Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy



/ Opac / Strona główna / Detail?PozycjaOpisy=20170613150127001402 / Katalog / Szczegóły pozycji

- Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Demokratyczne przemiany polskich mediów w latach 1989-2009 / redakcja Kazimierz Wolny-Zmorzyński, Wojciech Furman, Bogusław Nierenberg, Joanna Marszałek-Kawa.
Okładka pozycji Demokratyczne przemiany polskich mediów w latach 1989-2009

Demokratyczne przemiany polskich mediów w latach 1989-2009




Artykuły i szkice zebrane w tym tomie mają wspólny przedmiot. Są nimi polskie media, ale także ich odbiorcy, obserwowani w ciągu pierwszych dwudziestu lat transformacji. Wszystkie teksty łączy również uwaga zwrócona na polityczny aspekt przemian. Fragment wstępu


Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:redakcja Kazimierz Wolny-Zmorzyński, Wojciech Furman, Bogusław Nierenberg, Joanna Marszałek-Kawa.
Seria:Oblicza Mediów
Hasła:1901-2000
1989-2000
2001-
Środki masowego przekazu
Polska
Media i komunikacja społeczna
Polityka, politologia, administracja publiczna
Adres wydawniczy:Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2010.
Opis fizyczny:195 stron : ilustracje ; 23 cm.
Forma gatunek:Książki. Publikacje naukowe.
Dziedzina:Media i komunikacja społeczna
Polityka, politologia, administracja publiczna
Zakres czasowy:1989-2009 r.
Powstanie dzieła:2010 r.
Twórcy:Furman, Wojciech. (1946- ). Redakcja

Marszałek-Kawa, Joanna. Redakcja

Nierenberg, Bogusław. Redakcja

Wolny-Zmorzyński, Kazimierz. (1957- ). Redakcja

Powiązane zestawienia:Środki masowego przekazu
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Inne pozycje z serii
Spis treści:

  1. Konteksty
  2. Kultura po przełomie 1989 roku
  3. Media w II i III Rzeczypospolitej. Próba porównania
  4. Transformacja systemu politycznego w Polsce po 1989 r. w świetle badań opinii publicznej (rola mediów jako źródła informacji o rzeczywistości w procesach zmiany)
  5. Z punktu widzenia teorii
  6. Wolny rynek uaktywnił czy zniewolił odbiorców medialnych?
  7. Czy wolne media psują demokrację?
  8. Media a proces budowy demokracji w Polsce
  9. Od społeczeństwa kanapowego do społeczeństwa obywatelskiego? O strategiach dialogu z widzami na przykładzie polskich programów publicystycznych
  10. Journamorfoza po polsku. O plagiatowym charakterze przełomu medialnego w 1989 roku
  11. Strategie samoopisowe mediów po 1989 roku a wiedza o mediach
  12. Performatyzacja zachowań odbiorczych w epoce konwergencji mediów (na podstawie analizy polskiej rzeczywistości medialnej po 1989 roku)
  13. Przypadki praktyczne
  14. Mediatyzacja demokracji. Struktura debaty publicznej w mediach informacyjnych na przykładzie Kropki nad i, Tematu dnia - rozmowy Jedynki, Salonu politycznego Trójki Sygnałów dnia
  15. Media o sobie w sytuacjach kryzysowych. Zmiany w samoopisie mediów w latach 1989-2007 na przykładzie wybranych tytułów prasowych
  16. Dziennikarstwo obywatelskie jako przejaw demokratyzacji mediów
  17. Media - sport - polityka. Konteksty przed i po transformacji
  18. Polska Kronika Filmowa w Polsce Ludowej i jej przeobrażenia w III Rzeczypospolitej
  19. Wirtualny wymiar kultury politycznej.

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Wyp. Nr 20
ul. Żuławskiego 4/6
tel. 22 627 42 22

Sygnatura: Czytelnia: 316
Numer inw.: 72871
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowekzleć zamówienie

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 50.257
Numer inw.: 50257
Dostępność: tylko na miejscu

schowek



Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.





Serie (cykl) Oblicza Mediów należy czytać w określonej kolejności:


Kolejność czytania serii/cyklu
Voyeuryzm medialny w kontekście współczesnej prasy w Polsce Tom 1.9

Voyeuryzm medialny w kontekście współczesnej prasy w Polsce


"Książka zatytułowana Voyeuryzm medialny w kontekście współczesnej prasy w Polsce dotyczy aktualnego i ważnego problemu, jakim jest zjawisko podglądania występujące we współczesnych mediach. Zjawisko to w istotny sposób organizuje sposób postrzegania rzeczywistości przez media: determinuje jakość materiałów [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Nowe media a media tradycyjne : prasa, reklama, internet Tom 2.9

Nowe media a media tradycyjne : prasa, reklama, internet


Kolejność czytania serii/cyklu
Sztuki wizualne jako nośniki ideologii Tom 3.9

Sztuki wizualne jako nośniki ideologii


Sztuki wizualne powoli stają się istotnym obszarem badań nauk społecznych. Spowodowane jest to tym, że obrazy stały się dominującym składnikiem kultury popularnej, a także ważnym narzędziem oddziaływania społecznego i kulturowego. Zagadnienie to jawi się na tyle interesującym i istotnym obszarem badawczym, gdyż ukazuje nasze [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Demokratyczne przemiany polskich mediów w latach 1989-2009 Tom 4.9

Demokratyczne przemiany polskich mediów w latach 1989-2009


Artykuły i szkice zebrane w tym tomie mają wspólny przedmiot. Są nimi polskie media, ale także ich odbiorcy, obserwowani w ciągu pierwszych dwudziestu lat transformacji. Wszystkie teksty łączy również uwaga zwrócona na polityczny aspekt przemian. Fragment wstępu

Kolejność czytania serii/cyklu
Ludzie polskich mediów : celebryci a redaktorzy Tom 5.9

Ludzie polskich mediów : celebryci a redaktorzy


Dwadzieścia lat po czerwcowych wyborach do Sejmu i Senatu w 1989 roku - kiedy to Polacy znaleźli się w nowej rzeczywistości z poczuciem zwycięstwa nad rządami autorytarnymi - prasoznawcy zastanawiają się nad problemami wolności mediów, pracą dziennikarzy i skutecznością ich działań. Dokonują bilansu tego, co zostało zrobione i co [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Prawo, etyka czy rynek? : zmiany w polskich mediach po 1989 roku Tom 6.9

Prawo, etyka czy rynek? : zmiany w polskich mediach po 1989 roku


Okres transformacji ustrojowej spowodował zmiany nie tylko na rynku politycznym. Zmieniła się cała rzeczywistość - przemiany objęły bowiem sferę gospodarczą, społeczną, jak również w poważnym stopniu medialną. Przed polskim ustawodawcą stanęło poważne zadanie dostosowania prawa do wyzwań rynku. Należało na nowo zdefiniować [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Radio i gazety : transformacja polskich mediów regionalnych po 1989 roku Tom 7.9

Radio i gazety : transformacja polskich mediów regionalnych po 1989 roku


Transformacja prasy i radia w Polsce po 1989 r. miała swoje umocowanie w odmiennych aktach pranych. Prasa, najpierw centralna, a potem regionalna i lokalna już w 1989 r. nabrała cech charakterystycznych dla wolnych mediów. "Gazeta Wyborcza" - jako forum wymiany niczym nieskrępowanych poglądów, ale też afirmacja kandydatur obozu [...]

Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy