Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy



/ Opac / Strona główna / Detail?PozycjaOpisy=20150107100640004535 / Katalog / Szczegóły pozycji

Rola środowiska w rozwoju małego dziecka - Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Rola środowiska w rozwoju małego dziecka : metody badania / Elżbieta Hornowska [et al.].
Okładka pozycji Rola środowiska w rozwoju małego dziecka : metody badania

Rola środowiska w rozwoju małego dziecka : metody badania




Kiedy fizyczne otoczenie sprzyja rozwojowi dziecka? Na ile powinno być ono zróżnicowane? Jakie działania rodziców są ważne dla rozwoju dziecka w okresie wczesnego dzieciństwa? Na te i inne pytania dotyczące czynników rozwoju dziecka znajdzie Czytelnik odpowiedź w prezentowanej monografii.Przedstawiono w niej wyniki badań, poświęconych rozpoznaniu fizycznych i społecznych stymulatorów i stabilizatorów rozwoju małych dzieci, a

także badań dotyczących szczególnej roli dorosłego jako mediatora między dzieckiem a jego otoczeniem, zarówno fizycznym, jak i społecznym. Książkę zamykają rekomendacje dla psychologów, pedagogów, lekarzy, nauczycieli i rodziców, wskazówki i rekomendacje dla praktyki oraz dla przyszłych badań.Wydawca przestrzega jednak: książka nie jest popularnym poradnikiem dla rodziców; wymaga od nich pewnej dojrzałości i refleksji."[.] moja krótka ocena tego przedsięwzięcia: nowatorskie, znakomicie udokumentowane, oddające istotę podejścia badawczego, o które chodzi we współczesnej psychologii rozwojowej: holistyczne (a nie tylko parcjalne), dynamiczne (a nie tylko statyczne), uwzględniające także tzw. diagnozę pozytywną (a nie tylko diagnozę negatywną), w ścisłym związku czynności diagnostycznych z procesem pomagania".Z recenzji prof. dr hab. Barbary BokusAutorki książki pracują w Instytucie Psychologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:Elżbieta Hornowska [et al.].
Seria:Zastosowania Psychologii
Hasła:Dziecko - rozwój psychofizyczny
Psychologia rozwojowa
Psychologia - metodologia
Adres wydawniczy:Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2014.
Opis fizyczny:199, [1] s. : il. ; 24 cm.
Uwagi:Bibliogr. s. 199-[200].
Powiązane zestawienia:Dziecko – rozwój psychofizyczny
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Inne pozycje z serii




Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 53.473
Numer inw.: 53473
Dostępność: tylko na miejscu

schowek



Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.





Serie (cykl) Zastosowania Psychologii należy czytać w określonej kolejności:


Kolejność czytania serii/cyklu
Ciało w kulturze i nauce Tom 1.9

Ciało w kulturze i nauce


W niniejszym zbiorze proponujemy różne perspektywy ujmowania ciała, z jednej strony jako biologicznego organizmu rządzonego fizjologią i popędami, z drugiej - jako organizmu społecznego modelowanego przez kulturę.

Kolejność czytania serii/cyklu
Rola środowiska w rozwoju małego dziecka : metody badania Tom 2.9

Rola środowiska w rozwoju małego dziecka : metody badania


Kiedy fizyczne otoczenie sprzyja rozwojowi dziecka? Na ile powinno być ono zróżnicowane? Jakie działania rodziców są ważne dla rozwoju dziecka w okresie wczesnego dzieciństwa? Na te i inne pytania dotyczące czynników rozwoju dziecka znajdzie Czytelnik odpowiedź w prezentowanej monografii.Przedstawiono w niej wyniki badań, poświęconych [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Opętanie (nie)jedzeniem Tom 3.9

Opętanie (nie)jedzeniem


U źródeł anoreksji, bulimii i innych zaburzeń łaknienia leży to, co formowało jednostkę od najwcześniejszych momentów życia. Są to czynniki zarówno zewnętrzne (np. nieprawidłowe relacje w rodzinie czy wymóg szczupłej sylwetki upowszechniany przez media), jak i osobowościowe (m.in. wzmożona potrzeba perfekcjonizmu, skłoność do [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Dorastanie osób z niepełnosprawnością intelektualną Tom 4.9

Dorastanie osób z niepełnosprawnością intelektualną


Autorka przedstawia problemy związane z dojrzewaniem dziewcząt i chłopców niepełnosprawnych intelektualnie. Omawia zmiany biologiczne, intelektualne, emocjonalne i społeczne pojawiające się w okresie dojrzewania, wyraziście ukazując spiętrzenie trudności w przypadku tej grupy młodzieży. Ukazuje specyfikę dorastania dziewcząt i [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Czy dorastanie musi być trudne? Tom 5.9

Czy dorastanie musi być trudne?


Niewątpliwymi atutami książki są z jednej strony rzetelna informacja o zmianach zachodzących w życiu młodych ludzi - podana w sposób logiczny i uporządkowany, z drugiej zaś - spojrzenie poradnikowe: jak dorośli mogą na te zmiany reagować i które reakcje pomagają, a które przeszkadzają w rozwoju i układaniu wzajemnych relacji. [...]

Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy