Jednookie walety
Tytuł oryginału: "One-eyed jacks, ".
Na Ellis Island przebudziło się coś tak niebezpiecznego, że wygasiło nawet rozżarzone do białości napięcia między dzikimi kartami a ludźmi.Wydarzenia na konwencji Partii Demokratycznej w Atlancie zniszczyły życie i kariery wielu postaci. Minęły czasy Wieży Asów oraz mody na dzikie karty, czasy współpracy między asami, dżokerami i natolami. Ich miejsce zajęły napięcia,
nieufność i narastający mrok. Okrutny gang posługujący się nazwą "skoczkowie" opanował moc przenoszenia swych umysłów do ciał innych ludzi. Skoczkowie wykorzystują tę moc do aktów terroru i przemocy, po czym porzucają swe ofiary, by poniosły konsekwencje swych czynów. Ich bezlitosne plany zdobycia kontroli nad społecznością dzikich kart rozpalą na nowo konflikt między asami, dżokerami i zwyczajnymi ludźmi do nieznanych dotąd rozmiarów.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | redakcja i wybór George R.R. Martin ; współpraca Melinda M. Snodgrass ; autorzy Walton Simons, Chris Claremont, Kevin Andrew Murphy, Lewis Shiner, William F. Wu, Victor Milán, Carrie Vaughn, Stephen Leigh, Melinda M. Snodgrass, John Jos. Miller ; przełożył Michał Jakuszewski. | ||||||||||||||
Seria: | Dzikie karty : t. 8 | ||||||||||||||
Hasła: | Konflikt Mutacje Politycy Superbohaterowie Stany Zjednoczone (USA) Antologia Fantastyka Opowiadania i nowele | ||||||||||||||
Adres wydawniczy: | Poznań : Zysk i S-ka Wydawnictwo, copyright 2019. | ||||||||||||||
Wydanie: | Wydanie I. | ||||||||||||||
Opis fizyczny: | 509, [2] strony ; 21 cm. Uwagi: | Tytuł oryginału cyklu: "Wild cards". Stanowi t. 8. cyklu, t. 1. pt.: Dzikie karty, t. 7. pt.: Ręka umarlaka. | Forma gatunek: | Książki. Proza. | Powstanie dzieła: | 1991 r. | Twórcy: | Claremont, Chris. (1950- ). Autor | Farrell, S. L. (1951- ). Autor Jakuszewski, Michał. Tłumaczenie Martin, George R. R. (1948- ). Wybór Milán, Victor. (1954- ). Autor Miller, John Joseph. (1954- ). Autor Murphy, Kevin Andrew. Autor Shiner, Lewis. (1950- ). Autor Simons, Walton. Autor Snodgrass, Melinda M. (1951- ). Autor Vaughn, Carrie. Autor Wu, William F. Autor Redakcja Wybór Powiązane zestawienia: | Opowiadania | Fantastyka (pozycje wydane, wznowione po 2000 roku) Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | Inne pozycje z serii | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
Wyp. nr 1
ul. Puławska 43
tel. 22 849 25 28
Sygnatura: 821-3 Lit. amerykańska
Numer inw.: 60919
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni
Wyp. Nr 39
ul. Górska 7
tel. 22 841 26 95
Sygnatura: Fantastyka: 821-3 Lit. ameryka
Numer inw.: 44998
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni
Wyp. Nr 63
ul. Pułku Baszta 5
tel. 22 844 86 81
Sygnatura: Fantastyka: 821-3 Lit. ameryka
Numer inw.: 71402
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni
Wyp. Nr 63
ul. Pułku Baszta 5
tel. 22 844 86 81
Sygnatura: Fantastyka: 821-3 Lit. ameryka
Numer inw.: 71460
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni
Wyp. nr 68
Aleje Niepodległości 82
tel. 22 844 70 59
Sygnatura: 821-3 Lit. amerykańska
Numer inw.: 48663
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni
Wyp nr 125
ul. Czerniakowska 38A
tel. 22 841 33 58
Sygnatura: Fantastyka: 821-3 Lit. ameryka
Numer inw.: 40107
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni
Komentarze i rezencje
Serie (cykl) Dzikie karty należy czytać w określonej kolejności:
Tom 1 Dzikie kartyAlternatywna historia świata, w której obcy wirus uderzył w Ziemię w następstwie II wojny światowej, obdarzając garść ocalałych nadzwyczajnymi mocami. Niektóre z istot zostały nazwane Asami z powodu nadludzkich zdolności umysłowych i fizycznych, inne z powodu przybierających różne formy deformacji ciał i umysłu Jokerami, [...] |
Tom 2 Wieża asówGdy po II wojnie światowej obcy wirus zaatakował ludzkość, garstka ocalonych zdobyła nadnaturalne moce. Dzikie karty opowiadają ich historię.Wszystko zaczęło się w roku 1946, gdy nad nowojorskim niebem uwolniono niezwykłego wirusa dzikiej karty, zdolnego do przekształcania genów. Stworzył on obdarzonych potężnymi mocami asów oraz [...] |
Tom 3 Szalejący dżokerzy : powieść mozaikowaCzterdzieści lat po pojawieniu się wirusa dzikiej karty geniusz zła przywołuje moce ciemności! Ulice Nowego Jorku eksplodowały radością, gdy nadchodził Dzień Dzikiej Karty, obchodzony corocznie 15 września, by wspominać umarłych i cieszyć się życiem. To dzień fajerwerków, ulicznych festynów, parad, dzień picia i walk toczonych [...] |
Tom 4 Wyprawa Asów : powieść mozaikowaJak wyglądałby nasz świat, gdyby w pełnym burzliwych wydarzeń XX wieku naprawdę żyli superbohaterowie i łotry o nadludzkich możliwościach?Czterdzieści lat po pojawieniu się wirusa dzikiej karty Światowa Organizacja Zdrowia postanawia wysłać misję złożoną z asów, dżokerów, polityków i dziennikarzy. Misja zbada, jak kraje [...] |
Tom 5 Brudne gry : powieść mozaikowaTyt. oryg.: "Wild cards 5 : down and dirty". |
Tom 6 Ukryty as : powieść mozaikowaPrzed czterdziestu laty pozaziemski wirus stworzył obdarzone nadludzkimi możliwościami istoty znane jako asowie i dżokerzy. Od tej pory toczą one walkę o swe prawa i szacunekAkcja szóstego tomu cyklu Dzikie karty rozgrywa się podczas konwencji prezydenckiej Partii Demokratycznej w Atlancie. W centrum konferencyjnym Omni panuje groza. [...] |
Tom 7 Ręka umarlakaPoczwarkę, kobietę o przezroczystej jak szkło skórze, będącą królową dżokerskiego półświatka, brutalnie zamordowano w jej popularnym lokalu, Kryształowym Pałacu, odwiedzanym przez wiele sław świata dzikich kart.. Jej zabójcy poszukują dwaj mężczyźni: Jay Ackroyd, pracujący jako prywatny detektyw as, który znalazł jej [...] |
Tom 8 Jednookie waletyNa Ellis Island przebudziło się coś tak niebezpiecznego, że wygasiło nawet rozżarzone do białości napięcia między dzikimi kartami a ludźmi.Wydarzenia na konwencji Partii Demokratycznej w Atlancie zniszczyły życie i kariery wielu postaci. Minęły czasy Wieży Asów oraz mody na dzikie karty, czasy współpracy między asami, dżokerami [...] |
Tom 9 Tasowanie w DżokerowieW Nowym Jorku szaleje gang obdarzonych przerażającymi mocami mutantów, który zagraża bezpieczeństwu mieszkańców całej metropolii.Opas, młodociany gubernator Rox, pragnął uczynić Ellis Island bezpiecznym azylem dla dżokerów. Dlatego postanowił zwerbować skoczków, nastoletnich wyrzutków władających supermocami, zdolnych w [...] |
Tom 10 Podwójny pasjansKolejna odsłona pasjonującej rywalizacji superbohaterów przenosi nas na planetę Takis, rodzinną planetę dr Tachiona, z której pochodzi wirus dzikich kart. Uciekając przed bitwą między asami, dżokerami i natolami, Blaise ucieka na planetę Takis w ciele doktora Tachiona, pozostawiając Tacha w ciele ciężarnej bezdomnej nastolatki. [...] |