Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy



/ Opac / Strona główna / Detail?PozycjaOpisy=20151107101101070555 / Katalog / Szczegóły pozycji

Unia Europejska a media - Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Unia Europejska a media : między kulturą a gospodarką / Karol Jakubowicz.
Okładka pozycji Unia Europejska a media : między kulturą a gospodarką

Unia Europejska a media : między kulturą a gospodarką

Autor: Jakubowicz, Karol




Unia Europejska a media. Między kulturą a gospodarką jest pierwszą na polskim rynku książką przedstawiającą całościowy obraz polityki medialnej Unii Europejskiej i roli mediów w realizowaniu unijnych polityk. Omówiono okres od początku lat 80. XX wieku, gdy ówczesna EWG po raz pierwszy podjęła problematykę medialną, do 2009 roku. Unia widzi media także jako element gospodarki, wskutek czego wiele aspektów

jej polityki medialnej służy także celom gospodarczym, które UE chce realizować. W książce podjęto próbę wskazania zakresów działania i podejście reprezentowane przez różne Dyrekcje Generalne Komisji Europejskiej oraz przez inne instytucje Unii Europejskiej, w tym Parlament Europejski oraz Rada Europejska. Wskazano także na główne orzeczenia Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości odnoszące się do tej problematyki.

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:Karol Jakubowicz.
Seria:Edukacja Medialna
Hasła:Komunikacja społeczna - kraje Unii Europejskiej
Społeczeństwo informacyjne - kraje Unii Europejskiej
Środki masowego przekazu - polityka - kraje Unii Europejskiej
Środki masowego przekazu - prawo wspólnotowe europejskie
Podręczniki akademickie
Adres wydawniczy:Warszawa : Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, cop. 2010.
Opis fizyczny:303, [1] s. : il. ; 24 cm.
Uwagi:Bibliogr. s. 257-284. Indeks.
Przeznaczenie:Dla studentów dziennikarstwa i komunikacji społecznej, nauk politycznych, kulturoznawstwa i socjologii.
Dla studentów dziennikarstwa i komunikacji społecznej, nauk politycznych, kulturoznawstwa i socjologii.
Powiązane zestawienia:Komunikacja społeczna
Kraje Unii Europejskiej
Społeczeństwo informacyjne
Środki masowego przekazu
Skocz do:Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki
Dodaj recenzje, komentarz
Inne pozycje z serii




Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Wyp. Nr 20
ul. Żuławskiego 4/6
tel. 22 627 42 22

Sygnatura: Czytelnia: 061.1
Numer inw.: 71383
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowekzamów

Wyp nr 95
ul. Gruszczyńskiego 12
tel. 22 843 98 31

Sygnatura: 65
Numer inw.: 50670
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowekzamów

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 49.272
Numer inw.: 49272
Dostępność: tylko na miejscu

schowek

CzN nr XXI
ul. Bukietowa 4A
tel. 22 898 30 33

Sygnatura: 12465
Numer inw.: 12465
Dostępność: tylko na miejscu

schowek




Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki:


Okładka książki  Media publiczne : początek końca czy nowy początek  1Okładka książki  Polityka medialna a media elektroniczne  3




Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.





Serie (cykl) Edukacja Medialna - Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne należy czytać w określonej kolejności:


Kolejność czytania serii/cyklu
Polityka medialna a media elektroniczne Tom 1.9

Polityka medialna a media elektroniczne


Kolejność czytania serii/cyklu
Wstęp do nauki o komunikowaniu Tom 2.9

Wstęp do nauki o komunikowaniu


Przychodząc na świat, człowiek przynosi otrzymaną od organizmów rodzicielskich informację genetyczną tak samo jak muszka owocówka; ponadto korzysta z umiejętności komunikowania się z otoczeniem, właściwej kotu czy szympansowi. A jednocześnie z całej przyrody wyróżnia się chyba najważniejszą z posiadanych przez niego cech - [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Monopol, pluralizm, koncentracja : środki komunikowania masowego w Polsce w latach 1989-2006 Tom 3.9

Monopol, pluralizm, koncentracja : środki komunikowania masowego w Polsce w latach 1989-2006


Autor odwołując się do licznych źródeł i opracowań szkicuje historię największych polskich czasopism, stacji radiowych i telewizyjnych. Opisuje także środowisko dziennikarskie, ewolucję prawa medialnego i dzieje instytucji, które tworzą infrastrukturę mediów. Na ile jest to możliwe i potrzebne, cytuje zawartość mediów, [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Wybrane zagraniczne systemy medialne Tom 4.9

Wybrane zagraniczne systemy medialne


Globalizacja i internacjonalizacja kapitału medialnego, włączenie się Polski w międzynarodowy obieg informacji spowodowały rosnące zainteresowanie funkcjonowaniem środków masowego przekazu i w efekcie wprowadzenie zagadnień związanych z działalnością mediów masowych w Polsce i za granicą do programów nauczania na kierunkach [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Polityczna historia mediów w Polsce w XX wieku Tom 5.9

Polityczna historia mediów w Polsce w XX wieku


Polityczna historia mediów to nie tylko polityka medialna oraz ustrojowe i prawne warunki ich funkcjonowania. To dzieje poszczególnych tytułów, stacji radiowych i telewizyjnych, relacje między nimi oraz doświadczenia organizacji dziennikarskich - ich status i zakres samodzielności. To treść mediów i wartości, do których się [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Przyszłość dziennikarstwa w dojrzałych demokracjach Tom 6.9

Przyszłość dziennikarstwa w dojrzałych demokracjach


Celem redaktorów i autorów książki - zawodowych dziennikarzy i badaczy mediów - jest m.in. odpowiedź na pytanie, jak globalizacja i rozwój technologiczny wpływają na dziennikarstwo zajmujące się sprawami politycznymi, gospodarczymi i społecznymi, sprawami, które wywierają istotny wpływ na życie ludzi.

Kolejność czytania serii/cyklu
Internetowe gatunki dziennikarskie Tom 7.9

Internetowe gatunki dziennikarskie


Internet jest medium i wpływa na kształt przekazów dziennikarskich. Przekaz internetowy jest bardziej zwięzły od przekazu tradycyjnego. Stanowi w mniejszym stopniu narrację, a w większym bazę danych, dlatego też można w nim zawrzeć o wiele więcej treści niż w tradycyjnych przekazach dziennikarskich. W podobny sposób została [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Unia Europejska a media : między kulturą a gospodarką Tom 8.9

Unia Europejska a media : między kulturą a gospodarką


Unia Europejska a media. Między kulturą a gospodarką jest pierwszą na polskim rynku książką przedstawiającą całościowy obraz polityki medialnej Unii Europejskiej i roli mediów w realizowaniu unijnych polityk. Omówiono okres od początku lat 80. XX wieku, gdy ówczesna EWG po raz pierwszy podjęła problematykę medialną, do 2009 roku. [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Potęga czwartej władzy : media, rynek, społeczeństwo Tom 9.9

Potęga czwartej władzy : media, rynek, społeczeństwo


Autor omawia funkcjonowanie rynku mediów, zwłaszcza telewizji i radia na świecie i w Polsce.Prezentuje dynamiczne zmiany tego rynku na tle wybranych zagadnień.Uwzględnia także ogólne informacje dotyczące prasy, jej historii i roli społecznej.

Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy