Polityczna historia mediów w Polsce w XX wieku
Autor: Habielski, Rafał
Polityczna historia mediów to nie tylko polityka medialna oraz ustrojowe i prawne warunki ich funkcjonowania. To dzieje poszczególnych tytułów, stacji radiowych i telewizyjnych, relacje między nimi oraz doświadczenia organizacji dziennikarskich - ich status i zakres samodzielności. To treść mediów i wartości, do których się odwoływały, a także przekonania i okoliczności działania wydawców i dziennikarzy, ich związki ze
światem polityki, przynależność do partii i innych gremiów politycznych. Polityczna historia mediów w Polsce w XX wieku jest pierwszym całościowym wykładem poświęconym związkom polskich mediów i polityki na przestrzeni XX wieku.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Rafał Habielski. | ||||||||||
Seria: | Edukacja Medialna | ||||||||||
Hasła: | Środki masowego przekazu - a polityka - Polska Środki masowego przekazu - Polska - 20 w. Polska - polityka wewnętrzna - 20 w. Podręczniki akademickie | ||||||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne. Grupa Kapitałowa WSiP, cop. 2009. | ||||||||||
Opis fizyczny: | 410, [2] s. ; 24 cm. Uwagi: | Bibliogr. s. 380-392. Indeksy. | Powiązane zestawienia: | Środki masowego przekazu | Polska – polityka wewnętrzna Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | Inne pozycje z serii | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
Wyp. Nr 20
ul. Żuławskiego 4/6
tel. 22 627 42 22
Sygnatura: Czytelnia: 316
Numer inw.: 70465
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni
Wyp nr 95
ul. Gruszczyńskiego 12
tel. 22 843 98 31
Sygnatura: 65
Numer inw.: 50090
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 48.004
Numer inw.: 48004
Dostępność: tylko na miejscu
CzN nr XXI
ul. Bukietowa 4A
tel. 22 898 30 33
Sygnatura: 11596
Numer inw.: 11596
Dostępność: tylko na miejscu
Komentarze i rezencje
Serie (cykl) Edukacja Medialna - Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne należy czytać w określonej kolejności:
Polityka medialna a media elektroniczne |
Wstęp do nauki o komunikowaniuPrzychodząc na świat, człowiek przynosi otrzymaną od organizmów rodzicielskich informację genetyczną tak samo jak muszka owocówka; ponadto korzysta z umiejętności komunikowania się z otoczeniem, właściwej kotu czy szympansowi. A jednocześnie z całej przyrody wyróżnia się chyba najważniejszą z posiadanych przez niego cech - [...] |
Monopol, pluralizm, koncentracja : środki komunikowania masowego w Polsce w latach 1989-2006Autor odwołując się do licznych źródeł i opracowań szkicuje historię największych polskich czasopism, stacji radiowych i telewizyjnych. Opisuje także środowisko dziennikarskie, ewolucję prawa medialnego i dzieje instytucji, które tworzą infrastrukturę mediów. Na ile jest to możliwe i potrzebne, cytuje zawartość mediów, [...] |
Wybrane zagraniczne systemy medialneGlobalizacja i internacjonalizacja kapitału medialnego, włączenie się Polski w międzynarodowy obieg informacji spowodowały rosnące zainteresowanie funkcjonowaniem środków masowego przekazu i w efekcie wprowadzenie zagadnień związanych z działalnością mediów masowych w Polsce i za granicą do programów nauczania na kierunkach [...] |
Polityczna historia mediów w Polsce w XX wiekuPolityczna historia mediów to nie tylko polityka medialna oraz ustrojowe i prawne warunki ich funkcjonowania. To dzieje poszczególnych tytułów, stacji radiowych i telewizyjnych, relacje między nimi oraz doświadczenia organizacji dziennikarskich - ich status i zakres samodzielności. To treść mediów i wartości, do których się [...] |
Przyszłość dziennikarstwa w dojrzałych demokracjachCelem redaktorów i autorów książki - zawodowych dziennikarzy i badaczy mediów - jest m.in. odpowiedź na pytanie, jak globalizacja i rozwój technologiczny wpływają na dziennikarstwo zajmujące się sprawami politycznymi, gospodarczymi i społecznymi, sprawami, które wywierają istotny wpływ na życie ludzi. |
Internetowe gatunki dziennikarskieInternet jest medium i wpływa na kształt przekazów dziennikarskich. Przekaz internetowy jest bardziej zwięzły od przekazu tradycyjnego. Stanowi w mniejszym stopniu narrację, a w większym bazę danych, dlatego też można w nim zawrzeć o wiele więcej treści niż w tradycyjnych przekazach dziennikarskich. W podobny sposób została [...] |
Unia Europejska a media : między kulturą a gospodarkąUnia Europejska a media. Między kulturą a gospodarką jest pierwszą na polskim rynku książką przedstawiającą całościowy obraz polityki medialnej Unii Europejskiej i roli mediów w realizowaniu unijnych polityk. Omówiono okres od początku lat 80. XX wieku, gdy ówczesna EWG po raz pierwszy podjęła problematykę medialną, do 2009 roku. [...] |
Potęga czwartej władzy : media, rynek, społeczeństwoAutor omawia funkcjonowanie rynku mediów, zwłaszcza telewizji i radia na świecie i w Polsce.Prezentuje dynamiczne zmiany tego rynku na tle wybranych zagadnień.Uwzględnia także ogólne informacje dotyczące prasy, jej historii i roli społecznej. |