Kompetencje społeczne : metody pomiaru i doskonalenia umiejętności interpersonalnych
Autor: Smółka, Paweł.
Kompetencje interpersonalne, nazywane często kompetencjami nowoczesnego lidera lub pracownika organizacji przyszłości, należą do najważniejszych kompetencji zawodowych, które pomagają pracownikowi odnaleźć się na rynku pracy, a organizacji zdobyć i utrzymać przewagę konkurencyjną. Książka stanowi praktyczne wprowadzenie w zagadnienia pomiaru i doskonalenia kompetencji społecznych ujmowanych jako
umiejętności interpersonalne. Nacisk położono w niej na podstawowe kwestie związane z doborem i konstruowaniem narzędzi pomocnych w oszacowaniu umiejętności interpersonalnych kandydata do pracy oraz na strategie i metody treningowe służące doskonaleniu talentów interpersonalnych pracowników. Szczegółowo omówiono w niej m. in.: uwarunkowania kompetencji społecznych i zasady ich pomiaru, predyspozycje do rozwoju kompetencji społecznych, rolę metod edukacyjnych w kształtowaniu tych kompetencji, modele treningu umiejętności społecznch, coaching umiejętności interpersonalnych, programy doskonalenia kompetencji społecznych.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Paweł Smółka. | ||||||||||
Seria: | HR | ||||||||||
Hasła: | Komunikacja interpersonalna - psychologia Stosunki interpersonalne | ||||||||||
Adres wydawniczy: | Kraków ; Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2008. | ||||||||||
Opis fizyczny: | 206 s. : il. ; 24 cm. Uwagi: | Bibliogr. s. 191-201. Indeks. | Przeznaczenie: | Dla specjalistów ds. zarządzania zasobami ludzkimi, trenerów zajmujących sią miękkimi szkoleniami. | Dla specjalistów ds. zarządzania zasobami ludzkimi, trenerów zajmujących sią miękkimi szkoleniami. Powiązane zestawienia: | Stosunki interpersonalne | Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | Inne pozycje z serii | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 45.944
Numer inw.: 45944
Dostępność: tylko na miejscu
Komentarze i rezencje
Serie (cykl) HR - Wolters Kluwer należy czytać w określonej kolejności:
Kompetencje społeczne : metody pomiaru i doskonalenia umiejętności interpersonalnychKompetencje interpersonalne, nazywane często kompetencjami nowoczesnego lidera lub pracownika organizacji przyszłości, należą do najważniejszych kompetencji zawodowych, które pomagają pracownikowi odnaleźć się na rynku pracy, a organizacji zdobyć i utrzymać przewagę konkurencyjną. Książka stanowi praktyczne wprowadzenie w [...] |
Rozwój organizacji poprzez rozwój efektywności pracownikówOrganizacja ma charakter społeczny, co oznacza, że o jakości jej funkcjonowania decyduje czynnik ludzki, zarówno w wymiarze indywidualnym, jak i zbiorowym. Jeśli organizacja chce się rozwijać, musi zwiększać efektywność poszczególnych osób, zespołów roboczych i większych grup działających w jej strukturze. Książka ta stanowi [...] |
Zarządzanie talentami w organizacjiCoraz częściej można spotkać się z opinią, że firmy powinny rozwijać strategie i programy zarządzania talentami. Warto pamiętać o tym, że zarządzanie talentami jest dziś nie tylko kolejnym programem działań w ramach funkcji personalnej, ale składnikiem strategii przedsiębiorstwa działającego w gospodarce opartej na wiedzy. [...] |
Zespoły zarządzające : sekrety ich sukcesów i porażekKsiążka jest poświęcona problematyce zarządzania opartego na teorii ról zespołowych. Teoria ta powstała w wyniku dziewięcioletnich badań prowadzonych przez Mereditha Belbina i jego współpracowników w Henley Management College. Uczestnicy kursu dla wyższej kadry menedżerskiej zostali tam poddani testom psychometrycznym, wykonywali [...] |
Zarządzanie wynagrodzeniamiZarządzanie wynagrodzeniami polega na formułowaniu i wdrażaniu strategii i procesów, których celem jest należyte wynagradzanie pracowników za pomocą środków finansowych i niefinansowych. Wiąże się ono z projektowaniem, wdrażaniem i obsługą systemów wynagrodzeń uwzględniających potrzeby zarówno firmy, jak i jej grup interesów. [...] |
Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi : rozwijanie potencjału organizacji dzięki funkcji personalnejJak powinien funkcjonować dział personalny, aby efektywnie wpływał na rozwój pracowników i całej organizacji? Jakie kompetencje powinni posiadać specjaliści ds. HR, aby ich działalność nie sprowadzała się do administrowania, ale była wpisana w strategię organizacji? Na te i wiele innych pytań znajdziesz odpowiedź w tej książce. [...] |
Zarządzanie personelem w organizacjach zróżnicowanych kulturowoTyt. oryg.: "Managing people across cultures ". |
Zarządzanie zasobami ludzkimi na rynkach międzynarodowychZarządzanie zasobami ludzkimi na rynkach międzynarodowych - opis wydawcyKsiążka omawia niezwykle aktualne zagadnienie jakim jest zarządzanie zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwach działających na rynkach międzynarodowych. Prawdziwe wyzwanie dla menedżerów takich przedsiębiorstw stanowi większa złożoność otoczenia i niepewność [...] |