Prawo, etyka czy rynek? : zmiany w polskich mediach po 1989 roku
"Zmiany w polskich mediach po 1989 roku "
Okres transformacji ustrojowej spowodował zmiany nie tylko na rynku politycznym. Zmieniła się cała rzeczywistość - przemiany objęły bowiem sferę gospodarczą, społeczną, jak również w poważnym stopniu medialną. Przed polskim ustawodawcą stanęło poważne zadanie dostosowania prawa do wyzwań rynku. Należało na nowo zdefiniować także warunki wykonywania zawodu dziennikarza - z tym
ostatnim wyzwaniem parlamentarzyści borykają się do dnia dzisiejszego. I właśnie przemianom na polskim rynku medialnym po 1989 roku poświęcona jest przygotowana publikacja. [...]Warto podkreślić, że zamierzeniem redaktorów tomu było przygotowanie ciekawego zbioru opracowań, który wnikliwie analizowałby przemiany zachodzące na polskim rynku medialnym po 1989 roku. Rozważania te prowadzone zaś są tak z płaszczyzny prawnej, jak i etycznej. I choć niewątpliwie dotychczas ukazało się już wiele publikacji traktujących o przeobrażeniach w mediach po okresie przełomu, przyjęliśmy, że również to nowe wydawnictwo ma szansę spotkać się z żywym odbiorem, przyczyniając się tym samym do rozwoju twórczej debaty na powyższy temat. (fragment wstępu)
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | redakcja: Kazimierz Wolny-Zmorzyński, Wojciech Furman, Bogusław Nierenberg, Joanna Marszałek-Kawa. | ||||||||||||||||
Seria: | Oblicza Mediów | ||||||||||||||||
Hasła: | 1901-2000 1945-1989 1989-2000 2001- Etyka zawodowa Manipulacja (psychologia) Prawo Public relations Środki masowego przekazu Polska Opracowanie Filozofia i etyka Media i komunikacja społeczna Prawo i wymiar sprawiedliwości | ||||||||||||||||
Adres wydawniczy: | Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2010. | ||||||||||||||||
Opis fizyczny: | 226 stron : ilustracje ; 23 cm. Forma gatunek: | Książki. Publikacje naukowe. | Dziedzina: | Media i komunikacja społeczna | Prawo i wymiar sprawiedliwości Filozofia i etyka Zakres czasowy: | 1989-2009 r. | Powstanie dzieła: | 2010 r. | Twórcy: | Furman, Wojciech. (1946- ). Redakcja | Marszałek-Kawa, Joanna. Redakcja Nierenberg, Bogusław. Redakcja Wolny-Zmorzyński, Kazimierz. (1957- ). Redakcja Powiązane zestawienia: | Prawo | Public relations Etyka zawodowa Manipulacja (psychol.) Środki masowego przekazu Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | Inne pozycje z serii | |
- PRAWO
- Czy prawo autorskie tłumi wolność środków społecznego przekazu?
- Paradoksy wybranych regulacji prawa prasowego z perspektywy dwudziestu lat przemian - relikt minionej epoki czy zamierzone działanie prawodawcy?
- Biuletyn informacji publicznej jako źródło informacji dla dziennikarza
- Tytuł prasowy jako znak towarowy podlegający ochronie prawnej
- Ochrona własności intelektualnej przy interaktywnym kształtowaniu treści we współczesnych mediach
- Dyrektywy Unii Europejskiej w zakresie nowych mediów audiowizualnych
- Prawo do wizerunku a wolność prasy
- ETYKA
- Między wolnością, polityką i zyskiem. Rzecz o etyce mediów polskich po 1989 roku
- Prawda i wolność a komunikowanie profesjonalne. O etyce public relations
- Jacy byli, jacy powinni być? - społeczne postrzeganie zawodu dziennikarza
- Ideologiczne źródła cenzury w systemie komunistycznym a współczesna kondycja wolności słowa
- Polityka władz państwowych jako determinanta manipulacji medialnej
- RYNEK
- Od prasy podziemnej do prasy jawnej
- Konkurencja i koncentracja na rynku mediów elektronicznych
- XX lat prasy bezpłatnej w Polsce
- Strefy wpływu kapitału niemieckiego w polskich mediach
- Niemieckie sposoby na promocje czasopism
- Kolportaż w funkcjonowaniu polskiego rynku dzienników i czasopism w latach 1989-2009.
Zobacz spis treści
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
Komentarze i rezencje
Serie (cykl) Oblicza Mediów należy czytać w określonej kolejności:
Voyeuryzm medialny w kontekście współczesnej prasy w Polsce"Książka zatytułowana Voyeuryzm medialny w kontekście współczesnej prasy w Polsce dotyczy aktualnego i ważnego problemu, jakim jest zjawisko podglądania występujące we współczesnych mediach. Zjawisko to w istotny sposób organizuje sposób postrzegania rzeczywistości przez media: determinuje jakość materiałów [...] |
Nowe media a media tradycyjne : prasa, reklama, internet |
Sztuki wizualne jako nośniki ideologiiSztuki wizualne powoli stają się istotnym obszarem badań nauk społecznych. Spowodowane jest to tym, że obrazy stały się dominującym składnikiem kultury popularnej, a także ważnym narzędziem oddziaływania społecznego i kulturowego. Zagadnienie to jawi się na tyle interesującym i istotnym obszarem badawczym, gdyż ukazuje nasze [...] |
Demokratyczne przemiany polskich mediów w latach 1989-2009Artykuły i szkice zebrane w tym tomie mają wspólny przedmiot. Są nimi polskie media, ale także ich odbiorcy, obserwowani w ciągu pierwszych dwudziestu lat transformacji. Wszystkie teksty łączy również uwaga zwrócona na polityczny aspekt przemian. Fragment wstępu |
Ludzie polskich mediów : celebryci a redaktorzyDwadzieścia lat po czerwcowych wyborach do Sejmu i Senatu w 1989 roku - kiedy to Polacy znaleźli się w nowej rzeczywistości z poczuciem zwycięstwa nad rządami autorytarnymi - prasoznawcy zastanawiają się nad problemami wolności mediów, pracą dziennikarzy i skutecznością ich działań. Dokonują bilansu tego, co zostało zrobione i co [...] |
Prawo, etyka czy rynek? : zmiany w polskich mediach po 1989 rokuOkres transformacji ustrojowej spowodował zmiany nie tylko na rynku politycznym. Zmieniła się cała rzeczywistość - przemiany objęły bowiem sferę gospodarczą, społeczną, jak również w poważnym stopniu medialną. Przed polskim ustawodawcą stanęło poważne zadanie dostosowania prawa do wyzwań rynku. Należało na nowo zdefiniować [...] |
Radio i gazety : transformacja polskich mediów regionalnych po 1989 rokuTransformacja prasy i radia w Polsce po 1989 r. miała swoje umocowanie w odmiennych aktach pranych. Prasa, najpierw centralna, a potem regionalna i lokalna już w 1989 r. nabrała cech charakterystycznych dla wolnych mediów. "Gazeta Wyborcza" - jako forum wymiany niczym nieskrępowanych poglądów, ale też afirmacja kandydatur obozu [...] |