Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy



/ Opac / Strona główna / Detail?PozycjaOpisy=20160311143146077474 / Katalog / Szczegóły pozycji

- Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Dorastanie osób z niepełnosprawnością intelektualną / Żaneta Stelter.
Okładka pozycji Dorastanie osób z niepełnosprawnością intelektualną

Dorastanie osób z niepełnosprawnością intelektualną

Autor: Stelter, Żaneta.




Autorka przedstawia problemy związane z dojrzewaniem dziewcząt i chłopców niepełnosprawnych intelektualnie. Omawia zmiany biologiczne, intelektualne, emocjonalne i społeczne pojawiające się w okresie dojrzewania, wyraziście ukazując spiętrzenie trudności w przypadku tej grupy młodzieży. Ukazuje specyfikę dorastania dziewcząt i chłopców, którzy zmagają się z trudnościami wynikającymi nie tylko z

ich możliwości umysłowych, ale nierzadko również z tego, jak są odbierani przez społeczeństwo. Zwraca uwagę na negatywne zjawiska społeczne, takie jak stygmatyzacja, piętnowanie czy wykluczenie. Obok problemów dotykających samych niepełnosprawnych autorka stara się przybliżyć czytelnikowi również trudności ich najbliższych, którzy stają przed trudnym zadaniem opieki i wychowywania dziecka upośledzonego umysłowo. Żaneta Stelter obala także mity dotyczące zachowania niepełnosprawnych, m.in. mit "wiecznego dziecka" i mit "bezczynności".

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:Żaneta Stelter.
Seria:Zastosowania Psychologii
Hasła:Młodzież niepełnosprawna umysłowo - psychologia
Młodzież niepełnosprawna umysłowo - socjologia
Osobowość - rozwój
Pokwitanie - psychologia
Adres wydawniczy:Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2009.
Opis fizyczny:159, [1] s. : il. ; 24 cm.
Uwagi:Bibliogr. s. 145-[160].
Powiązane zestawienia:Młodzież niepełnosprawna
Osobowość – rozwój
Pokwitanie
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Inne pozycje z serii




Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Wyp. Nr 20
ul. Żuławskiego 4/6
tel. 22 627 42 22

Sygnatura: Czytelnia: 159.9
Numer inw.: 71830
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowekzamów

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 49.584
Numer inw.: 49584
Dostępność: tylko na miejscu

schowek



Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.





Serie (cykl) Zastosowania Psychologii należy czytać w określonej kolejności:


Kolejność czytania serii/cyklu
Ciało w kulturze i nauce Tom 1.9

Ciało w kulturze i nauce


W niniejszym zbiorze proponujemy różne perspektywy ujmowania ciała, z jednej strony jako biologicznego organizmu rządzonego fizjologią i popędami, z drugiej - jako organizmu społecznego modelowanego przez kulturę.

Kolejność czytania serii/cyklu
Rola środowiska w rozwoju małego dziecka : metody badania Tom 2.9

Rola środowiska w rozwoju małego dziecka : metody badania


Kiedy fizyczne otoczenie sprzyja rozwojowi dziecka? Na ile powinno być ono zróżnicowane? Jakie działania rodziców są ważne dla rozwoju dziecka w okresie wczesnego dzieciństwa? Na te i inne pytania dotyczące czynników rozwoju dziecka znajdzie Czytelnik odpowiedź w prezentowanej monografii.Przedstawiono w niej wyniki badań, poświęconych [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Opętanie (nie)jedzeniem Tom 3.9

Opętanie (nie)jedzeniem


U źródeł anoreksji, bulimii i innych zaburzeń łaknienia leży to, co formowało jednostkę od najwcześniejszych momentów życia. Są to czynniki zarówno zewnętrzne (np. nieprawidłowe relacje w rodzinie czy wymóg szczupłej sylwetki upowszechniany przez media), jak i osobowościowe (m.in. wzmożona potrzeba perfekcjonizmu, skłoność do [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Dorastanie osób z niepełnosprawnością intelektualną Tom 4.9

Dorastanie osób z niepełnosprawnością intelektualną


Autorka przedstawia problemy związane z dojrzewaniem dziewcząt i chłopców niepełnosprawnych intelektualnie. Omawia zmiany biologiczne, intelektualne, emocjonalne i społeczne pojawiające się w okresie dojrzewania, wyraziście ukazując spiętrzenie trudności w przypadku tej grupy młodzieży. Ukazuje specyfikę dorastania dziewcząt i [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Czy dorastanie musi być trudne? Tom 5.9

Czy dorastanie musi być trudne?


Niewątpliwymi atutami książki są z jednej strony rzetelna informacja o zmianach zachodzących w życiu młodych ludzi - podana w sposób logiczny i uporządkowany, z drugiej zaś - spojrzenie poradnikowe: jak dorośli mogą na te zmiany reagować i które reakcje pomagają, a które przeszkadzają w rozwoju i układaniu wzajemnych relacji. [...]

Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy