Zarządzanie talentami w organizacji
Coraz częściej można spotkać się z opinią, że firmy powinny rozwijać strategie i programy zarządzania talentami. Warto pamiętać o tym, że zarządzanie talentami jest dziś nie tylko kolejnym programem działań w ramach funkcji personalnej, ale składnikiem strategii przedsiębiorstwa działającego w gospodarce opartej na wiedzy. Pozostaje jednak wiele niedostatecznie wyjaśnionych kwestii
związanych z tą problematyką, począwszy od zrozumienia istoty talentów i zarządzania talentami, poprzez czynniki sprzyjające rozwijaniu talentów, jak również bariery w tym procesie, a skończywszy na różnym postrzeganiu roli talentów w organizacji. Zagadnieniom tym została poświęcona niniejsza publikacja, będąca efektem zarówno studiów teoretycznych, jak i badań ptaktycznych. Omówiono w niej między innymi: przyczyny wzrostu znaczenia talentów w organizacjach, role głównych podmiotów w procesie zarządzania talentami, propozycję modelowego ujęcia procesu zarządzania talentami w organizacji, strategię zarządzania talentami, zagadnienia retencji i rozwoju talentów w firmie, a także ich pomiaru i oceny. Cennym uzupełnieniem książki są studia przypadków z dziedziny zarządzania talentami.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | pod red. Aleksego Pocztowskiego ; [aut. Aleksy Pocztowski et al.]. | ||||||||
Seria: | HR | ||||||||
Hasła: | Kadry - polityka Zarządzanie Zdolności | ||||||||
Adres wydawniczy: | Kraków : Wolters Kluwer Polska, 2008. | ||||||||
Opis fizyczny: | 228 s. : il. ; 24 cm. Uwagi: | Bibliogr. s. 221-228. | Powiązane zestawienia: | Kadry – polityka | Zarządzanie Zdolności Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | Inne pozycje z serii | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 46.451
Numer inw.: 46451
Dostępność: tylko na miejscu
Komentarze i rezencje
Serie (cykl) HR - Wolters Kluwer należy czytać w określonej kolejności:
Kompetencje społeczne : metody pomiaru i doskonalenia umiejętności interpersonalnychKompetencje interpersonalne, nazywane często kompetencjami nowoczesnego lidera lub pracownika organizacji przyszłości, należą do najważniejszych kompetencji zawodowych, które pomagają pracownikowi odnaleźć się na rynku pracy, a organizacji zdobyć i utrzymać przewagę konkurencyjną. Książka stanowi praktyczne wprowadzenie w [...] |
Rozwój organizacji poprzez rozwój efektywności pracownikówOrganizacja ma charakter społeczny, co oznacza, że o jakości jej funkcjonowania decyduje czynnik ludzki, zarówno w wymiarze indywidualnym, jak i zbiorowym. Jeśli organizacja chce się rozwijać, musi zwiększać efektywność poszczególnych osób, zespołów roboczych i większych grup działających w jej strukturze. Książka ta stanowi [...] |
Zarządzanie talentami w organizacjiCoraz częściej można spotkać się z opinią, że firmy powinny rozwijać strategie i programy zarządzania talentami. Warto pamiętać o tym, że zarządzanie talentami jest dziś nie tylko kolejnym programem działań w ramach funkcji personalnej, ale składnikiem strategii przedsiębiorstwa działającego w gospodarce opartej na wiedzy. [...] |
Zespoły zarządzające : sekrety ich sukcesów i porażekKsiążka jest poświęcona problematyce zarządzania opartego na teorii ról zespołowych. Teoria ta powstała w wyniku dziewięcioletnich badań prowadzonych przez Mereditha Belbina i jego współpracowników w Henley Management College. Uczestnicy kursu dla wyższej kadry menedżerskiej zostali tam poddani testom psychometrycznym, wykonywali [...] |
Zarządzanie wynagrodzeniamiZarządzanie wynagrodzeniami polega na formułowaniu i wdrażaniu strategii i procesów, których celem jest należyte wynagradzanie pracowników za pomocą środków finansowych i niefinansowych. Wiąże się ono z projektowaniem, wdrażaniem i obsługą systemów wynagrodzeń uwzględniających potrzeby zarówno firmy, jak i jej grup interesów. [...] |
Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi : rozwijanie potencjału organizacji dzięki funkcji personalnejJak powinien funkcjonować dział personalny, aby efektywnie wpływał na rozwój pracowników i całej organizacji? Jakie kompetencje powinni posiadać specjaliści ds. HR, aby ich działalność nie sprowadzała się do administrowania, ale była wpisana w strategię organizacji? Na te i wiele innych pytań znajdziesz odpowiedź w tej książce. [...] |
Zarządzanie personelem w organizacjach zróżnicowanych kulturowoTyt. oryg.: "Managing people across cultures ". |
Zarządzanie zasobami ludzkimi na rynkach międzynarodowychZarządzanie zasobami ludzkimi na rynkach międzynarodowych - opis wydawcyKsiążka omawia niezwykle aktualne zagadnienie jakim jest zarządzanie zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwach działających na rynkach międzynarodowych. Prawdziwe wyzwanie dla menedżerów takich przedsiębiorstw stanowi większa złożoność otoczenia i niepewność [...] |