Podstawy oprogramowania : zbiór artykułów Davida L. Parnasa
Autor: Parnas, David Lorge.
David L. Parnas jest wielkim autorytetem w dziedzinie inżynierii oprogramowania. Jego badania naukowe wywarły nieoceniony wpływ na rozwój informatyki na świecie. Książka zawiera 33 prace Davida L. Parnasa, podzielone na cztery części. Każda z prac jest opatrzona wprowadzeniem napisanym przez jednego z kolegów, współpracowników lub studentów autora. Pierwsza część zbioru obejmuje prace o opisywaniu i specyfikacji
oprogramowania. Druga część jest poświęcona projektowaniu oprogramowania. Na trzecią część składają się prace o współbieżności, szeregowaniu i synchronizacji. Czwarta część zawiera prace, w których Parnas przedstawia swoje refleksje na temat różnych przedsięwzięć, w których brał udział. Prowadzi też rozważania na temat bieżącego stanu inżynierii oprogramowania. Książka jest przeznaczona dla studentów informatyki na wszystkich uczelniach wyższych. Przeczytawszy ją, dowiedzą się jak rozwijała się dziedzina wiedzy, którą przyjdzie im się zajmować w życiu zawodowym. Zrozumieją też, na czym polega nowoczesna inżynieria oprogramowania. https://merlin.pl
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | pod redakcją Daniela M. Hoffmana i Davida M. Weissa ; słowo wstępne Jona Bentleya ; z angielskiego przełożył Zdzisław Płoski. | ||||||||||
Seria: | Klasyka Informatyki | ||||||||||
Hasła: | Programy komputerowe | ||||||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, cop. 2003. | ||||||||||
Opis fizyczny: | XXVII, [1], 761, [1] s. ; 25 cm. Uwagi: | Bibliografia s. 705-719 oraz przy artykułach. Indeks. | Przeznaczenie: | Dla studentów informatyki na wszystkich uczelniach wyższych. | Dla studentów informatyki na wszystkich uczelniach wyższych. Powiązane zestawienia: | Informatyka | Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | Inne pozycje z serii | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
Komentarze i rezencje
Serie (cykl) Klasyka Informatyki należy czytać w określonej kolejności:
Sztuka programowania. T. 1, Algorytmy podstawoweTom I jest poświęcony algorytmom podstawowym. Knuth przedstawia w nim narzędzia matematyczne niezbędne do zrozumienia algorytmów i programów komputerowych. Wykazuje głęboki związek między komputerami a matematyką abstrakcyjną. Opisuje język typu assembler, w którym przedstawia algorytmy omawiane w następnych dwóch tomach. Zajmuje [...] |
Sztuka programowania. T. 2, Algorytmy seminumeryczneTom II jest poświęcony algorytmom seminumerycznym. Knuth omawia w nim liczby losowe, metody generowania ich i testy statystyczne stosowane w informatyce. Wykazuje głęboki związek między komputerami a matematyką abstrakcyjną. Zajmuje się arytmetyką komputerową. Przedstawione przez niego algorytmy są podstawą każdego programu [...] |
Sztuka programowania. T. 3, Sortowanie i wyszukiwanieTom III jest być może najważniejszy. Knuth skupia się w nim na sortowaniu i wyszukiwaniu - dwóch głównych operacjach nienumerycznego przetwarzania informacji. Przedstawia sortowanie wewnętrzne i zewnętrzne. (Nie ma chyba książki, w której byłoby tyle algorytmów sortowania). Omawia operację wyszukiwania określonych elementów w [...] |
Inżynieria oprogramowaniaKsiążka polecana studentom informatyki, a także ludziom uczestniczącym w dużych przedsięwzięciach programistycznych - architektom sytemów, projektantom, programistom, wdrożeniowcom. Mamy nadzieję, że znajdą tu coś, co ułatwi im tworzenie systemów oprogramowania, będących najbardziej skomplikowanym dziełem człowieka. |
Kompilatory : reguły, metody i narzędziaKomputery posługują się językiem bitów. Aby zatem program mógł być wykonany przez komputer, musi zostać przetłumaczony na jego język, czyli język bitów. Tłumaczenie to odbywa się za pomocą specjalnych programów zwanych kompilatorami. To im właśnie jest poświęcona ta książka. Autorzy przedstawiają zasady i techniki budowy [...] |
Podstawy oprogramowania : zbiór artykułów Davida L. ParnasaKsiążka zawiera 33 prace Davida L. Parnasa, podzielone na cztery części. Każda z prac jest opatrzona wprowadzeniem napisanym przez jednego z kolegów, współpracowników lub studentów autora. Pierwsza część zbioru obejmuje prace o opisywaniu i specyfikacji oprogramowania. Druga część jest poswięcona projektowaniu oprogramowania. Na [...] |
Język ANSI CJęzyk C opisano tu tak, jak go zdefiniowano w standardzie ANSI - stąd tytuł polskiego przekładu. Książka zastępuje "Język C" tych samych autorów, wydany przez WNT w latach 1987-1988. Książka jest przeznaczona dla szerokiego kręgu Czytelników - programistów, projektantów systemów kierunków informatycznych oraz wszystkich tych, [...] |
Język C++Jest to najlepszy w świecie podręcznik C++, napisany przez twórcę tego języka. Każdy student informatyki i każdy programista powinien go mieć.Uwzględniono w nim ostateczną wersję standardu ANSI/ISO C++. Opisano język, jego bibliotekę standardową i podstawowe metody projektowania w ujęciu całościowym. Jest to pełen wykład z [...] |
Rzecz o istocie informatyki : algorytmikaTyt. oryg.: "Algorythmics ". |
Algorytmy + struktury danych = programyTyt. oryg.: "Algorithms + data structures = programs". |
Struktura i interpretacja programów komputerowychZależy nam na tym, żeby studenci mieli dobre wyczucie podstaw stylu i estetyki programowania. Powinni znać głóóówne techniki nadzorowania złożoności dużych systemów. Powinni być w stanie przeczytać nawet 50 - stronicowy program, jeśli jest on napisany przykładnie. Powinni wiedzieć, czego nie czytać, a czego w danej chwili nie [...] |
Perełki oprogramowaniaW książce znajdują się programy zaprojektowane i do zabawy, i do nauki, a także przejrzyste i dowcipne opisy praktycznych technik programowania oraz podstawowych zasad projektowania programów. Autor uwzględnił stosowane dziś metody i środowisko programowania. W tym nowym wydaniu ukazującym się po 14 latach od poprzedniego, Bentley [...] |
Algorytmy genetyczne i ich zastosowania"Książka jest poświęcona algorytmom genetycznym (AG), które są procedurami poszukiwania, opartymi na mechanizmach doboru naturalnego oraz dziedziczności. Pisząc ją, starałem się połączyć techniki obliczeniowe, aparat matematyczny i wyniki badawcze w taki sposób, by dać Czytelnikowi możliwość samodzielnego zastosowania algorytmów [...] |
Inżynieria oprogramowaniaKsiążka polecana studentom informatyki, a także ludziom uczestniczącym w dużych przedsięwzięciach programistycznych - architektom sytemów, projektantom, programistom, wdrożeniowcom. Mamy nadzieję, że znajdą tu coś, co ułatwi im tworzenie systemów oprogramowania, będących najbardziej skomplikowanym dziełem człowieka. |