Ludzie polskich mediów : celebryci a redaktorzy
Dwadzieścia lat po czerwcowych wyborach do Sejmu i Senatu w 1989 roku - kiedy to Polacy znaleźli się w nowej rzeczywistości z poczuciem zwycięstwa nad rządami autorytarnymi - prasoznawcy zastanawiają się nad problemami wolności mediów, pracą dziennikarzy i skutecznością ich działań. Dokonują bilansu tego, co zostało zrobione i co zmieniło się na korzyść lub na niekorzyść w szeroko
pojętym dziennikarstwie. Nowe okoliczności sprawiły, że zmieniło się podejście do zawodu dziennikarskiego, nie tylko ze strony tych, którzy tworzyli i tworzą media, ale i samych odbiorców. Dziennikarze w Polsce przestali być tubą ekipy rządzącej, zaczęli mówić o świecie w imieniu tych, którzy oczekiwali i oczekują od nich pomocy oraz orientacji. Czas sprawił, że mogliśmy powrócić do tego, co zaczęło kiełkować w okresie dwudziestolecia międzywojennego, a więc do najlepszych wzorów dziennikarstwa: rzetelności, obiektywizmu, niezależności od jakiejkolwiek władzy. (fragment wstępu)
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | redakcja Kazimierz Wolny-Zmorzyński, Wojciech Furman, Bogusław Nierenberg, Joanna Marszałek-Kawa. | ||||||||||||||
Seria: | Oblicza Mediów | ||||||||||||||
Hasła: | 1901-2000 1945-1989 1989-2000 2001- Dziennikarstwo Środki masowego przekazu Polska Opracowanie Media i komunikacja społeczna Socjologia i społeczeństwo | ||||||||||||||
Adres wydawniczy: | Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2010. | ||||||||||||||
Opis fizyczny: | 133 strony : ilustracje ; 23 cm. Forma gatunek: | Książki. Publikacje naukowe. | Dziedzina: | Media i komunikacja społeczna | Socjologia i społeczeństwo Powstanie dzieła: | 2010 r. | Twórcy: | Furman, Wojciech. (1946- ). Redakcja | Marszałek-Kawa, Joanna. Redakcja Nierenberg, Bogusław. Redakcja Wolny-Zmorzyński, Kazimierz. (1957- ). Redakcja Powiązane zestawienia: | Dziennikarstwo | Środki masowego przekazu Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | Inne pozycje z serii | |
- MEDIA DLA ODBIORCÓW
- Media dla odbiorcy, odbiorca w mediach
- Wpływ widzów na styl informacji telewizyjnych
- Kto tu jest gwiazdą? - rola dziennikarza na przykładzie rozmów telewizyjnych
- Nowy paradygmat newsa, infotainment i tabloidyzacja na przykładzie
- telewizyjnych serwisów informacyjnych (Wiadomości TVP i Fakty TVN)
- Technologiczne uwarunkowania informacji telewizyjnej
- Heroes of Today - bohaterowie internetowej Polski
- REDAKTORZY
- Ludzie, którzy zmienili polskie środki komunikacji społecznej po 1989 r
- Sto dni transformacji w publikacjach "Gazety Wyborczej" (maj-sierpień 1989)
- Zmiany w "Polityce" w latach 1989-2007. Zarys problematyki:
- Rola "Tygodnika Powszechnego" w procesie kształtowania się polskiej demokracji obywatelskiej
- Turowicz Powszechny
- Misja korespondenta wojennego w Polsce posierpniowej - rozważania nad wybranymi aspektami zagadnienia
- Dziennikarze i polityka w pierwszych latach III RP.
Zobacz spis treści
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
Komentarze i rezencje
Serie (cykl) Oblicza Mediów należy czytać w określonej kolejności:
Voyeuryzm medialny w kontekście współczesnej prasy w Polsce"Książka zatytułowana Voyeuryzm medialny w kontekście współczesnej prasy w Polsce dotyczy aktualnego i ważnego problemu, jakim jest zjawisko podglądania występujące we współczesnych mediach. Zjawisko to w istotny sposób organizuje sposób postrzegania rzeczywistości przez media: determinuje jakość materiałów [...] |
Nowe media a media tradycyjne : prasa, reklama, internet |
Sztuki wizualne jako nośniki ideologiiSztuki wizualne powoli stają się istotnym obszarem badań nauk społecznych. Spowodowane jest to tym, że obrazy stały się dominującym składnikiem kultury popularnej, a także ważnym narzędziem oddziaływania społecznego i kulturowego. Zagadnienie to jawi się na tyle interesującym i istotnym obszarem badawczym, gdyż ukazuje nasze [...] |
Demokratyczne przemiany polskich mediów w latach 1989-2009Artykuły i szkice zebrane w tym tomie mają wspólny przedmiot. Są nimi polskie media, ale także ich odbiorcy, obserwowani w ciągu pierwszych dwudziestu lat transformacji. Wszystkie teksty łączy również uwaga zwrócona na polityczny aspekt przemian. Fragment wstępu |
Ludzie polskich mediów : celebryci a redaktorzyDwadzieścia lat po czerwcowych wyborach do Sejmu i Senatu w 1989 roku - kiedy to Polacy znaleźli się w nowej rzeczywistości z poczuciem zwycięstwa nad rządami autorytarnymi - prasoznawcy zastanawiają się nad problemami wolności mediów, pracą dziennikarzy i skutecznością ich działań. Dokonują bilansu tego, co zostało zrobione i co [...] |
Prawo, etyka czy rynek? : zmiany w polskich mediach po 1989 rokuOkres transformacji ustrojowej spowodował zmiany nie tylko na rynku politycznym. Zmieniła się cała rzeczywistość - przemiany objęły bowiem sferę gospodarczą, społeczną, jak również w poważnym stopniu medialną. Przed polskim ustawodawcą stanęło poważne zadanie dostosowania prawa do wyzwań rynku. Należało na nowo zdefiniować [...] |
Radio i gazety : transformacja polskich mediów regionalnych po 1989 rokuTransformacja prasy i radia w Polsce po 1989 r. miała swoje umocowanie w odmiennych aktach pranych. Prasa, najpierw centralna, a potem regionalna i lokalna już w 1989 r. nabrała cech charakterystycznych dla wolnych mediów. "Gazeta Wyborcza" - jako forum wymiany niczym nieskrępowanych poglądów, ale też afirmacja kandydatur obozu [...] |