Wyprawa Asów : powieść mozaikowa
Tyt. oryg.: "Wild Cards IV : Aces abroad,".
Autor: Martin, George R. R.
Jak wyglądałby nasz świat, gdyby w pełnym burzliwych wydarzeń XX wieku naprawdę żyli superbohaterowie i łotry o nadludzkich możliwościach?Czterdzieści lat po pojawieniu się wirusa dzikiej karty Światowa Organizacja Zdrowia postanawia wysłać misję złożoną z asów, dżokerów, polityków i dziennikarzy. Misja zbada, jak kraje radzą sobie z wirusem, który zmienił oblicze ludzkości.
Ekipą kieruje Gregg Hartmann, senator o prezydenckich aspiracjach, ukrywający w rękawie niebezpiecznego asa. Towarzyszy mu grupa, w której skład wchodzą niektórzy z najpopularniejszych bohaterów serii - doktor Tachion, asowie Sokolica i Złoty Chłopiec oraz dżokerzy Poczwarka, Troll i Ojciec Kałamarnica. Od dżungli Haiti i Peru po burzliwą scenę polityczną Egiptu, od klasztoru w Japonii po ulice największych metropolii Europy bohaterowie ujrzą wiele niezwykłych rzeczy. Niektórym dzikim kartom oddaje się cześć jako bogom, a pewne wydarzenia wydają się spełnieniem przepowiedni sprzed stuleci, która wywrze trwały wpływ na przyszłość całego świata. (Lubimyczytać.pl)
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | redakcja i wybór George R. R. Martin ; autorzy: Stephen Leigh, John J. Miller, Leanne C. Harper, Kevin Andrew Murphy, Gail Gerstner-Miller, Walton Simons, Edward Bryant, Lewis Shiner, Carrie Vaughn, Melinda M. Snodgrass, Michael Cassutt ; przełożył Michał Jakuszewski ; posłowie George R. R. Martin. | ||||||||||||||
Seria: | Dzikie karty / George R. R. Martin : T. 4 | ||||||||||||||
Hasła: | Bohaterowie Mutacje Fantastyka Historia alternatywna Powieść | ||||||||||||||
Adres wydawniczy: | Poznań : Zysk - S-ka Wydawnictwo, 2016. | ||||||||||||||
Wydanie: | Wydanie I. | ||||||||||||||
Opis fizyczny: | 742, [2] s. ; 21 cm. Forma gatunek: | Książki. Proza. | Powstanie dzieła: | 1988 r. | Twórcy: | Bryant, Edward. (1945- ). Autor | Cassutt, Michael. Autor Gerstner-Miller, Gail. Autor Harper, Leanne C. Autor Jakuszewski, Michał. Tłumaczenie Leigh, Stephen. Autor Martin, George R. R. (1948- ). Posłowie Miller, John Jackson. Autor Murphy, Kevin Andrew. Autor Shiner, Lewis. (1950- ). Autor Simons, Walton. Autor Snodgrass, Melinda M. Autor Vaughn, Carrie. Autor Powiązane zestawienia: | Powieść fantastyczno-przygodowa | Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | Inne pozycje z serii | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
Wyp. Nr 39
ul. Górska 7
tel. 22 841 26 95
Sygnatura: Fantastyka: 821-3 Lit. ameryka
Numer inw.: 43094
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni
Wyp. Nr 63
ul. Pułku Baszta 5
tel. 22 844 86 81
Sygnatura: Fantastyka: 821-3 Lit. ameryka
Numer inw.: 67362
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni
Wyp. nr 68
Aleje Niepodległości 82
tel. 22 844 70 59
Sygnatura: 821-3 Lit. amerykańska
Numer inw.: 45180
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni
Wyp nr 95
ul. Gruszczyńskiego 12
tel. 22 843 98 31
Sygnatura: Fantastyka: 821-3 Lit. ameryka
Numer inw.: 57377
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni
Wyp nr 125
ul. Czerniakowska 38A
tel. 22 841 33 58
Sygnatura: Fantastyka: 821-3 Lit. ameryka
Numer inw.: 38854
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni
BD nr XXXV
ul. Bonifacego 90
tel. 22 651 80 23
BD nr LIV
ul. Ludowa 4
tel. 22 851 64 24
Notka biograficzna:
Martin, George R. R
Urodzony: 20 września 1948. Pisarz, twórca science fiction i fantasy, zarówno opowiadań jak i powieści, wielokrotny zdobywca nagród Nebula i Hugo oraz wielu innych World Fantasy Award, Bram Stoker Award, Locus Award. Początkowo publikował pod nazwiskiem pozbawionym dwóch „R”, które dołączył, gdy zaczęto go mylić z menedżerem The Beatles. Jego utwory przetłumaczono na 14 języków, w tym polski. Jest autorem popularnej sagi fantasy „Pieśń Lodu i Ognia”, na której oparto serial i grę fabularną. Na podstawie jego innych prac nakręcono kilka filmów i odcinków serii [>>]
Komentarze i rezencje
Serie (cykl) Dzikie karty należy czytać w określonej kolejności:
Tom 1 Dzikie kartyAlternatywna historia świata, w której obcy wirus uderzył w Ziemię w następstwie II wojny światowej, obdarzając garść ocalałych nadzwyczajnymi mocami. Niektóre z istot zostały nazwane Asami z powodu nadludzkich zdolności umysłowych i fizycznych, inne z powodu przybierających różne formy deformacji ciał i umysłu Jokerami, [...] |
Tom 2 Wieża asówGdy po II wojnie światowej obcy wirus zaatakował ludzkość, garstka ocalonych zdobyła nadnaturalne moce. Dzikie karty opowiadają ich historię.Wszystko zaczęło się w roku 1946, gdy nad nowojorskim niebem uwolniono niezwykłego wirusa dzikiej karty, zdolnego do przekształcania genów. Stworzył on obdarzonych potężnymi mocami asów oraz [...] |
Tom 3 Szalejący dżokerzy : powieść mozaikowaCzterdzieści lat po pojawieniu się wirusa dzikiej karty geniusz zła przywołuje moce ciemności! Ulice Nowego Jorku eksplodowały radością, gdy nadchodził Dzień Dzikiej Karty, obchodzony corocznie 15 września, by wspominać umarłych i cieszyć się życiem. To dzień fajerwerków, ulicznych festynów, parad, dzień picia i walk toczonych [...] |
Tom 4 Wyprawa Asów : powieść mozaikowaJak wyglądałby nasz świat, gdyby w pełnym burzliwych wydarzeń XX wieku naprawdę żyli superbohaterowie i łotry o nadludzkich możliwościach?Czterdzieści lat po pojawieniu się wirusa dzikiej karty Światowa Organizacja Zdrowia postanawia wysłać misję złożoną z asów, dżokerów, polityków i dziennikarzy. Misja zbada, jak kraje [...] |
Tom 5 Brudne gry : powieść mozaikowaTyt. oryg.: "Wild cards 5 : down and dirty". |
Tom 6 Ukryty as : powieść mozaikowaPrzed czterdziestu laty pozaziemski wirus stworzył obdarzone nadludzkimi możliwościami istoty znane jako asowie i dżokerzy. Od tej pory toczą one walkę o swe prawa i szacunekAkcja szóstego tomu cyklu Dzikie karty rozgrywa się podczas konwencji prezydenckiej Partii Demokratycznej w Atlancie. W centrum konferencyjnym Omni panuje groza. [...] |
Tom 7 Ręka umarlakaPoczwarkę, kobietę o przezroczystej jak szkło skórze, będącą królową dżokerskiego półświatka, brutalnie zamordowano w jej popularnym lokalu, Kryształowym Pałacu, odwiedzanym przez wiele sław świata dzikich kart.. Jej zabójcy poszukują dwaj mężczyźni: Jay Ackroyd, pracujący jako prywatny detektyw as, który znalazł jej [...] |
Tom 8 Jednookie waletyNa Ellis Island przebudziło się coś tak niebezpiecznego, że wygasiło nawet rozżarzone do białości napięcia między dzikimi kartami a ludźmi.Wydarzenia na konwencji Partii Demokratycznej w Atlancie zniszczyły życie i kariery wielu postaci. Minęły czasy Wieży Asów oraz mody na dzikie karty, czasy współpracy między asami, dżokerami [...] |
Tom 9 Tasowanie w DżokerowieW Nowym Jorku szaleje gang obdarzonych przerażającymi mocami mutantów, który zagraża bezpieczeństwu mieszkańców całej metropolii.Opas, młodociany gubernator Rox, pragnął uczynić Ellis Island bezpiecznym azylem dla dżokerów. Dlatego postanowił zwerbować skoczków, nastoletnich wyrzutków władających supermocami, zdolnych w [...] |
Tom 10 Podwójny pasjansKolejna odsłona pasjonującej rywalizacji superbohaterów przenosi nas na planetę Takis, rodzinną planetę dr Tachiona, z której pochodzi wirus dzikich kart. Uciekając przed bitwą między asami, dżokerami i natolami, Blaise ucieka na planetę Takis w ciele doktora Tachiona, pozostawiając Tacha w ciele ciężarnej bezdomnej nastolatki. [...] |