Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy



/ Opac / Strona główna / Detail?PozycjaOpisy=20150520121642081449 / Katalog / Szczegóły pozycji

- Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Współczesne wyzwania dydaktyki szkoły wyższej / pod red. Agnieszki Domagaly-Kręcioch, Olgi Wyżgi.
Okładka pozycji Współczesne wyzwania dydaktyki szkoły wyższej

Współczesne wyzwania dydaktyki szkoły wyższej




Autorzy artykułów zawartych w niniejszym zbiorze wskazują na potrzebę wprowadzenia zmian w kształceniu uniwersyteckim, uwzględniających przeobrażenia w otaczającej nas rzeczywistości społecznej, ekonomicznej, przyrodniczej, politycznej i edukacyjnej. Nawiązując do założeń współczesnej dydaktyki, ukazują proces dydaktyczny jako teorię kształcenia i samokształcenia człowieka. Dostrzegają

istotną rolę dydaktyki szkoły wyższej nastawionej na wspomaganie i ukierunkowanie rozwoju studenta, jego samodzielnego myślenia oraz kształtowania postaw innowacyjnych i kreatywnych. Uwzględniają przy tym fakt, że zapewnienie wysokiej jakości kształcenia jest procesem dynamicznym, podlegającym nieustannej ewolucji.

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:pod red. Agnieszki Domagaly-Kręcioch, Olgi Wyżgi.
Seria:Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, nr 541
Hasła:Śnieżyński, Marian - (1939- )
2001-
Nauczanie - szkoły wyższe - Polska - 21 w.
Nauczyciele akademiccy - Polska - 21 w.
Szkolnictwo wyższe - Polska - 21 w.
Księgi pamiątkowe
Adres wydawniczy:Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2009.
Opis fizyczny:221, [1] s., [1] k. tabl. : il. (w tym kolor.) ; 25 cm.
Uwagi:Bibliogr. przy pracach.
Powiązane zestawienia:Nauczanie
Nauczyciele akademiccy
Szkolnictwo wyższe
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Inne pozycje z serii




Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 48824
Numer inw.: 48824
Dostępność: tylko na miejscu

schowek



Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.





Serie (cykl) Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie należy czytać w określonej kolejności:


Kolejność czytania serii/cyklu
Edukacyjne aspekty pracy amatorskich zespołów folklorystycznych Tom 328
Tom 328

Edukacyjne aspekty pracy amatorskich zespołów folklorystycznych


W dobie globalizacji niezwykle ważne jest zachowanie tożsamości narodowej, której podstawą jest m.in. kultura ludowa. Amatorski ruch artystyczny - w tym folklorystyczny - jest ważnym ogniwem w procesie wielostronnego wychowania, w szczególności zaś w autokreacji, wychowaniu estetycznym, moralnym czy patriotycznym. Autor skoncentrował [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Między oryginałem, kopią a falsyfikatem : polskie edycje faksymilowe Tom 512
Tom 512

Między oryginałem, kopią a falsyfikatem : polskie edycje faksymilowe


Kolejność czytania serii/cyklu
Między szkołą a domem : role zawodowe i rodzinne współczesnego nauczyciela Tom 517
Tom 517

Między szkołą a domem : role zawodowe i rodzinne współczesnego nauczyciela


Praca poświęcona ważnym zagadnieniom społecznym, przede wszystkim spostrzeganiu przez nauczycieli wypełnianych przez nich ról zawodowych i rodzinnych, ale także uwarunkowaniom ich wypełniania oraz relacjom między nimi. Wiedza o kondycji nauczycieli, ich samopoczuciu, stosunku do spraw zawodowych i rodzinnych przyda się wielu grupom [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Rzecz o wiedzy nauczycielskiej Tom 519
Tom 519

Rzecz o wiedzy nauczycielskiej


Praca dotyczy dwóch ważnych problemów: po pierwsze, pedagogicznych treści wiedzy przedmiotowej nauczycieli (opis i porównanie kompetencji zawodowych czterech nauczycieli historii - z Krakowa i z Litwy), po drugie - metodologii badań jakościowych w pedagogice.

