Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy

#




Ludzie polskich mediów - Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Ludzie polskich mediów : celebryci a redaktorzy / redakcja Kazimierz Wolny-Zmorzyński, Wojciech Furman, Bogusław Nierenberg, Joanna Marszałek-Kawa.
Okładka pozycji Ludzie polskich mediów : celebryci a redaktorzy

Ludzie polskich mediów : celebryci a redaktorzy




Dwadzieścia lat po czerwcowych wyborach do Sejmu i Senatu w 1989 roku - kiedy to Polacy znaleźli się w nowej rzeczywistości z poczuciem zwycięstwa nad rządami autorytarnymi - prasoznawcy zastanawiają się nad problemami wolności mediów, pracą dziennikarzy i skutecznością ich działań. Dokonują bilansu tego, co zostało zrobione i co zmieniło się na korzyść lub na niekorzyść w szeroko

pojętym dziennikarstwie. Nowe okoliczności sprawiły, że zmieniło się podejście do zawodu dziennikarskiego, nie tylko ze strony tych, którzy tworzyli i tworzą media, ale i samych odbiorców. Dziennikarze w Polsce przestali być tubą ekipy rządzącej, zaczęli mówić o świecie w imieniu tych, którzy oczekiwali i oczekują od nich pomocy oraz orientacji. Czas sprawił, że mogliśmy powrócić do tego, co zaczęło kiełkować w okresie dwudziestolecia międzywojennego, a więc do najlepszych wzorów dziennikarstwa: rzetelności, obiektywizmu, niezależności od jakiejkolwiek władzy. (fragment wstępu)

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:redakcja Kazimierz Wolny-Zmorzyński, Wojciech Furman, Bogusław Nierenberg, Joanna Marszałek-Kawa.
Seria:Oblicza Mediów
Hasła:1901-2000
1945-1989
1989-2000
2001-
Dziennikarstwo
Środki masowego przekazu
Polska
Opracowanie
Media i komunikacja społeczna
Socjologia i społeczeństwo
Adres wydawniczy:Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2010.
Opis fizyczny:133 strony : ilustracje ; 23 cm.
Forma gatunek:Książki. Publikacje naukowe.
Dziedzina:Media i komunikacja społeczna
Socjologia i społeczeństwo
Powstanie dzieła:2010 r.
Twórcy:Furman, Wojciech. (1946- ). Redakcja

Marszałek-Kawa, Joanna. Redakcja

Nierenberg, Bogusław. Redakcja

Wolny-Zmorzyński, Kazimierz. (1957- ). Redakcja

Powiązane zestawienia:Dziennikarstwo
Środki masowego przekazu
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Inne pozycje z serii
Spis treści:

  1. MEDIA DLA ODBIORCÓW
  2. Media dla odbiorcy, odbiorca w mediach
  3. Wpływ widzów na styl informacji telewizyjnych
  4. Kto tu jest gwiazdą? - rola dziennikarza na przykładzie rozmów telewizyjnych
  5. Nowy paradygmat newsa, infotainment i tabloidyzacja na przykładzie
  6. telewizyjnych serwisów informacyjnych (Wiadomości TVP i Fakty TVN)
  7. Technologiczne uwarunkowania informacji telewizyjnej
  8. Heroes of Today - bohaterowie internetowej Polski
  9. REDAKTORZY
  10. Ludzie, którzy zmienili polskie środki komunikacji społecznej po 1989 r
  11. Sto dni transformacji w publikacjach "Gazety Wyborczej" (maj-sierpień 1989)
  12. Zmiany w "Polityce" w latach 1989-2007. Zarys problematyki:
  13. Rola "Tygodnika Powszechnego" w procesie kształtowania się polskiej demokracji obywatelskiej
  14. Turowicz Powszechny
  15. Misja korespondenta wojennego w Polsce posierpniowej - rozważania nad wybranymi aspektami zagadnienia
  16. Dziennikarze i polityka w pierwszych latach III RP.

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 50.265
Numer inw.: 50265
Dostępność: tylko na miejscu

schowek

CzN nr XXI
ul. Bukietowa 4A
tel. 22 898 30 33

Sygnatura: 12798
Numer inw.: 12798
Dostępność: tylko na miejscu

schowek



Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.





Serie (cykl) Oblicza Mediów należy czytać w określonej kolejności:


Kolejność czytania serii/cyklu
Voyeuryzm medialny w kontekście współczesnej prasy w Polsce Tom 1.9

Voyeuryzm medialny w kontekście współczesnej prasy w Polsce


"Książka zatytułowana Voyeuryzm medialny w kontekście współczesnej prasy w Polsce dotyczy aktualnego i ważnego problemu, jakim jest zjawisko podglądania występujące we współczesnych mediach. Zjawisko to w istotny sposób organizuje sposób postrzegania rzeczywistości przez media: determinuje jakość materiałów [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Nowe media a media tradycyjne : prasa, reklama, internet Tom 2.9

Nowe media a media tradycyjne : prasa, reklama, internet


Kolejność czytania serii/cyklu
Sztuki wizualne jako nośniki ideologii Tom 3.9

Sztuki wizualne jako nośniki ideologii


Sztuki wizualne powoli stają się istotnym obszarem badań nauk społecznych. Spowodowane jest to tym, że obrazy stały się dominującym składnikiem kultury popularnej, a także ważnym narzędziem oddziaływania społecznego i kulturowego. Zagadnienie to jawi się na tyle interesującym i istotnym obszarem badawczym, gdyż ukazuje nasze [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Demokratyczne przemiany polskich mediów w latach 1989-2009 Tom 4.9

Demokratyczne przemiany polskich mediów w latach 1989-2009


Artykuły i szkice zebrane w tym tomie mają wspólny przedmiot. Są nimi polskie media, ale także ich odbiorcy, obserwowani w ciągu pierwszych dwudziestu lat transformacji. Wszystkie teksty łączy również uwaga zwrócona na polityczny aspekt przemian. Fragment wstępu

Kolejność czytania serii/cyklu
Ludzie polskich mediów : celebryci a redaktorzy Tom 5.9

Ludzie polskich mediów : celebryci a redaktorzy


Dwadzieścia lat po czerwcowych wyborach do Sejmu i Senatu w 1989 roku - kiedy to Polacy znaleźli się w nowej rzeczywistości z poczuciem zwycięstwa nad rządami autorytarnymi - prasoznawcy zastanawiają się nad problemami wolności mediów, pracą dziennikarzy i skutecznością ich działań. Dokonują bilansu tego, co zostało zrobione i co [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Prawo, etyka czy rynek? : zmiany w polskich mediach po 1989 roku Tom 6.9

Prawo, etyka czy rynek? : zmiany w polskich mediach po 1989 roku


Okres transformacji ustrojowej spowodował zmiany nie tylko na rynku politycznym. Zmieniła się cała rzeczywistość - przemiany objęły bowiem sferę gospodarczą, społeczną, jak również w poważnym stopniu medialną. Przed polskim ustawodawcą stanęło poważne zadanie dostosowania prawa do wyzwań rynku. Należało na nowo zdefiniować [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Radio i gazety : transformacja polskich mediów regionalnych po 1989 roku Tom 7.9

Radio i gazety : transformacja polskich mediów regionalnych po 1989 roku


Transformacja prasy i radia w Polsce po 1989 r. miała swoje umocowanie w odmiennych aktach pranych. Prasa, najpierw centralna, a potem regionalna i lokalna już w 1989 r. nabrała cech charakterystycznych dla wolnych mediów. "Gazeta Wyborcza" - jako forum wymiany niczym nieskrępowanych poglądów, ale też afirmacja kandydatur obozu [...]

Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy