Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy



/ Opac / Strona główna / Detail?PozycjaOpisy=20230314152456059246 / Katalog / Szczegóły pozycji

Zarys ogólnej dydaktyki nauki - Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Zarys ogólnej dydaktyki nauki : podstawy i orientacje dla kształcenia nauczycieli, nauczania i badań edukacyjnych / Dietrich Benner ; przełożył z języka niemieckiego i opracował Dariusz Stępkowski ; [recenzent: prof. dr hab. Henryk Mizerek].
Okładka pozycji Zarys ogólnej dydaktyki nauki : podstawy i orientacje dla kształcenia nauczycieli, nauczania i badań edukacyjnych

Zarys ogólnej dydaktyki nauki : podstawy i orientacje dla kształcenia nauczycieli, nauczania i badań edukacyjnych

Tytuł oryginału: "Umriss der allgemeinen Wissenschaftsdidaktik : Grundlagen und Orientierungen für Lehrerbildung, Unterricht und Forschung,".

Autor: Benner, Dietrich




Polecamy kolejny wyjątkowy podręcznik akademicki w ramach serii autorskich podręczników akademickich "Pedagogika Nauce i Praktyce" pt. Zarys ogólnej dydaktyki nauki. Podstawy i orientacje dla kształcenia nauczycieli, nauczania i badań edukacyjnych.Monografia nie prezentuje uniwersalnego podejścia do przygotowywania i prowadzania lekcji ze wszystkich przedmiotów i w każdym typie szkół ani propozycji wielofunkcyjnej dydaktyki szczegółowej,

którą można by się posługiwać na wszystkich przedmiotach należących do podstawy programowej kształcenia ogólnego. Jest to zarys ogólnej dydaktyki nauki.Opracowano w nim koncepcję umożliwiającą dalsze formułowanie dyrektyw dydaktycznych odnośnie do propedeutyki nauki w wyższych klasach ostatniego poziomu systemu kształcenia ogólnego i na pierwszych latach studiów wyższych. Odwołując się do wybranych paradygmatów nauki i typów wiedzy wykorzystywanych w nauczaniu szkolnym i akademickim, w książce położono powtórnie nacisk na zależności zachodzące między nauczaniem i uczeniem się.Pojęcie dydaktyki stosuje się w niniejszym opracowaniu zgodnie z rozumieniem sięgającym swoimi korzeniami starożytnej Grecji. W jego centrum sytuują się czynności nauczania realizowane przez osoby nauczające i przyswajania przekazywanych treści przez uczącego się. To ostatnie dokonuje się w ramach procesu uczenia się wspieranego i zapośredniczonego przez nauczanie i jest od tego ściśle uzależnione. Współcześnie projektowanie i realizowanie dydaktyki jako nauki o nauczaniu straciło status oczywistości. W wielu koncepcjach dydaktycznych zarówno ogólnych, jak i szczegółowych (przedmiotowych) zrezygnowano w ogóle z pojęcia nauczania jako centralnej kategorii.Koncepcje te definiują siebie same jako teorie badające oraz analizujące dziedzinowe i ponaddziedzinowe uczenie się uczniów. Ta uwaga dotyczy nie tylko współczesnych projektów badawczych poświęconych nauczaniu i uczeniu się, które trafniej należałoby określić jako uczenie sięnauczanie, lecz także analiz teoretycznych z zakresu filozofii edukacji. Ich autorzy dostrzegają co prawda powiązania między doświadczeniem i uczeniem się, jednak zależność między nauczaniem i uczeniem się, tj. byciem nauczanym lub uczeniem się w trakcie nauczania, w znacznym stopniu wykracza poza obszar ich zainteresowania.Jako potwierdzenie tego niech wystarczy wskazanie na współczesne opracowania poświęcone podstawowym pojęciom pedagogicznym, takim jak wychowanie i (samo)kształcenie. W większości z nich analizy prowadzone są z perspektywy czynności uczenia się, a nie nauczania. https://bonito.pl/produkt/zarys-ogolnej-dydaktyki-nauki

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:Dietrich Benner ; przełożył z języka niemieckiego i opracował Dariusz Stępkowski ; [recenzent: prof. dr hab. Henryk Mizerek].
Seria:Pedagogika Nauce i Praktyce
Hasła:Badania naukowe
Kształcenie nauczycieli
Szkoły wyższe
Teoria nauczania
Monografia
Podręcznik
Adres wydawniczy:Kraków : Impuls, 2021.
Wydanie:Wydanie pierwsze.
Opis fizyczny:423 strony ; 21 cm.
Uwagi:Bibliografia, netografia na stronach 389-411. Indeks.
Forma gatunek:Książki. Publikacje naukowe.
Dziedzina:Nauka i badania
Powstanie dzieła:2020 r.
Twórcy:Mizerek, Henryk Kazimierz. Recenzja

Stępkowski, Dariusz. (1968- ). Opracowanie  
Tłumaczenie

Odbiorcy:Szkoły wyższe.
Powiązane zestawienia:Kształcenie nauczycieli
Szkolnictwo wyższe
Badania naukowe
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Inne pozycje z serii




Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 61.409
Numer inw.: 61409
Dostępność: tylko na miejscu

schowek



Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.





Serie (cykl) Pedagogika Nauce i Praktyce należy czytać w określonej kolejności:


Kolejność czytania serii/cyklu
Pedagogika kognitywistyczna : studium teoretyczne Tom 1.9

Pedagogika kognitywistyczna : studium teoretyczne


Bez rozpatrzenia roli i miejsca mediów we współczesnym świecie niemożliwe jest ukazanie kierunku myślenia w pedagogice. Kierunku, który zatrzyma przerażającą falę zubożenia umysłów młodych ludzi, gdyż dziedzina, za której rozwój jesteśmy odpowiedzialni, zawiodła demokrację. Czas najwyższy na przewartościowanie. Czas na [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Socjologia edukacji : zarys problematyki Tom 2.9

Socjologia edukacji : zarys problematyki


Wzrost znaczenia edukacji we współczesnym świecie powoduje coraz większe zainteresowanie socjologów tą dziedziną życia społecznego. Obecnie można już mówić o ukształtowaniu się socjologii edukacji jako ważnej sudyscypliny socjologii. Przygotowany podręcznik umożliwia zaznajomienie się z dominującą problematyką studiów i [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Pedagogika specjalna : od tradycji do współczesności Tom 3.9

Pedagogika specjalna : od tradycji do współczesności


Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności - opis wydawcyOficyna Wydawnicza "Impuls“ zaprasza Czytelników do nowego i wyjątkowego podręcznika akademickiego autorstwa prof. Iwony Chrzanowskiej "Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności".Publikacja, którą oddajemy do rąk czytelnika: Pedagogika specjalna. Od [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Kultura szkoły w rozwoju szkoły Tom 4.9

Kultura szkoły w rozwoju szkoły


Kultura szkoły w rozwoju szkoły - opis wydawcyPolecamy kolejny wyjątkowy podręcznik akademicki w ramach serii autorskich podręczników akademickich Pedagogika Nauce i Praktyce pt. Kultura szkoły w rozwoju szkoły.Książka Inetty Nowosad wydobywa znaczącą rolę kultury szkoły w uzyskaniu trwałej poprawy pracy szkoły i nie wskazuje na [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Zarys ogólnej dydaktyki nauki : podstawy i orientacje dla kształcenia nauczycieli, nauczania i badań edukacyjnych Tom 5.9

Zarys ogólnej dydaktyki nauki : podstawy i orientacje dla kształcenia nauczycieli, nauczania i badań edukacyjnych


Polecamy kolejny wyjątkowy podręcznik akademicki w ramach serii autorskich podręczników akademickich "Pedagogika Nauce i Praktyce" pt. Zarys ogólnej dydaktyki nauki. Podstawy i orientacje dla kształcenia nauczycieli, nauczania i badań edukacyjnych.Monografia nie prezentuje uniwersalnego podejścia do przygotowywania i prowadzania lekcji ze [...]

Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy