Brudne gry : powieść mozaikowa
Tytuł oryginału : "Wild cards 5 : down and dirty".
Autor: Martin, George R. R.
Na ulicach Dżokerowa wybucha wojna między mafią i Widmowymi Pięściami. Przemoc wyrwała się spod wszelkiej kontroli i nawet asowie i dżokerzy są zmuszeni toczyć bój z siłami świata przestępczego... "Brudne gry" rozgrywają się w czasie wydarzeń opisanych w "Wyprawie asów" i tuż po nich. Trzy główne wątki książki tworzą splatające się ze sobą opowieści. Pierwsza z
nich opowiada o kryzysie tożsamości Żółwia, który zwątpił w sens swej superbohaterskiej działalności. Druga stanowi relację z życia Croyda Crensona, który przechodzi przez dwie kolejne transformacje. Wreszcie trzecia to opowieść o wysiłkach Tachiona, próbującego uporać się z nowo odnalezionym wnukiem Blaise`em, wojną gangów na ulicach Dżokerowa oraz zagrożeniem, jakie stwarza Crenson.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | redakcja i wybór George R. R. Martin ; autorzy: John J. Miller, Roger Zelazny, Leanne C. Harper, Arthur Byron Cover, Melinda M. Snodgrass, Edward Bryant, Stephen Leigh, Pat Cadigan, Walter Jon Williams, George R.R. Martin ; przełożył Michał Jakuszewski. | ||||||||||||||
Hasła: | Antologie Fantastyka Powieść | ||||||||||||||
Adres wydawniczy: | Poznań : Zysk - S-ka Wydawnictwo, copyright 2016. | ||||||||||||||
Opis fizyczny: | 698 stron ; 21 cm. Uwagi: | Stanowi t. 5 cyklu pt.: Dzikie karty, t. 1 pt.: Dzikie karty, t. 2 pt.: Wieża Asów, t. 3 pt.: Szalejący dżokerzy, t. 4 pt.: Wyprawa asów. | Powstanie dzieła: | 1988 r. | Twórcy: | Bryant, Edward. | Cadigan, Pat. (1953- ). Cover, Arthur Byron. Harper, Leanne C. Jakuszewski, Michał. Tłumaczenie Leigh, Stephen. Miller, John Jackson. Snodgrass, Melinda M. Williams, Walter Jon. Zelazny, Roger. (1937-1995). Powiązane zestawienia: | Fantastyka (pozycje wydane, wznowione po 2000 roku) | Powieść fantastyczno-przygodowa Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | Inne pozycje z serii | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
Wyp. Nr 39
ul. Górska 7
tel. 22 841 26 95
Sygnatura: Fantastyka: 821-3 Lit. ameryka
Numer inw.: 43066
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni
Wyp. Nr 63
ul. Pułku Baszta 5
tel. 22 844 86 81
Sygnatura: Fantastyka: 821-3 Lit. ameryka
Numer inw.: 67981
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni
Wyp nr 95
ul. Gruszczyńskiego 12
tel. 22 843 98 31
Sygnatura: Fantastyka: 821-3 Lit. ameryka
Numer inw.: 57862
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni
Wyp nr 125
ul. Czerniakowska 38A
tel. 22 841 33 58
Sygnatura: Fantastyka: 821-3 Lit. ameryka
Numer inw.: 36775
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni
BD nr XXXV
ul. Bonifacego 90
tel. 22 651 80 23
Sygnatura: Fantastyka: IV
Numer inw.: 43292
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni
Notka biograficzna:
Martin, George R. R
Urodzony: 20 września 1948. Pisarz, twórca science fiction i fantasy, zarówno opowiadań jak i powieści, wielokrotny zdobywca nagród Nebula i Hugo oraz wielu innych World Fantasy Award, Bram Stoker Award, Locus Award. Początkowo publikował pod nazwiskiem pozbawionym dwóch „R”, które dołączył, gdy zaczęto go mylić z menedżerem The Beatles. Jego utwory przetłumaczono na 14 języków, w tym polski. Jest autorem popularnej sagi fantasy „Pieśń Lodu i Ognia”, na której oparto serial i grę fabularną. Na podstawie jego innych prac nakręcono kilka filmów i odcinków serii [>>]
Komentarze i rezencje
Serie (cykl) Dzikie karty należy czytać w określonej kolejności:
Tom 1 Dzikie kartyAlternatywna historia świata, w której obcy wirus uderzył w Ziemię w następstwie II wojny światowej, obdarzając garść ocalałych nadzwyczajnymi mocami. Niektóre z istot zostały nazwane Asami z powodu nadludzkich zdolności umysłowych i fizycznych, inne z powodu przybierających różne formy deformacji ciał i umysłu Jokerami, [...] |
Tom 2 Wieża asówGdy po II wojnie światowej obcy wirus zaatakował ludzkość, garstka ocalonych zdobyła nadnaturalne moce. Dzikie karty opowiadają ich historię.Wszystko zaczęło się w roku 1946, gdy nad nowojorskim niebem uwolniono niezwykłego wirusa dzikiej karty, zdolnego do przekształcania genów. Stworzył on obdarzonych potężnymi mocami asów oraz [...] |
Tom 3 Szalejący dżokerzy : powieść mozaikowaCzterdzieści lat po pojawieniu się wirusa dzikiej karty geniusz zła przywołuje moce ciemności! Ulice Nowego Jorku eksplodowały radością, gdy nadchodził Dzień Dzikiej Karty, obchodzony corocznie 15 września, by wspominać umarłych i cieszyć się życiem. To dzień fajerwerków, ulicznych festynów, parad, dzień picia i walk toczonych [...] |
Tom 4 Wyprawa Asów : powieść mozaikowaJak wyglądałby nasz świat, gdyby w pełnym burzliwych wydarzeń XX wieku naprawdę żyli superbohaterowie i łotry o nadludzkich możliwościach?Czterdzieści lat po pojawieniu się wirusa dzikiej karty Światowa Organizacja Zdrowia postanawia wysłać misję złożoną z asów, dżokerów, polityków i dziennikarzy. Misja zbada, jak kraje [...] |
Tom 5 Brudne gry : powieść mozaikowaTyt. oryg.: "Wild cards 5 : down and dirty". |
Tom 6 Ukryty as : powieść mozaikowaPrzed czterdziestu laty pozaziemski wirus stworzył obdarzone nadludzkimi możliwościami istoty znane jako asowie i dżokerzy. Od tej pory toczą one walkę o swe prawa i szacunekAkcja szóstego tomu cyklu Dzikie karty rozgrywa się podczas konwencji prezydenckiej Partii Demokratycznej w Atlancie. W centrum konferencyjnym Omni panuje groza. [...] |
Tom 7 Ręka umarlakaPoczwarkę, kobietę o przezroczystej jak szkło skórze, będącą królową dżokerskiego półświatka, brutalnie zamordowano w jej popularnym lokalu, Kryształowym Pałacu, odwiedzanym przez wiele sław świata dzikich kart.. Jej zabójcy poszukują dwaj mężczyźni: Jay Ackroyd, pracujący jako prywatny detektyw as, który znalazł jej [...] |
Tom 8 Jednookie waletyNa Ellis Island przebudziło się coś tak niebezpiecznego, że wygasiło nawet rozżarzone do białości napięcia między dzikimi kartami a ludźmi.Wydarzenia na konwencji Partii Demokratycznej w Atlancie zniszczyły życie i kariery wielu postaci. Minęły czasy Wieży Asów oraz mody na dzikie karty, czasy współpracy między asami, dżokerami [...] |
Tom 9 Tasowanie w DżokerowieW Nowym Jorku szaleje gang obdarzonych przerażającymi mocami mutantów, który zagraża bezpieczeństwu mieszkańców całej metropolii.Opas, młodociany gubernator Rox, pragnął uczynić Ellis Island bezpiecznym azylem dla dżokerów. Dlatego postanowił zwerbować skoczków, nastoletnich wyrzutków władających supermocami, zdolnych w [...] |
Tom 10 Podwójny pasjansKolejna odsłona pasjonującej rywalizacji superbohaterów przenosi nas na planetę Takis, rodzinną planetę dr Tachiona, z której pochodzi wirus dzikich kart. Uciekając przed bitwą między asami, dżokerami i natolami, Blaise ucieka na planetę Takis w ciele doktora Tachiona, pozostawiając Tacha w ciele ciężarnej bezdomnej nastolatki. [...] |