Unia Europejska a media : między kulturą a gospodarką
Autor: Jakubowicz, Karol
Unia Europejska a media. Między kulturą a gospodarką jest pierwszą na polskim rynku książką przedstawiającą całościowy obraz polityki medialnej Unii Europejskiej i roli mediów w realizowaniu unijnych polityk. Omówiono okres od początku lat 80. XX wieku, gdy ówczesna EWG po raz pierwszy podjęła problematykę medialną, do 2009 roku. Unia widzi media także jako element gospodarki, wskutek czego wiele aspektów
jej polityki medialnej służy także celom gospodarczym, które UE chce realizować. W książce podjęto próbę wskazania zakresów działania i podejście reprezentowane przez różne Dyrekcje Generalne Komisji Europejskiej oraz przez inne instytucje Unii Europejskiej, w tym Parlament Europejski oraz Rada Europejska. Wskazano także na główne orzeczenia Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości odnoszące się do tej problematyki.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Karol Jakubowicz. | ||||||||||||
Seria: | Edukacja Medialna | ||||||||||||
Hasła: | Komunikacja społeczna - kraje Unii Europejskiej Społeczeństwo informacyjne - kraje Unii Europejskiej Środki masowego przekazu - polityka - kraje Unii Europejskiej Środki masowego przekazu - prawo wspólnotowe europejskie Podręczniki akademickie | ||||||||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, cop. 2010. | ||||||||||||
Opis fizyczny: | 303, [1] s. : il. ; 24 cm. Uwagi: | Bibliogr. s. 257-284. Indeks. | Przeznaczenie: | Dla studentów dziennikarstwa i komunikacji społecznej, nauk politycznych, kulturoznawstwa i socjologii. | Dla studentów dziennikarstwa i komunikacji społecznej, nauk politycznych, kulturoznawstwa i socjologii. Powiązane zestawienia: | Komunikacja społeczna | Kraje Unii Europejskiej Społeczeństwo informacyjne Środki masowego przekazu Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | Inne pozycje z serii | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
Wyp. Nr 20
ul. Żuławskiego 4/6
tel. 22 627 42 22
Wyp nr 95
ul. Gruszczyńskiego 12
tel. 22 843 98 31
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 49.272
Numer inw.: 49272
Dostępność: tylko na miejscu
CzN nr XXI
ul. Bukietowa 4A
tel. 22 898 30 33
Sygnatura: 12465
Numer inw.: 12465
Dostępność: tylko na miejscu
Komentarze i rezencje
Serie (cykl) Edukacja Medialna - Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne należy czytać w określonej kolejności:
Polityka medialna a media elektroniczne |
Wstęp do nauki o komunikowaniuPrzychodząc na świat, człowiek przynosi otrzymaną od organizmów rodzicielskich informację genetyczną tak samo jak muszka owocówka; ponadto korzysta z umiejętności komunikowania się z otoczeniem, właściwej kotu czy szympansowi. A jednocześnie z całej przyrody wyróżnia się chyba najważniejszą z posiadanych przez niego cech - [...] |
Monopol, pluralizm, koncentracja : środki komunikowania masowego w Polsce w latach 1989-2006Autor odwołując się do licznych źródeł i opracowań szkicuje historię największych polskich czasopism, stacji radiowych i telewizyjnych. Opisuje także środowisko dziennikarskie, ewolucję prawa medialnego i dzieje instytucji, które tworzą infrastrukturę mediów. Na ile jest to możliwe i potrzebne, cytuje zawartość mediów, [...] |
Wybrane zagraniczne systemy medialneGlobalizacja i internacjonalizacja kapitału medialnego, włączenie się Polski w międzynarodowy obieg informacji spowodowały rosnące zainteresowanie funkcjonowaniem środków masowego przekazu i w efekcie wprowadzenie zagadnień związanych z działalnością mediów masowych w Polsce i za granicą do programów nauczania na kierunkach [...] |
Polityczna historia mediów w Polsce w XX wiekuPolityczna historia mediów to nie tylko polityka medialna oraz ustrojowe i prawne warunki ich funkcjonowania. To dzieje poszczególnych tytułów, stacji radiowych i telewizyjnych, relacje między nimi oraz doświadczenia organizacji dziennikarskich - ich status i zakres samodzielności. To treść mediów i wartości, do których się [...] |
Przyszłość dziennikarstwa w dojrzałych demokracjachCelem redaktorów i autorów książki - zawodowych dziennikarzy i badaczy mediów - jest m.in. odpowiedź na pytanie, jak globalizacja i rozwój technologiczny wpływają na dziennikarstwo zajmujące się sprawami politycznymi, gospodarczymi i społecznymi, sprawami, które wywierają istotny wpływ na życie ludzi. |
Internetowe gatunki dziennikarskieInternet jest medium i wpływa na kształt przekazów dziennikarskich. Przekaz internetowy jest bardziej zwięzły od przekazu tradycyjnego. Stanowi w mniejszym stopniu narrację, a w większym bazę danych, dlatego też można w nim zawrzeć o wiele więcej treści niż w tradycyjnych przekazach dziennikarskich. W podobny sposób została [...] |
Unia Europejska a media : między kulturą a gospodarkąUnia Europejska a media. Między kulturą a gospodarką jest pierwszą na polskim rynku książką przedstawiającą całościowy obraz polityki medialnej Unii Europejskiej i roli mediów w realizowaniu unijnych polityk. Omówiono okres od początku lat 80. XX wieku, gdy ówczesna EWG po raz pierwszy podjęła problematykę medialną, do 2009 roku. [...] |
Potęga czwartej władzy : media, rynek, społeczeństwoAutor omawia funkcjonowanie rynku mediów, zwłaszcza telewizji i radia na świecie i w Polsce.Prezentuje dynamiczne zmiany tego rynku na tle wybranych zagadnień.Uwzględnia także ogólne informacje dotyczące prasy, jej historii i roli społecznej. |