Perełki oprogramowania
Tyt. oryg.: "Programming pearls, ".
Autor: Bentley, Jon Louis.
W książce znajdują się programy zaprojektowane i do zabawy, i do nauki, a także przejrzyste i dowcipne opisy praktycznych technik programowania oraz podstawowych zasad projektowania programów. Autor uwzględnił stosowane dziś metody i środowisko programowania. W tym nowym wydaniu ukazującym się po 14 latach od poprzedniego, Bentley wprowadził wiele zmian, uwzględniając aktualnie stosowane metody i środowisko
programowania. Zawarł trzy nowe eseje dotyczące (1) testowania, usuwania błędów i określania czasu wykonania, (2) reprezentacji zbiorów oraz (3) zagadnień związanych z ciągami znaków. Wszystkie programy zostały napisane od nowa, a doszło też tyle samo nowych programów. Implementacje tych programów (zarówno w C, jak w C++) są już dostępne w Internecie. Nie zmieniło się jednak, co bardzo ważne, zainteresowanie Bentleya istotą zagadnień programistycznych i dążenie do przedstawienia praktycznych rozwiązań konkretnych problemów. Nie ma znaczenia, czy Czytelnik sięga po tę książkę po raz pierwszy, czy ponownie, w poszukiwaniu świeżych pomysłów. Z pewnością uzna ją za jedną z ulubionych swoich pozycji.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Jon Bentley ; z angielskiego przełożyła Agata Tomaszewska. | ||||||||||
Seria: | Klasyka Informatyki | ||||||||||
Hasła: | Programowanie (informat.) | ||||||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, 2001. | ||||||||||
Wydanie: | Wyd. 2 zm. i rozsz. | ||||||||||
Opis fizyczny: | XV, [1], 297, [1] s. : il. ; 25 cm. Uwagi: | Tyt. oryg.: Programming pearls, 2000. Wyd. 1 ogł. pod hasłem: Bentley Jon. Indeks. | Przeznaczenie: | Książka przeznaczona jest dla studentów kierunków informatycznych, programistów i wszystkich, którzy interesują się algorytmami i konstrukcją oprogramowania. | Książka przeznaczona jest dla studentów kierunków informatycznych, programistów i wszystkich, którzy interesują się algorytmami i konstrukcją oprogramowania. Powiązane zestawienia: | Programowanie | Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | Inne pozycje z serii | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr XXI
ul. Bukietowa 4A
tel. 22 898 30 33
Sygnatura: 911
Numer inw.: 911
Dostępność: tylko na miejscu
Notka biograficzna:
Bentley, Jon Louis
Jon Louis Bentley ur. 20 lutego 1953 w Long Beach, California – amerykański informatyk. Zdobył tytuł bakałarza w 1974 r. na Stanford University. Tytuł magistra i doktora 1976 r. zdobył na University of North Carolina. Ma tytuł profesora matematyki i informatyki Carnegie Mellon University. Bentley został uhonorowany nagrodą Dr. Dobbs Journal Excellence in Programming w 2004 r. Napisał serię felietonów pt. Programming Pearls w Communications of the ACM, na podstawie których powstały dwie książki o tym samym tytule. Bentley opublikował ponad 200 artykułów. Książka Programming [>>]
Komentarze i rezencje
Serie (cykl) Klasyka Informatyki należy czytać w określonej kolejności:
Sztuka programowania. T. 1, Algorytmy podstawoweTom I jest poświęcony algorytmom podstawowym. Knuth przedstawia w nim narzędzia matematyczne niezbędne do zrozumienia algorytmów i programów komputerowych. Wykazuje głęboki związek między komputerami a matematyką abstrakcyjną. Opisuje język typu assembler, w którym przedstawia algorytmy omawiane w następnych dwóch tomach. Zajmuje [...] |
Sztuka programowania. T. 2, Algorytmy seminumeryczneTom II jest poświęcony algorytmom seminumerycznym. Knuth omawia w nim liczby losowe, metody generowania ich i testy statystyczne stosowane w informatyce. Wykazuje głęboki związek między komputerami a matematyką abstrakcyjną. Zajmuje się arytmetyką komputerową. Przedstawione przez niego algorytmy są podstawą każdego programu [...] |
Sztuka programowania. T. 3, Sortowanie i wyszukiwanieTom III jest być może najważniejszy. Knuth skupia się w nim na sortowaniu i wyszukiwaniu - dwóch głównych operacjach nienumerycznego przetwarzania informacji. Przedstawia sortowanie wewnętrzne i zewnętrzne. (Nie ma chyba książki, w której byłoby tyle algorytmów sortowania). Omawia operację wyszukiwania określonych elementów w [...] |
Inżynieria oprogramowaniaKsiążka polecana studentom informatyki, a także ludziom uczestniczącym w dużych przedsięwzięciach programistycznych - architektom sytemów, projektantom, programistom, wdrożeniowcom. Mamy nadzieję, że znajdą tu coś, co ułatwi im tworzenie systemów oprogramowania, będących najbardziej skomplikowanym dziełem człowieka. |
Kompilatory : reguły, metody i narzędziaKomputery posługują się językiem bitów. Aby zatem program mógł być wykonany przez komputer, musi zostać przetłumaczony na jego język, czyli język bitów. Tłumaczenie to odbywa się za pomocą specjalnych programów zwanych kompilatorami. To im właśnie jest poświęcona ta książka. Autorzy przedstawiają zasady i techniki budowy [...] |
Podstawy oprogramowania : zbiór artykułów Davida L. ParnasaKsiążka zawiera 33 prace Davida L. Parnasa, podzielone na cztery części. Każda z prac jest opatrzona wprowadzeniem napisanym przez jednego z kolegów, współpracowników lub studentów autora. Pierwsza część zbioru obejmuje prace o opisywaniu i specyfikacji oprogramowania. Druga część jest poswięcona projektowaniu oprogramowania. Na [...] |
Język ANSI CJęzyk C opisano tu tak, jak go zdefiniowano w standardzie ANSI - stąd tytuł polskiego przekładu. Książka zastępuje "Język C" tych samych autorów, wydany przez WNT w latach 1987-1988. Książka jest przeznaczona dla szerokiego kręgu Czytelników - programistów, projektantów systemów kierunków informatycznych oraz wszystkich tych, [...] |
Język C++Jest to najlepszy w świecie podręcznik C++, napisany przez twórcę tego języka. Każdy student informatyki i każdy programista powinien go mieć.Uwzględniono w nim ostateczną wersję standardu ANSI/ISO C++. Opisano język, jego bibliotekę standardową i podstawowe metody projektowania w ujęciu całościowym. Jest to pełen wykład z [...] |
Rzecz o istocie informatyki : algorytmikaTyt. oryg.: "Algorythmics ". |
Algorytmy + struktury danych = programyTyt. oryg.: "Algorithms + data structures = programs". |
Struktura i interpretacja programów komputerowychZależy nam na tym, żeby studenci mieli dobre wyczucie podstaw stylu i estetyki programowania. Powinni znać głóóówne techniki nadzorowania złożoności dużych systemów. Powinni być w stanie przeczytać nawet 50 - stronicowy program, jeśli jest on napisany przykładnie. Powinni wiedzieć, czego nie czytać, a czego w danej chwili nie [...] |
Perełki oprogramowaniaW książce znajdują się programy zaprojektowane i do zabawy, i do nauki, a także przejrzyste i dowcipne opisy praktycznych technik programowania oraz podstawowych zasad projektowania programów. Autor uwzględnił stosowane dziś metody i środowisko programowania. W tym nowym wydaniu ukazującym się po 14 latach od poprzedniego, Bentley [...] |
Algorytmy genetyczne i ich zastosowania"Książka jest poświęcona algorytmom genetycznym (AG), które są procedurami poszukiwania, opartymi na mechanizmach doboru naturalnego oraz dziedziczności. Pisząc ją, starałem się połączyć techniki obliczeniowe, aparat matematyczny i wyniki badawcze w taki sposób, by dać Czytelnikowi możliwość samodzielnego zastosowania algorytmów [...] |
Inżynieria oprogramowaniaKsiążka polecana studentom informatyki, a także ludziom uczestniczącym w dużych przedsięwzięciach programistycznych - architektom sytemów, projektantom, programistom, wdrożeniowcom. Mamy nadzieję, że znajdą tu coś, co ułatwi im tworzenie systemów oprogramowania, będących najbardziej skomplikowanym dziełem człowieka. |