Miłośnikom gier planszowych wcale nie trzeba ich polecać. Sprawdźcie jednak, które są najczęściej wypożyczane z naszych bibliotek.
W planszówki może grać każdy – to doskonała zabawa na rodzinne popołudnia czy wieczory, ale też doskonały pomysł na spotkanie towarzyskie. Pamiętajcie, że w gry planszowe można pograć również w trzech naszych bibliotekach. Terminy spotkań w naszym kalendarium (podpowiadamy, że to czwartki).
Kłopotem bywa niekiedy dobranie planszówki odpowiedniej do okoliczności. Ale… koniec języka za przewodnika. Jeśli jednak nie macie w swoim otoczeniu miłośników planszówek, którzy mogliby posłużyć wam radą, to z pomocą przychodzi nasz ranking. Oto gry najczęściej wypożyczane z naszych filii.
6 najczęściej wypożyczanych planszówek
W naszych placówkach istnieje możliwość wypożyczania gier planszowych. Które z nich nasi czytelnicy zabierają ze sobą do domu najczęściej? Oto nasz ranking.
Miejsce 1: Origami, Christian Giove, ilustr. Francesco Perticaroli, wyd. Rebel
dla graczy 8+
„Origami” to szybka gra karciana. Jej zasady są łatwe nawet dla początkujących, ale gra wciąż daje wiele możliwości i kombinacji. Każdy gracz zaczyna z zestawem kart na ręku, a podczas swojej kolejki może zrobić jedną z trzech rzeczy: zagrać kartę, dobrać nowe karty lub użyć specjalnych zdolności swoich wcześniej kart. Gracze walczą o tytuł najlepszego z najlepszych w sztuce tworzenia origami.
Miejsce 2: Bandido, Martin Nedergaard Andersen, ilustr. Lucas Guidetti Perez, wyd. Helvetiq
dla graczy 6+
Bandido to kooperacyjna gra, w której wszyscy wygrywają lub przegrywają. Gra polega na takim dokładaniu swoich kart, aby zablokować wszystkie tunele i odciąć drogę ucieczki Bandido z więzienia! Gracze muszą współpracować i razem ustalać najlepszą strategię. Sporą zaletą gry jest jej nieduży rozmiar – zmieści się do plecaka.
Miejsce 3: Inbetween, Adam Kwapiński, ilustr. Seweryn Borkowski, Sebastian Zakrzewski, Tomasz Kalisz, wyd. Board&Dice
dla graczy 12+
InBetween to gra dla dwóch osób rywalizujących ze sobą w walce o mieszkańców miasta Upsideville, która odbywa się między dwoma wymiarami: ludzkim oraz mrocznym i tajemniczym, z którego pochodzi Istota. Jeden z graczy dąży do uratowania mieszkańców miasteczka, drugi do przeniesienia jak największej ich liczby na stronę złowieszczej Istoty. Los Upsideville jest w rękach graczy.
Miejsce 4: Daj namiar, Gregory Grard, tłum. Magda Gamrot, wyd. Rebel
dla graczy 7+
„Daj namiar” to kooperacyjna gra skojarzeniowa, w której szuka się połączeń między wylosowanymi parami wyrazów. Rozgrywka opata jest na siatce przecinających się ze sobą słów. Każdy uczestnik po kolei dobiera kartę współrzędnych, a następnie stara się podać pozostałym hasło, które połączy słowa. Celem gry jest odgadnięcie jak największej liczby par wyrazów w określonym czasie.
Miejsce 5: Brains. Mapa skarbów. 50 łamigłówek, Reiner Knizia, ilustr. Andreas Resch, tłum. Przemysław Korzeniewski, wyd. Lacerta
dla graczy 8+
Gra dla jednej osoby. Zabawa polega na ułożeniu żetonów w taki sposób, by zgadzały się z wytycznymi na planszach. A złożenie zniszczonej mapy skarbów nie jest tak proste, jak mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka. Okazuje się jeszcze trudniejsze, kiedy trzeba się trzymać ściśle określonych wytycznych. Czy uda się dopasować puzzle tak, aby rozwiązać wszystkie zadania?
Miejsce 6: Kolory magii, Wei-Min Ling, ilustr. Tomek Larek, wyd. Nasza Księgarnia
dla graczy 10+
Prosta gra planszowa dla dwóch osób – odpowiednia zarówno dla dzieci, jak i dla dorosłych. Gracze, wcielając się w role rycerza i maga, odwiedzają wieże i gromadzą dostępne tam składniki. Mogą wykorzystywać je do rzucania zaklęć. Muszą obserwować poczynania przeciwnika i zgromadzić więcej składników w odpowiednich kolorach niż on. Im więcej zgromadzi się składników, tym więcej punktów można zdobyć.
Zasady wypożyczania i zwrotów gier planszowych znajdziesz w regulaminie naszej biblioteki (rozdz. VIII § 8)