Kolejność czytania serii/cyklu
Wielka Brytania wobec wydarzeń w Europie Środkowej w latach II wojny światowej Tom 521
Tom 521

Wielka Brytania wobec wydarzeń w Europie Środkowej w latach II wojny światowej


Nowa książka Andrzeja Kastorego obejmuje trzy zasadnicze wątki: los krajów Europu Środkowej, brytyjską politykę wobec nich oraz ogólny zarys wydarzeń na arenie międzynarodowej. Autor w trafny sposób dobrał elementy "wielkiej" i "małej" polityki, które miały kluczowe znaczenie dla omawianych procesów. Uwzględnił wszystkie istotne [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Studenci z niepełnosprawnością : problemy funkcjonowania edukacyjnego i psychospołecznego Tom 523
Tom 523

Studenci z niepełnosprawnością : problemy funkcjonowania edukacyjnego i psychospołecznego


Autorka w bardzo szerokim zakresie - z różnych perspektyw i różnych punktów widzenia - podejmuje zagadnienie edukacji studentów z niepełnosprawnością na poziomie wyższym. Bada m.in. motywy podjęcia studiów, wybrane problemy funkcjonowania edukacyjnego i psychospołecznego oraz aspiracje zawodowe i opinie na temat perspektyw przyszłej [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Sztuka fantasy Andrzeja Sapkowskiego : problemy poetyki Tom 526
Tom 526

Sztuka fantasy Andrzeja Sapkowskiego : problemy poetyki


Autorka zajęła się literaturą z popularnego nurtu fantasy, wzbudzającego wielkie zainteresowanie w zachodniej refleksji nad kulturą i literaturą, w Polsce zaś - nadal traktowanego jako podrzędny nurt twórczości. Szeroko korzysta z aparatury pojęciowej literaturoznawstwa, odnosząc ją do symboliki kulturowej, badanej z kolei za pomocą [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Czasopisma dla dzieci i młodzieży Instytutu Wydawniczego "Nasza Księgarnia" w latach 1945-1989 : studium historycznoprasowe Tom 530
Tom 530

Czasopisma dla dzieci i młodzieży Instytutu Wydawniczego "Nasza Księgarnia" w latach 1945-1989 : studium historycznoprasowe


Praca o czasopismach dla dzieci i młodzieży wydawanych przed 1989 rokiem przez Instytut Wydawniczy "Nasza Księgarnia" podejmuje temat bardzo istotny z punktu widzenia nie tylko prasoznawstwa, ale także historii oświaty i kultury drugiej połowy XX wieku. To unikalne wydawnictwo książek i czasopism wyspecjalizowało się w wydawaniu [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Realizm metafizyczny : literatura w poszukiwaniu formy pojemnej Tom 531
Tom 531

Realizm metafizyczny : literatura w poszukiwaniu formy pojemnej


z recenzji Książka odróżnia się już na tzw. pierwszy rzut oka (i to pod wieloma względami) od większości publikowanych w Polsce ostatnio prac literaturoznawczych. Odróżnia się najpierw tonem, ustawieniem głosu: pełnym najwyższej powagi - dla literatury, jej zadań (powołania) i specyfiki. Odróżnia się także wyraźną [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Praca grupowa w edukacji wczesnoszkolnej :  problemy - badania - rozwiązania praktyczne Tom 538
Tom 538

Praca grupowa w edukacji wczesnoszkolnej : problemy - badania - rozwiązania praktyczne


Umiejętność współdziałania i pracy w zespole jest kompetencją wysoko cenioną w wielu dziedzinach naszego życia. Warunki do nabywania wymienionej kompetencji obowiązani są stwarzać nauczyciele wszystkich szczebli kształcenia i wszystkich specjalności, ale zadanie zainicjowania procesu jej kształtowania przypada pedagogom pracującym z [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych dziecka w wieku przedszkolnym : wybrane konteksty Tom 540
Tom 540

Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych dziecka w wieku przedszkolnym : wybrane konteksty


Celem Autorki jest przedstawienie uwarunkowań psychospołecznych i edukacyjnych rozwijania umiejętności komunikacyjnych dzieci w przedszkolu. Czyni to na tle charakterystyki wybranych zagadnień dotyczących rozwoju umiejętności porozumiewania się w dzieciństwie. Praca adresowana jest do przyszłych pedagogów oraz nauczycieli małego [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Współczesne wyzwania dydaktyki szkoły wyższej Tom 541
Tom 541

Współczesne wyzwania dydaktyki szkoły wyższej


Autorzy artykułów zawartych w niniejszym zbiorze wskazują na potrzebę wprowadzenia zmian w kształceniu uniwersyteckim, uwzględniających przeobrażenia w otaczającej nas rzeczywistości społecznej, ekonomicznej, przyrodniczej, politycznej i edukacyjnej. Nawiązując do założeń współczesnej dydaktyki, ukazują proces dydaktyczny jako [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Wprowadzenie do ontologii pracy społecznej : odniesienia do społeczno-pedagogicznej refleksji Heleny Radlińskiej Tom 542
Tom 542

Wprowadzenie do ontologii pracy społecznej : odniesienia do społeczno-pedagogicznej refleksji Heleny Radlińskiej


Problematyka pracy społecznej jest jedną z kluczowych w codziennych działaniach podejmowanych przez pedagogów społecznych czy pracowników służb społecznych. Niniejsza praca jest próbą zainteresowania społeczno-pedagogicznym wymiarem kategorii "praca społeczna". Jest ona bytem integralnie związanym z pedagogiką społeczną od [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Edukacja dzieci w wieku przedszkolnym w zakresie pierwszej pomocy przedmedycznej Tom 545
Tom 545

Edukacja dzieci w wieku przedszkolnym w zakresie pierwszej pomocy przedmedycznej


Praca podejmuje niezwykle ważne ze społecznego, zdrowotnego i edukacyjnego punktu widzenia zagadnienie. Posiadanie przez społeczeństwo umiejętności udzielania pomocy przedmedycznej trudno jest przecenić ze względu na wielość współczesnych niebezpieczeństw i katastrof, które stanowią bezpośrednie zagrożenie życia osób w różnym [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Sytuacyjne wspieranie dzieci w doświadczaniu świata Tom 546
Tom 546

Sytuacyjne wspieranie dzieci w doświadczaniu świata


Autorka prezentuje nowatorskie spojrzenie na dziecko i jego wspieranie w rozwoju, nie narzuca jednak nauczycielom jednego podejścia do edukacji, ale pozostawia im wybór - z przyjęciem za niego odpowiedzialności. Książka mieści się w nurcie pedagogiki emancypacyjnej. Na początku opisane zostały założenia filozoficzne prezentowanego [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Kraków mityczny : motywy, wątki, obrazy w utworach dla dzieci i młodzieży Tom 547
Tom 547

Kraków mityczny : motywy, wątki, obrazy w utworach dla dzieci i młodzieży


Kolejność czytania serii/cyklu
Promocja zdrowia i bezpieczeństwo w szkole wyższej Tom 548
Tom 548

Promocja zdrowia i bezpieczeństwo w szkole wyższej


Praca ma charakter podręcznika dla słuchaczy różnych kierunków studiów, pragnących poznać istotę oraz podstawowe zagadnienia organizacyjne i metodyczne oświaty zdrowotnej. Powstała z idei promocji zdrowia, należycie docenianej przez Autora - lekarza i nauczyciela akademickiego zarazem. Jej zasadnicza treść sprowadza się do ukazania [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Starzenie się i starość w wymiarze instytucjonalnego wsparcia na przykładzie Krakowa Tom 549
Tom 549

Starzenie się i starość w wymiarze instytucjonalnego wsparcia na przykładzie Krakowa


Praca w szeroki interdyscyplinarny sposób traktuje o starości, starzeniu się i konsekwencjach oraz wyzwaniach w tym zakresie pomocy społecznej i pracy socjalnej. Głównym celem Autorki było teoretyczne i empiryczne rozpoznanie jakości zmian, które zaszły w karkowskim systemie pomocy w perspektywie ostatnich lat. Badania i analiza osadzone [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Rozwój i wychowanie rehabilitujące dziecka niewidzącego w okresie wczesnego i średniego dzieciństwa Tom 552
Tom 552

Rozwój i wychowanie rehabilitujące dziecka niewidzącego w okresie wczesnego i średniego dzieciństwa


Autorka ukazuje cechy i prawidłowości rozwoju dzieci niewidzących głównie w okresie wczesnego i średniego dzieciństwa oraz formułuje zadania dla rodziców i opiekunów, których realizacja stanowić będzie czynnik wspomagający, czyli dynamizujący i korygujący, przebieg tego rozwoju. Część pracy poświęcona została wczesnej [...]

Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy