Model zinstytucjonalizowanych działań lobbingowych firm telewizyjnych wobec instytucji Unii Europejskiej
Autor: Stępka, Paweł
Celem niniejszej książki jest rekonstrukcja i analiza modelu zinstytucjonalizowanych (sformalizowanych) działań lobbingowych podejmowanych przez największe europejskie firmy telewizyjne w kontekście wspólnotowej polityki audiowizualnej. Należy tym samym zastrzec, iż poza spektrum zainteresowania niniejszej pracy znajdują się wszelkiego rodzaju działania lobbingowe wspomnianych podmiotów o charakterze nieformalnym, poufnym i incydentalnym
(np. nieformalne spotkania towarzyskie). Przyczyną jest istotnie ograniczona możliwość dotarcia do danych empirycznych świadczących o tego typu działalności firm. Przedmiotem analizy pozostają więc jedynie zinstytucjonalizowane działania lobbingowe, określane w niniejszym opracowaniu także mianem "kanały wpływu", obejmujące faktyczne udokumentowane rzecznictwo interesów, jak również okoliczności uprawdopodabniające podjęcie tego typu działań, np. członkostwo w grupach branżowych. Relacje te charakteryzują się względną trwałością oraz, przede wszystkim, przejrzystością umożliwiającą opinii publicznej śledzenie tego procesu. Badanie to nie podejmuje zagadnienia skuteczności lobbingu wyselekcjonowanych firm, lecz wskazuje jedynie na pewne strukturalne uwarunkowania, które mogą przełożyć się także na rzeczywisty wpływ danych firm na proces decyzyjny w Unii Europejskiej.Sformułowany w ten sposób temat pracy ma charakter wieloaspektowy i stanowi ważne wyzwanie badawcze. Warto bowiem zauważyć, iż praca ta podejmuje jednocześnie kilka obszernych zagadnień: lobbingu w Unii Europejskiej, aktywności lobbingowej dużych firm, metafory sieci czy, wreszcie, specyfiki europejskiego sektora telewizyjnego. Każde z nich wymaga na wstępie krótkiego omówienia, co pozwoli na pełniejsze zrozumienie zaproponowanego tematu.Publikacja powstała we współpracy z Instytutem Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Paweł Stępka ; Instytut Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego. | ||||||||
Seria: | Media Polskie : t. 5 | ||||||||
Hasła: | Grupy nacisku - kraje Unii Europejskiej Telewizja - polityka - kraje Unii Europejskiej Telewizja - prawo wspólnotowe europejskie | ||||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : Oficyna Wydawnicza Aspra-JR, 2010. | ||||||||
Opis fizyczny: | 258, [1] s. : il. ; 24 cm. Uwagi: | Na s. red. błędnie przypisany ISBN. Bibliogr. s. 245-[259]. | Powiązane zestawienia: | Grupy nacisku | Telewizja - polityka Kraje Unii Europejskiej Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | Inne pozycje z serii | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 49.726
Numer inw.: 49726
Dostępność: tylko na miejscu
Komentarze i rezencje
Serie (cykl) Media Polskie należy czytać w określonej kolejności:
Mechanizmy propagandy : wizerunek konfliktu kosowskiego w publicystyce |
Tom 2 Etyka w polskim public relations : refleksje badawczeTa książka zaprasza do etycznego myślenia w publicv relations. Etyka ze swej istoty i definicji łączy ludzi, a nie dzieli, odwołuje się do podstawowych wartości, godzących różne teorie i systemy. Wymóg poszanowania człowieka, jego godności, potępienia oszustwa, pochwała życzliwości niesą własnością jakiegokolwiek pojedynczego [...] |
Tom 3 Media masowe wobec przemocy i terroryzmuCzytelnik tego zbioru znajdzie w nim liczne przykłady skutecznego wykorzystywania mediów na wszystkich płaszczyznach działania grup terrorystycznych (nazywanych również grupami oporu niekierowanego), które w oparciu o nie budują i cementują własne struktury organizacyjne. Wiele trafnych spostrzeżeń dotyczy rosnącej roli Internetu [...] |
Tom 5 Model zinstytucjonalizowanych działań lobbingowych firm telewizyjnych wobec instytucji Unii EuropejskiejCelem niniejszej książki jest rekonstrukcja i analiza modelu zinstytucjonalizowanych (sformalizowanych) działań lobbingowych podejmowanych przez największe europejskie firmy telewizyjne w kontekście wspólnotowej polityki audiowizualnej. Należy tym samym zastrzec, iż poza spektrum zainteresowania niniejszej pracy znajdują się wszelkiego [...] |