ul. Żuławskiego 4/6
tel. 22 627 42 22

Sygnatura: 659 C
Numer inw.: 72932
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowekzamów

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 50.280
Numer inw.: 50280
Dostępność: tylko na miejscu

schowek

CzN nr XXI
ul. Bukietowa 4A
tel. 22 898 30 33

Sygnatura: 12810
Numer inw.: 12810
Dostępność: tylko na miejscu

schowek



Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.





Serie (cykl) Oblicza Mediów należy czytać w określonej kolejności:


Kolejność czytania serii/cyklu
Voyeuryzm medialny w kontekście współczesnej prasy w Polsce Tom 1.9

Voyeuryzm medialny w kontekście współczesnej prasy w Polsce


"Książka zatytułowana Voyeuryzm medialny w kontekście współczesnej prasy w Polsce dotyczy aktualnego i ważnego problemu, jakim jest zjawisko podglądania występujące we współczesnych mediach. Zjawisko to w istotny sposób organizuje sposób postrzegania rzeczywistości przez media: determinuje jakość materiałów [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Nowe media a media tradycyjne : prasa, reklama, internet Tom 2.9

Nowe media a media tradycyjne : prasa, reklama, internet


Kolejność czytania serii/cyklu
Sztuki wizualne jako nośniki ideologii Tom 3.9

Sztuki wizualne jako nośniki ideologii


Sztuki wizualne powoli stają się istotnym obszarem badań nauk społecznych. Spowodowane jest to tym, że obrazy stały się dominującym składnikiem kultury popularnej, a także ważnym narzędziem oddziaływania społecznego i kulturowego. Zagadnienie to jawi się na tyle interesującym i istotnym obszarem badawczym, gdyż ukazuje nasze [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Demokratyczne przemiany polskich mediów w latach 1989-2009 Tom 4.9

Demokratyczne przemiany polskich mediów w latach 1989-2009


Artykuły i szkice zebrane w tym tomie mają wspólny przedmiot. Są nimi polskie media, ale także ich odbiorcy, obserwowani w ciągu pierwszych dwudziestu lat transformacji. Wszystkie teksty łączy również uwaga zwrócona na polityczny aspekt przemian. Fragment wstępu

Kolejność czytania serii/cyklu
Ludzie polskich mediów : celebryci a redaktorzy Tom 5.9

Ludzie polskich mediów : celebryci a redaktorzy


Dwadzieścia lat po czerwcowych wyborach do Sejmu i Senatu w 1989 roku - kiedy to Polacy znaleźli się w nowej rzeczywistości z poczuciem zwycięstwa nad rządami autorytarnymi - prasoznawcy zastanawiają się nad problemami wolności mediów, pracą dziennikarzy i skutecznością ich działań. Dokonują bilansu tego, co zostało zrobione i co [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Prawo, etyka czy rynek? : zmiany w polskich mediach po 1989 roku Tom 6.9

Prawo, etyka czy rynek? : zmiany w polskich mediach po 1989 roku


Okres transformacji ustrojowej spowodował zmiany nie tylko na rynku politycznym. Zmieniła się cała rzeczywistość - przemiany objęły bowiem sferę gospodarczą, społeczną, jak również w poważnym stopniu medialną. Przed polskim ustawodawcą stanęło poważne zadanie dostosowania prawa do wyzwań rynku. Należało na nowo zdefiniować [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Radio i gazety : transformacja polskich mediów regionalnych po 1989 roku Tom 7.9

Radio i gazety : transformacja polskich mediów regionalnych po 1989 roku


Transformacja prasy i radia w Polsce po 1989 r. miała swoje umocowanie w odmiennych aktach pranych. Prasa, najpierw centralna, a potem regionalna i lokalna już w 1989 r. nabrała cech charakterystycznych dla wolnych mediów. "Gazeta Wyborcza" - jako forum wymiany niczym nieskrępowanych poglądów, ale też afirmacja kandydatur obozu [...]

Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy