Demokratyczne przemiany polskich mediów w latach 1989-2009
Artykuły i szkice zebrane w tym tomie mają wspólny przedmiot. Są nimi polskie media, ale także ich odbiorcy, obserwowani w ciągu pierwszych dwudziestu lat transformacji. Wszystkie teksty łączy również uwaga zwrócona na polityczny aspekt przemian. Fragment wstępu
Odpowiedzialność: | redakcja Kazimierz Wolny-Zmorzyński, Wojciech Furman, Bogusław Nierenberg, Joanna Marszałek-Kawa. | ||||||||||||||||
Seria: | Oblicza Mediów | ||||||||||||||||
Hasła: | 1901-2000 1989-2000 2001- Środki masowego przekazu Polska Media i komunikacja społeczna Polityka, politologia, administracja publiczna | ||||||||||||||||
Adres wydawniczy: | Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2010. | ||||||||||||||||
Opis fizyczny: | 195 stron : ilustracje ; 23 cm. Forma gatunek: | Książki. Publikacje naukowe. | Dziedzina: | Media i komunikacja społeczna | Polityka, politologia, administracja publiczna Zakres czasowy: | 1989-2009 r. | Powstanie dzieła: | 2010 r. | Twórcy: | Furman, Wojciech. (1946- ). Redakcja | Marszałek-Kawa, Joanna. Redakcja Nierenberg, Bogusław. Redakcja Wolny-Zmorzyński, Kazimierz. (1957- ). Redakcja Powiązane zestawienia: | Środki masowego przekazu | Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | Inne pozycje z serii | |
- Konteksty
- Kultura po przełomie 1989 roku
- Media w II i III Rzeczypospolitej. Próba porównania
- Transformacja systemu politycznego w Polsce po 1989 r. w świetle badań opinii publicznej (rola mediów jako źródła informacji o rzeczywistości w procesach zmiany)
- Z punktu widzenia teorii
- Wolny rynek uaktywnił czy zniewolił odbiorców medialnych?
- Czy wolne media psują demokrację?
- Media a proces budowy demokracji w Polsce
- Od społeczeństwa kanapowego do społeczeństwa obywatelskiego? O strategiach dialogu z widzami na przykładzie polskich programów publicystycznych
- Journamorfoza po polsku. O plagiatowym charakterze przełomu medialnego w 1989 roku
- Strategie samoopisowe mediów po 1989 roku a wiedza o mediach
- Performatyzacja zachowań odbiorczych w epoce konwergencji mediów (na podstawie analizy polskiej rzeczywistości medialnej po 1989 roku)
- Przypadki praktyczne
- Mediatyzacja demokracji. Struktura debaty publicznej w mediach informacyjnych na przykładzie Kropki nad i, Tematu dnia - rozmowy Jedynki, Salonu politycznego Trójki Sygnałów dnia
- Media o sobie w sytuacjach kryzysowych. Zmiany w samoopisie mediów w latach 1989-2007 na przykładzie wybranych tytułów prasowych
- Dziennikarstwo obywatelskie jako przejaw demokratyzacji mediów
- Media - sport - polityka. Konteksty przed i po transformacji
- Polska Kronika Filmowa w Polsce Ludowej i jej przeobrażenia w III Rzeczypospolitej
- Wirtualny wymiar kultury politycznej.
Zobacz spis treści
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
Wyp. Nr 20
ul. Żuławskiego 4/6
tel. 22 627 42 22
Sygnatura: Czytelnia: 316
Numer inw.: 72871
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 50.257
Numer inw.: 50257
Dostępność: tylko na miejscu
Komentarze i rezencje
Serie (cykl) Oblicza Mediów należy czytać w określonej kolejności:
Voyeuryzm medialny w kontekście współczesnej prasy w Polsce"Książka zatytułowana Voyeuryzm medialny w kontekście współczesnej prasy w Polsce dotyczy aktualnego i ważnego problemu, jakim jest zjawisko podglądania występujące we współczesnych mediach. Zjawisko to w istotny sposób organizuje sposób postrzegania rzeczywistości przez media: determinuje jakość materiałów [...] |
Nowe media a media tradycyjne : prasa, reklama, internet |
Sztuki wizualne jako nośniki ideologiiSztuki wizualne powoli stają się istotnym obszarem badań nauk społecznych. Spowodowane jest to tym, że obrazy stały się dominującym składnikiem kultury popularnej, a także ważnym narzędziem oddziaływania społecznego i kulturowego. Zagadnienie to jawi się na tyle interesującym i istotnym obszarem badawczym, gdyż ukazuje nasze [...] |
Demokratyczne przemiany polskich mediów w latach 1989-2009Artykuły i szkice zebrane w tym tomie mają wspólny przedmiot. Są nimi polskie media, ale także ich odbiorcy, obserwowani w ciągu pierwszych dwudziestu lat transformacji. Wszystkie teksty łączy również uwaga zwrócona na polityczny aspekt przemian. Fragment wstępu |
Ludzie polskich mediów : celebryci a redaktorzyDwadzieścia lat po czerwcowych wyborach do Sejmu i Senatu w 1989 roku - kiedy to Polacy znaleźli się w nowej rzeczywistości z poczuciem zwycięstwa nad rządami autorytarnymi - prasoznawcy zastanawiają się nad problemami wolności mediów, pracą dziennikarzy i skutecznością ich działań. Dokonują bilansu tego, co zostało zrobione i co [...] |
Prawo, etyka czy rynek? : zmiany w polskich mediach po 1989 rokuOkres transformacji ustrojowej spowodował zmiany nie tylko na rynku politycznym. Zmieniła się cała rzeczywistość - przemiany objęły bowiem sferę gospodarczą, społeczną, jak również w poważnym stopniu medialną. Przed polskim ustawodawcą stanęło poważne zadanie dostosowania prawa do wyzwań rynku. Należało na nowo zdefiniować [...] |
Radio i gazety : transformacja polskich mediów regionalnych po 1989 rokuTransformacja prasy i radia w Polsce po 1989 r. miała swoje umocowanie w odmiennych aktach pranych. Prasa, najpierw centralna, a potem regionalna i lokalna już w 1989 r. nabrała cech charakterystycznych dla wolnych mediów. "Gazeta Wyborcza" - jako forum wymiany niczym nieskrępowanych poglądów, ale też afirmacja kandydatur obozu [...] |