Media masowe wobec przemocy i terroryzmu
Czytelnik tego zbioru znajdzie w nim liczne przykłady skutecznego wykorzystywania mediów na wszystkich płaszczyznach działania grup terrorystycznych (nazywanych również grupami oporu niekierowanego), które w oparciu o nie budują i cementują własne struktury organizacyjne. Wiele trafnych spostrzeżeń dotyczy rosnącej roli Internetu zarówno jako kanału komunikowania jak też narzędzia cyberteroryzmu, nowej broni mogącej
bezkrwawo paraliżować struktury państwowe społeczne i gospodarcze przeciwnika.Autorzy potwierdzają niestety tendencję do wykorzystywania aktów przemocy jako tematów podnoszących atrakcyjność przekazów medialnych. Zjawisko to dotyczy zarówno różnych segmentów prasy "papierowej" ale przede wszystkim - jak pisze T. Goban-Klas "Terrowizji". Nie pozostaje to bez wpływu na postępujący szybko proces tabloidyzacji mediów.Należy więc się zastanowić - i niech to będzie cel kolejnych badań nad recepcją aktów przemocy przez czytelników słuchaczy widzów i internautów. Czy poza drastycznością opisu lub obrazu odbiorca otrzymuje dostatecznie dużo wiedzy o motywach sprawców i społeczno-kulturowym podglebiu takich zachowań? Innymi słowy, czy epatowanie brutalnością i szablony relacji pełne uproszczeń i stereotypów nie są rodzajem manipulacji, której ukrytym celem jest sukces komercyjny?
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | red. nauk. Andrzej Kozieł, Katarzyna Gajlewicz. ; Instytut Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego. | ||||||||
Seria: | Seria Media Polskie : t. 3 | ||||||||
Hasła: | Środki masowego przekazu - a przemoc Środki masowego przekazu - a terroryzm | ||||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR, 2009. | ||||||||
Opis fizyczny: | 178, [1] s. : il. ; 24 cm. Uwagi: | Zawiera rys. i tabele. | Powiązane zestawienia: | Środki masowego przekazu | Terroryzm (historia, polityka, zapobieganie i zwalczanie) Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | Inne pozycje z serii | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
Komentarze i rezencje
Serie (cykl) Media Polskie należy czytać w określonej kolejności:
Mechanizmy propagandy : wizerunek konfliktu kosowskiego w publicystyce |
Tom 2 Etyka w polskim public relations : refleksje badawczeTa książka zaprasza do etycznego myślenia w publicv relations. Etyka ze swej istoty i definicji łączy ludzi, a nie dzieli, odwołuje się do podstawowych wartości, godzących różne teorie i systemy. Wymóg poszanowania człowieka, jego godności, potępienia oszustwa, pochwała życzliwości niesą własnością jakiegokolwiek pojedynczego [...] |
Tom 3 Media masowe wobec przemocy i terroryzmuCzytelnik tego zbioru znajdzie w nim liczne przykłady skutecznego wykorzystywania mediów na wszystkich płaszczyznach działania grup terrorystycznych (nazywanych również grupami oporu niekierowanego), które w oparciu o nie budują i cementują własne struktury organizacyjne. Wiele trafnych spostrzeżeń dotyczy rosnącej roli Internetu [...] |
Tom 5 Model zinstytucjonalizowanych działań lobbingowych firm telewizyjnych wobec instytucji Unii EuropejskiejCelem niniejszej książki jest rekonstrukcja i analiza modelu zinstytucjonalizowanych (sformalizowanych) działań lobbingowych podejmowanych przez największe europejskie firmy telewizyjne w kontekście wspólnotowej polityki audiowizualnej. Należy tym samym zastrzec, iż poza spektrum zainteresowania niniejszej pracy znajdują się wszelkiego [...] |