Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy



/ Opac / Strona główna / Detail?PozycjaOpisy=20141222185958087145 / Katalog / Szczegóły pozycji

Socjologia edukacji - Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Socjologia edukacji : zarys problematyki / Mirosław J. Szymański ; [recenzje: prof. dr hab. Zbyszko Melosik, prof. dr hab. Andrzej Radziewicz-Winnicki].
Okładka pozycji Socjologia edukacji : zarys problematyki

Socjologia edukacji : zarys problematyki

Autor: Szymański, Mirosław Józef




Wzrost znaczenia edukacji we współczesnym świecie powoduje coraz większe zainteresowanie socjologów tą dziedziną życia społecznego. Obecnie można już mówić o ukształtowaniu się socjologii edukacji jako ważnej sudyscypliny socjologii. Przygotowany podręcznik umożliwia zaznajomienie się z dominującą problematyką studiów i badań w zakresie socjologii edukacji. Autor charakteryzuje socjologię

edukacji jako dziedzinę wiedzy. Omawia edukacyjne znaczenie takich procesów społecznych, jak: stratyfikacja społeczna, zmiana społeczna, socjalizacja, współczesne kształcenie i wychowanie. Przedstawia analizy dotyczące jednostki i społeczeństwa. Charakteryzuje funkcje edukacyjne instytucji: rodziny, szkoły, zakładu pracy, ośrodków władzy. Ukazuje tworzące się w społeczeństwie współczesnym napięcia między indywidualizmem a wspólnotowością, wartościami i antywartościami, dążeniami do równości społecznej i narastającymi nierównościami, reprodukcją społeczną a emancypacją jednostek i grup społecznych. Końcowa część pracy dotyczy kształtowania tożsamości, procesu będącego jednym z najważniejszych wyzwań socjalizacyjnych i wychowawczych naszych czasów.Podręcznik zawiera obszerną bibliografię, słownik ważniejszych terminów, problemy do przemyślenia i dyskusji. Może być wykorzystywany przez studentów, a także przez inne osoby zainteresowane socjologicznymi zagadnieniami współczesnej edukacji.

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:Mirosław J. Szymański ; [recenzje: prof. dr hab. Zbyszko Melosik, prof. dr hab. Andrzej Radziewicz-Winnicki].
Seria:Pedagogika Nauce i Praktyce
Hasła:Dostęp do oświaty
Socjologia edukacji
Wychowanie
Podręczniki
Edukacja i pedagogika
Socjologia i społeczeństwo
Adres wydawniczy:Kraków : Impuls, 2013.
Wydanie:Wydanie pierwsze.
Opis fizyczny:218 stron : ilustracje ; 21 cm.
Uwagi:Na grzbiecie akronim serii: PNiP. Bibliografia na stronach 197-207. Indeks.
Forma gatunek:Książki. Publikacje dydaktyczne. Publikacje naukowe.
Dziedzina:Edukacja i pedagogika
Socjologia i społeczeństwo
Powstanie dzieła:2013 r.
Twórcy:Melosik, Zbyszko. (1956- ). Recenzja

Radziewicz-Winnicki, Andrzej. (1945- ). Recenzja

Przeznaczenie:Dla naukowców z szeroko rozumianych nauk o edukacji.
Dla naukowców z szeroko rozumianych nauk o edukacji.
Odbiorcy:Szkoły wyższe.
Powiązane zestawienia:Wychowanie
Kształcenie - socjologia
Skocz do:Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki
Dodaj recenzje, komentarz
Inne pozycje z serii




Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 53.369
Numer inw.: 53369
Dostępność: tylko na miejscu

schowek




Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki:


Okładka książki  Edukacyjne problemy współczesności  2




Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.





Serie (cykl) Pedagogika Nauce i Praktyce należy czytać w określonej kolejności:


Kolejność czytania serii/cyklu
Pedagogika kognitywistyczna : studium teoretyczne Tom 1.9

Pedagogika kognitywistyczna : studium teoretyczne


Bez rozpatrzenia roli i miejsca mediów we współczesnym świecie niemożliwe jest ukazanie kierunku myślenia w pedagogice. Kierunku, który zatrzyma przerażającą falę zubożenia umysłów młodych ludzi, gdyż dziedzina, za której rozwój jesteśmy odpowiedzialni, zawiodła demokrację. Czas najwyższy na przewartościowanie. Czas na [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Socjologia edukacji : zarys problematyki Tom 2.9

Socjologia edukacji : zarys problematyki


Wzrost znaczenia edukacji we współczesnym świecie powoduje coraz większe zainteresowanie socjologów tą dziedziną życia społecznego. Obecnie można już mówić o ukształtowaniu się socjologii edukacji jako ważnej sudyscypliny socjologii. Przygotowany podręcznik umożliwia zaznajomienie się z dominującą problematyką studiów i [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Pedagogika specjalna : od tradycji do współczesności Tom 3.9

Pedagogika specjalna : od tradycji do współczesności


Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności - opis wydawcyOficyna Wydawnicza "Impuls“ zaprasza Czytelników do nowego i wyjątkowego podręcznika akademickiego autorstwa prof. Iwony Chrzanowskiej "Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności".Publikacja, którą oddajemy do rąk czytelnika: Pedagogika specjalna. Od [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Kultura szkoły w rozwoju szkoły Tom 4.9

Kultura szkoły w rozwoju szkoły


Kultura szkoły w rozwoju szkoły - opis wydawcyPolecamy kolejny wyjątkowy podręcznik akademicki w ramach serii autorskich podręczników akademickich Pedagogika Nauce i Praktyce pt. Kultura szkoły w rozwoju szkoły.Książka Inetty Nowosad wydobywa znaczącą rolę kultury szkoły w uzyskaniu trwałej poprawy pracy szkoły i nie wskazuje na [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Zarys ogólnej dydaktyki nauki : podstawy i orientacje dla kształcenia nauczycieli, nauczania i badań edukacyjnych Tom 5.9

Zarys ogólnej dydaktyki nauki : podstawy i orientacje dla kształcenia nauczycieli, nauczania i badań edukacyjnych


Polecamy kolejny wyjątkowy podręcznik akademicki w ramach serii autorskich podręczników akademickich "Pedagogika Nauce i Praktyce" pt. Zarys ogólnej dydaktyki nauki. Podstawy i orientacje dla kształcenia nauczycieli, nauczania i badań edukacyjnych.Monografia nie prezentuje uniwersalnego podejścia do przygotowywania i prowadzania lekcji ze [...]

Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy