Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy



/ Opac / Strona główna / Detail?PozycjaOpisy=20130607193923064782 / Katalog / Szczegóły pozycji

- Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Voyeuryzm medialny w kontekście współczesnej prasy w Polsce / Olga Białek-Szwed.
Okładka pozycji Voyeuryzm medialny w kontekście współczesnej prasy w Polsce

Voyeuryzm medialny w kontekście współczesnej prasy w Polsce

Autor: Białek-Szwed, Olga.




"Książka zatytułowana Voyeuryzm medialny w kontekście współczesnej prasy w Polsce dotyczy aktualnego i ważnego problemu, jakim jest zjawisko podglądania występujące we współczesnych mediach. Zjawisko to w istotny sposób organizuje sposób postrzegania rzeczywistości przez media: determinuje jakość materiałów dziennikarskich.Niniejsza publikacja dokonuje analizy interdyscyplinarnej zjawiska voyeuryzmu medialnego, w aspekcie

prawno-etycznym, kulturowym, socjologicznym, historycznym itp. Autorka książki poszczególne przypadki omawia na wybranych przykładach.Pozycja Voyeuryzm medialny w kontekście współczesnej prasy w Polsce może okazać się przydatna przede wszystkim medioznawcom i kulturoznawcom, ale też socjologom, czy psychologom, także z uwagi na wartość dokumentacyjną. Liczne przykłady potwierdzone przypisami, jak też załączonymi fotografiami, zeskanowanymi kolumnami prasowymi stanowią swoistą wizualizację problemu voyeuryzmu prasowego, a jednocześnie stają się cennym źródłem dla medioznawczych poszukiwań komparatystycznych."

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:Olga Białek-Szwed.
Seria:Oblicza Mediów
Hasła:Kultura audiowizualna - socjologia - Polska
Środki masowego przekazu - etyka - Polska - od 1989 r.
Adres wydawniczy:Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, cop. 2012.
Opis fizyczny:420 s. : il. ; 23 cm.
Uwagi:Bibliogr. s. 385-411.
Powiązane zestawienia:Środki masowego przekazu
Kultura audiowizualna
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Inne pozycje z serii




Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 52.729
Numer inw.: 52729
Dostępność: tylko na miejscu

schowek



Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.





Serie (cykl) Oblicza Mediów należy czytać w określonej kolejności:


Kolejność czytania serii/cyklu
Voyeuryzm medialny w kontekście współczesnej prasy w Polsce Tom 1.9

Voyeuryzm medialny w kontekście współczesnej prasy w Polsce


"Książka zatytułowana Voyeuryzm medialny w kontekście współczesnej prasy w Polsce dotyczy aktualnego i ważnego problemu, jakim jest zjawisko podglądania występujące we współczesnych mediach. Zjawisko to w istotny sposób organizuje sposób postrzegania rzeczywistości przez media: determinuje jakość materiałów [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Nowe media a media tradycyjne : prasa, reklama, internet Tom 2.9

Nowe media a media tradycyjne : prasa, reklama, internet


Kolejność czytania serii/cyklu
Sztuki wizualne jako nośniki ideologii Tom 3.9

Sztuki wizualne jako nośniki ideologii


Sztuki wizualne powoli stają się istotnym obszarem badań nauk społecznych. Spowodowane jest to tym, że obrazy stały się dominującym składnikiem kultury popularnej, a także ważnym narzędziem oddziaływania społecznego i kulturowego. Zagadnienie to jawi się na tyle interesującym i istotnym obszarem badawczym, gdyż ukazuje nasze [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Demokratyczne przemiany polskich mediów w latach 1989-2009 Tom 4.9

Demokratyczne przemiany polskich mediów w latach 1989-2009


Artykuły i szkice zebrane w tym tomie mają wspólny przedmiot. Są nimi polskie media, ale także ich odbiorcy, obserwowani w ciągu pierwszych dwudziestu lat transformacji. Wszystkie teksty łączy również uwaga zwrócona na polityczny aspekt przemian. Fragment wstępu

Kolejność czytania serii/cyklu
Ludzie polskich mediów : celebryci a redaktorzy Tom 5.9

Ludzie polskich mediów : celebryci a redaktorzy


Dwadzieścia lat po czerwcowych wyborach do Sejmu i Senatu w 1989 roku - kiedy to Polacy znaleźli się w nowej rzeczywistości z poczuciem zwycięstwa nad rządami autorytarnymi - prasoznawcy zastanawiają się nad problemami wolności mediów, pracą dziennikarzy i skutecznością ich działań. Dokonują bilansu tego, co zostało zrobione i co [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Prawo, etyka czy rynek? : zmiany w polskich mediach po 1989 roku Tom 6.9

Prawo, etyka czy rynek? : zmiany w polskich mediach po 1989 roku


Okres transformacji ustrojowej spowodował zmiany nie tylko na rynku politycznym. Zmieniła się cała rzeczywistość - przemiany objęły bowiem sferę gospodarczą, społeczną, jak również w poważnym stopniu medialną. Przed polskim ustawodawcą stanęło poważne zadanie dostosowania prawa do wyzwań rynku. Należało na nowo zdefiniować [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Radio i gazety : transformacja polskich mediów regionalnych po 1989 roku Tom 7.9

Radio i gazety : transformacja polskich mediów regionalnych po 1989 roku


Transformacja prasy i radia w Polsce po 1989 r. miała swoje umocowanie w odmiennych aktach pranych. Prasa, najpierw centralna, a potem regionalna i lokalna już w 1989 r. nabrała cech charakterystycznych dla wolnych mediów. "Gazeta Wyborcza" - jako forum wymiany niczym nieskrępowanych poglądów, ale też afirmacja kandydatur obozu [...]

Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy