Kultura szkoły w rozwoju szkoły
Autor: Nowosad, Inetta.
Kultura szkoły w rozwoju szkoły - opis wydawcyPolecamy kolejny wyjątkowy podręcznik akademicki w ramach serii autorskich podręczników akademickich Pedagogika Nauce i Praktyce pt. Kultura szkoły w rozwoju szkoły.Książka Inetty Nowosad wydobywa znaczącą rolę kultury szkoły w uzyskaniu trwałej poprawy pracy szkoły i nie wskazuje na jedyne, słuszne i gotowe rozwiązanie, które mogłoby przeprowadzić
szkołę przez proces rekulturacji, krok po kroku. Choć oczywiste jest, że w czasach gwałtownych zmian każdy chętnie szuka oparcia w niosącej poczucie bezpieczeństwa gotowej recepcie na sukces. Jednak gdy uwaga zostaje skierowana na treści techniczne - kosztem zrozumienia ich wpływu na ludzi (użytkowników) i organizację - poprawa staje się niemożliwa, a efektywność zamiera. Ważne okazuje się zrozumienie, z czym mamy do czynienia - poznanie kultury szkoły i zmiany, a dokładnie: uczenie się jej i przekształcanie. Bez współpracy, uczestnictwa i zaangażowania społeczności szkolnej oraz popartej badaniami refleksji nie osiągnie się realnej, głębokiej zmiany, a jedynie taka ma sens.Treści przedstawione w trzech rozdziałach ułatwiają uzyskanie całościowego spojrzenia na rangę kultury szkoły w jej rozwoju. Zawierają wnioski badaczy, które mogą pomóc lepiej zrozumieć nie tylko znaczenie kultury szkoły i jej złożoność, lecz także wielowymiarowość praktykowania udanej zmiany.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Inetta Nowosad ; [recenzja: prof. dr hab. Mirosław J. Szymański]. | ||||||||||||||||
Seria: | PNiP | ||||||||||||||||
Hasła: | Efektywność nauczania Klimat szkoły Kultura szkoły Przywództwo edukacyjne Szkolnictwo Monografia | ||||||||||||||||
Adres wydawniczy: | Kraków : Impuls, 2019. | ||||||||||||||||
Wydanie: | Wydanie pierwsze. | ||||||||||||||||
Opis fizyczny: | 298 stron : ilustracje ; 21 cm. Uwagi: | Bibliografia, netografia na stronach 255-294. Indeks. | Forma gatunek: | Książki. Publikacje naukowe. | Dziedzina: | Edukacja i pedagogika | Powstanie dzieła: | 2019 r. | Twórcy: | Szymański, Mirosław Józef. (1942- ). Recenzja | Powiązane zestawienia: | Szkolnictwo | Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | Inne pozycje z serii | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 58.128
Numer inw.: 58128
Dostępność: tylko na miejscu
Komentarze i rezencje
Serie (cykl) Pedagogika Nauce i Praktyce należy czytać w określonej kolejności:
Pedagogika kognitywistyczna : studium teoretyczneBez rozpatrzenia roli i miejsca mediów we współczesnym świecie niemożliwe jest ukazanie kierunku myślenia w pedagogice. Kierunku, który zatrzyma przerażającą falę zubożenia umysłów młodych ludzi, gdyż dziedzina, za której rozwój jesteśmy odpowiedzialni, zawiodła demokrację. Czas najwyższy na przewartościowanie. Czas na [...] |
Socjologia edukacji : zarys problematykiWzrost znaczenia edukacji we współczesnym świecie powoduje coraz większe zainteresowanie socjologów tą dziedziną życia społecznego. Obecnie można już mówić o ukształtowaniu się socjologii edukacji jako ważnej sudyscypliny socjologii. Przygotowany podręcznik umożliwia zaznajomienie się z dominującą problematyką studiów i [...] |
Pedagogika specjalna : od tradycji do współczesnościPedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności - opis wydawcyOficyna Wydawnicza "Impuls“ zaprasza Czytelników do nowego i wyjątkowego podręcznika akademickiego autorstwa prof. Iwony Chrzanowskiej "Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności".Publikacja, którą oddajemy do rąk czytelnika: Pedagogika specjalna. Od [...] |
Kultura szkoły w rozwoju szkołyKultura szkoły w rozwoju szkoły - opis wydawcyPolecamy kolejny wyjątkowy podręcznik akademicki w ramach serii autorskich podręczników akademickich Pedagogika Nauce i Praktyce pt. Kultura szkoły w rozwoju szkoły.Książka Inetty Nowosad wydobywa znaczącą rolę kultury szkoły w uzyskaniu trwałej poprawy pracy szkoły i nie wskazuje na [...] |
Zarys ogólnej dydaktyki nauki : podstawy i orientacje dla kształcenia nauczycieli, nauczania i badań edukacyjnychPolecamy kolejny wyjątkowy podręcznik akademicki w ramach serii autorskich podręczników akademickich "Pedagogika Nauce i Praktyce" pt. Zarys ogólnej dydaktyki nauki. Podstawy i orientacje dla kształcenia nauczycieli, nauczania i badań edukacyjnych.Monografia nie prezentuje uniwersalnego podejścia do przygotowywania i prowadzania lekcji ze [...] |