Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy



/ Opac / Strona główna / Detail?PozycjaOpisy=20160323102642057952 / Katalog / Szczegóły pozycji

- Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Czy dorastanie musi być trudne? / Lucyna Bakiera.
Okładka pozycji Czy dorastanie musi być trudne?

Czy dorastanie musi być trudne?

Autor: Bakiera, Lucyna.




Niewątpliwymi atutami książki są z jednej strony rzetelna informacja o zmianach zachodzących w życiu młodych ludzi - podana w sposób logiczny i uporządkowany, z drugiej zaś - spojrzenie poradnikowe: jak dorośli mogą na te zmiany reagować i które reakcje pomagają, a które przeszkadzają w rozwoju i układaniu wzajemnych relacji. Autorka pokazuje trudności, ale przedstawia je jako normalne i rozwojowe, wyjaśnia,

obala mity. Pisze w sposób wyważony, nie posługuje się stereotypami, nie straszy, lecz uspokaja, buduje zrozumienie, co nadaje całości konstruktywny, pozytywny wydźwięk. Praca łączy w sobie wysokie walory merytoryczne dobrej książki naukowej z przystępnością formy i lekkością pióra książki popularnej. Co więcej, zawiera jasne i cenne wskazówki dotyczące postępowania. To połączenie wiedzy, mądrości i dobrego stylu czyni z niej pozycję ze wszech miar wartą polecenia. z recenzji prof. dr. hab. Piotra K. OlesiaLucyna Bakiera - adiunkt w Instytucie Psychologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Autorka prac z zakresu psychologicznych aspektów zmian rozwojowych człowieka, głównie w okresie dorastania i dorosłości, oraz psychologii małżeństwa i rodziny. Aktualnie jej zainteresowania naukowe koncentrują się wokół komplementarności rozwoju psychicznego rodziców i dzieci.

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:Lucyna Bakiera.
Seria:Zastosowania Psychologii
Hasła:Nastolatki - psychologia
Osobowość - rozwój
Pokwitanie - psychologia
Wychowanie w rodzinie
Adres wydawniczy:Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Scholar, cop. 2009.
Opis fizyczny:158, [2] s. : il. ; 24 cm.
Uwagi:Bibliogr. s. 145-[159].
Powiązane zestawienia:Osobowość – rozwój
Pokwitanie
Wychowanie w rodzinie
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Inne pozycje z serii




Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Wyp. Nr 20
ul. Żuławskiego 4/6
tel. 22 627 42 22

Sygnatura: 37 C
Numer inw.: 71829
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowekzamów

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 49.649
Numer inw.: 49649
Dostępność: tylko na miejscu

schowek



Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.





Serie (cykl) Zastosowania Psychologii należy czytać w określonej kolejności:


Kolejność czytania serii/cyklu
Ciało w kulturze i nauce Tom 1.9

Ciało w kulturze i nauce


W niniejszym zbiorze proponujemy różne perspektywy ujmowania ciała, z jednej strony jako biologicznego organizmu rządzonego fizjologią i popędami, z drugiej - jako organizmu społecznego modelowanego przez kulturę.

Kolejność czytania serii/cyklu
Rola środowiska w rozwoju małego dziecka : metody badania Tom 2.9

Rola środowiska w rozwoju małego dziecka : metody badania


Kiedy fizyczne otoczenie sprzyja rozwojowi dziecka? Na ile powinno być ono zróżnicowane? Jakie działania rodziców są ważne dla rozwoju dziecka w okresie wczesnego dzieciństwa? Na te i inne pytania dotyczące czynników rozwoju dziecka znajdzie Czytelnik odpowiedź w prezentowanej monografii.Przedstawiono w niej wyniki badań, poświęconych [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Opętanie (nie)jedzeniem Tom 3.9

Opętanie (nie)jedzeniem


U źródeł anoreksji, bulimii i innych zaburzeń łaknienia leży to, co formowało jednostkę od najwcześniejszych momentów życia. Są to czynniki zarówno zewnętrzne (np. nieprawidłowe relacje w rodzinie czy wymóg szczupłej sylwetki upowszechniany przez media), jak i osobowościowe (m.in. wzmożona potrzeba perfekcjonizmu, skłoność do [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Dorastanie osób z niepełnosprawnością intelektualną Tom 4.9

Dorastanie osób z niepełnosprawnością intelektualną


Autorka przedstawia problemy związane z dojrzewaniem dziewcząt i chłopców niepełnosprawnych intelektualnie. Omawia zmiany biologiczne, intelektualne, emocjonalne i społeczne pojawiające się w okresie dojrzewania, wyraziście ukazując spiętrzenie trudności w przypadku tej grupy młodzieży. Ukazuje specyfikę dorastania dziewcząt i [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Czy dorastanie musi być trudne? Tom 5.9

Czy dorastanie musi być trudne?


Niewątpliwymi atutami książki są z jednej strony rzetelna informacja o zmianach zachodzących w życiu młodych ludzi - podana w sposób logiczny i uporządkowany, z drugiej zaś - spojrzenie poradnikowe: jak dorośli mogą na te zmiany reagować i które reakcje pomagają, a które przeszkadzają w rozwoju i układaniu wzajemnych relacji. [...]

Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy