Potęga czwartej władzy : media, rynek, społeczeństwo
Autor: Braun, Juliusz
Autor omawia funkcjonowanie rynku mediów, zwłaszcza telewizji i radia na świecie i w Polsce.Prezentuje dynamiczne zmiany tego rynku na tle wybranych zagadnień.Uwzględnia także ogólne informacje dotyczące prasy, jej historii i roli społecznej.
Odpowiedzialność: | Juliusz Braun. | ||||||||||
Seria: | Edukacja Medialna | ||||||||||
Hasła: | Środki masowego przekazu - organizacja - Polska Środki masowego przekazu - socjologia Podręczniki akademickie | ||||||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, cop. 2005. | ||||||||||
Opis fizyczny: | 239 s. : fot., portr., wykr. ; 24 cm. Uwagi: | Bibliogr. s. 219-226. Indeks. | Powiązane zestawienia: | Środki masowego przekazu - socjologia | Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | Inne pozycje z serii | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr XXI
ul. Bukietowa 4A
tel. 22 898 30 33
Sygnatura: 1419
Numer inw.: 1419
Dostępność: tylko na miejscu
Notka biograficzna:
Braun, Juliusz
Juliusz Jan Braun ur. 29 sierpnia 1948 w Mil wach – polski dziennikarz i polityk. W latach 1999–2003 przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, w latach 2011–2015 prezes zarządu Telewizji Polskiej, od 2016 członek Rady Mediów Narodowych, poseł na Sejm X, I, II i III kadencji.
Źródło: Wikipedia
Komentarze i rezencje
Serie (cykl) Edukacja Medialna - Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne należy czytać w określonej kolejności:
Polityka medialna a media elektroniczne |
Wstęp do nauki o komunikowaniuPrzychodząc na świat, człowiek przynosi otrzymaną od organizmów rodzicielskich informację genetyczną tak samo jak muszka owocówka; ponadto korzysta z umiejętności komunikowania się z otoczeniem, właściwej kotu czy szympansowi. A jednocześnie z całej przyrody wyróżnia się chyba najważniejszą z posiadanych przez niego cech - [...] |
Monopol, pluralizm, koncentracja : środki komunikowania masowego w Polsce w latach 1989-2006Autor odwołując się do licznych źródeł i opracowań szkicuje historię największych polskich czasopism, stacji radiowych i telewizyjnych. Opisuje także środowisko dziennikarskie, ewolucję prawa medialnego i dzieje instytucji, które tworzą infrastrukturę mediów. Na ile jest to możliwe i potrzebne, cytuje zawartość mediów, [...] |
Wybrane zagraniczne systemy medialneGlobalizacja i internacjonalizacja kapitału medialnego, włączenie się Polski w międzynarodowy obieg informacji spowodowały rosnące zainteresowanie funkcjonowaniem środków masowego przekazu i w efekcie wprowadzenie zagadnień związanych z działalnością mediów masowych w Polsce i za granicą do programów nauczania na kierunkach [...] |
Polityczna historia mediów w Polsce w XX wiekuPolityczna historia mediów to nie tylko polityka medialna oraz ustrojowe i prawne warunki ich funkcjonowania. To dzieje poszczególnych tytułów, stacji radiowych i telewizyjnych, relacje między nimi oraz doświadczenia organizacji dziennikarskich - ich status i zakres samodzielności. To treść mediów i wartości, do których się [...] |
Przyszłość dziennikarstwa w dojrzałych demokracjachCelem redaktorów i autorów książki - zawodowych dziennikarzy i badaczy mediów - jest m.in. odpowiedź na pytanie, jak globalizacja i rozwój technologiczny wpływają na dziennikarstwo zajmujące się sprawami politycznymi, gospodarczymi i społecznymi, sprawami, które wywierają istotny wpływ na życie ludzi. |
Internetowe gatunki dziennikarskieInternet jest medium i wpływa na kształt przekazów dziennikarskich. Przekaz internetowy jest bardziej zwięzły od przekazu tradycyjnego. Stanowi w mniejszym stopniu narrację, a w większym bazę danych, dlatego też można w nim zawrzeć o wiele więcej treści niż w tradycyjnych przekazach dziennikarskich. W podobny sposób została [...] |
Unia Europejska a media : między kulturą a gospodarkąUnia Europejska a media. Między kulturą a gospodarką jest pierwszą na polskim rynku książką przedstawiającą całościowy obraz polityki medialnej Unii Europejskiej i roli mediów w realizowaniu unijnych polityk. Omówiono okres od początku lat 80. XX wieku, gdy ówczesna EWG po raz pierwszy podjęła problematykę medialną, do 2009 roku. [...] |
Potęga czwartej władzy : media, rynek, społeczeństwoAutor omawia funkcjonowanie rynku mediów, zwłaszcza telewizji i radia na świecie i w Polsce.Prezentuje dynamiczne zmiany tego rynku na tle wybranych zagadnień.Uwzględnia także ogólne informacje dotyczące prasy, jej historii i roli społecznej. |