Kultura gier komputerowych
Tyt. oryg.: "Game cultures : computer games as new media,".
Autor: Dovey, Jon
Książka stanowi wprowadzenie do najważniejszych zagadnień i dyskusji, które mają wpływ na kształt dopiero powstającej dyscypliny badań nad grami. Autorzy analizują gry komputerowe w kontekście kulturoznawstwa i studiów nad mediami jako najpopularniejszą współczesną formę produkcji i konsumpcji nowych mediów.Waga problematyki w obszarze kulturoznawstwa nie wymaga szerszego uzasadnienia: gra i zabawa plasują
się w centrum kultury popularnej nastawionej na dostarczanie Erlebnis - doznań i przeżyć. (.) Książka jest ponadto znakomitym wprowadzeniem do technokultury, pokazuje, że uproszczeniem jest twierdzenie, iż technika wchłania kulturę, znamionując tym samym prymat technosfery: sprawności i kompetencji, nad logosferą - sferą wartości, sensów, znaczeń.Z recenzji prof. dr hab. Kazimierza Krzysztofka Temat jest niezwykle trudny, bowiem nie tylko relatywnie nowy, mało więc eksplorowany, ale także zmienny i wielowymiarowy. Skupia jak w soczewce współczesne problemy mediamorfozy.Z recenzji prof. dr hab. Tomasza Gobana-Klasa Jon Dovey ? wykładowca w dziedzinie mediów ekranowych na Uniwersytecie Bristolskim. Jest także producentem filmów wideo i cyfrowym artystą, a jego prace skupiają się wokół nowych mediów i dzieł dokumentalnych.Helen W. Kennedy pracuje jako starszy wykładowca i MA Award Leader na Wydziale Kulturoznawstwa Uniwersytetu Anglii Zachodniej w Bristolu. Obecnie zajmuje się badaniem relacji pomiędzy płcią i technologią, a w jej dorobku znajdują się prace na temat Lary Croft oraz kobiet grających w Quake’a.Klienci, którzy kupili tę książkę kupi
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Jon Dovey, Helen W. Kennedy ; przekł. Tomasz Macios, Anna Oksiuta. | ||||||||
Seria: | Media | ||||||||
Hasła: | Gry komputerowe - antropologia społeczna | ||||||||
Adres wydawniczy: | Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, cop. 2011. | ||||||||
Opis fizyczny: | 211, [1] s. : il. ; 23 cm. Uwagi: | Bibliogr. s. 191-201 i przy rozdz. Indeks. | Powiązane zestawienia: | Gry komputerowe | Antropologia społeczna Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | Inne pozycje z serii | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 53.423
Numer inw.: 53423
Dostępność: tylko na miejscu
Komentarze i rezencje
Serie (cykl) Media - Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego należy czytać w określonej kolejności:
Ustanawianie agendy : media masowe i opinia publiczna"Ustanawianie agendy" prezentuje istotną i czasami kontrowersyjną rolę mediów masowych w wyznaczaniu tematów, które znajdują się w centrum publicznego zaineresowania i działania. Chociaż Walter Lippmann uchwycił istotę wpływowego oddziaływania mediów na początku poprzedniego wieku za pomocą wyrażenia "świat na zewnątrz i obrazy [...] |
Newsy w sieci : Internet i dziennikarstwoNewsy w sieci " Stuarta Allana to nowe i odkrywcze spojrzenie na różne kierunki rozwoju dziennikarstwa internetowego. W przeciwieństwie do wielu innych autorów, Allan ukazuje dziennikarstwo internetowe w perspektywie międzynarodowej. Na szczególną uwagę zasługują jego wyraziste opisy rozwoju dziennikarstwa uczestniczącego i [...] |
Dziennikarstwo sportowe : praktyczny przewodnikSport jest dzisiaj najszybciej rozwijającym się sektorem mediów, a relacje sportowe nie ograniczają się już do ostatnich stron gazet. Książka Phila Andrewsa stanowi aktualne i interesujące wprowadzenie w tajniki zawodu dziennikarza sportowego, dostarczające teoretycznej i praktycznej wiedzy na temat tej dziedziny. Autor podejmuje [...] |
Dziennikarstwo publicystyczneW tym praktycznym podręczniku Brendan Hennessy podpowiada: - jak zaplanować pracę nad tekstem, - jak zebrać potrzebne materiały, - jak napisać artykuł odpowiedni dla różnego typu czasopism - od popularnych po specjalistyczne. Wykonując proponowane przez autora zadania oraz analizując zamieszczone fragmenty artykułów, czytelnik szybko [...] |
Olbrzym w cieniu : gry wideo w kulturze audiowizualnejPrzedstawiona do recenzji książka stanowi pierwsze w literaturze oryginalnie polskiej tak szerokie ujęcie zagadnień związanych z grami komputerowymi. Zakres tematów podjętych przez autorów zbioru obejmuje teksty o charakterze ogólnym, definicyjnym, związanym z poszukiwaniem przez badaczy gier własnego języka; artykuły analizujące [...] |
Telewizja i jej odbiorcy w życiu codziennymTelewizja i jej odbiorcy w życiu codziennym to wartościowa lektura dla studentów medioznawstwa, kulturoznawstwa oraz socjologii, ale też wszystkich tych, którzy chcą zrozumieć telewizję, jej gatunki oraz ich miejsce w życiu codziennym.Każdy rozdział podkreśla znaczenie badań odbioru dla naszego postrzegania tekstów telewizyjnych. [...] |
Kultura gier komputerowychKsiążka stanowi wprowadzenie do najważniejszych zagadnień i dyskusji, które mają wpływ na kształt dopiero powstającej dyscypliny badań nad grami. Autorzy analizują gry komputerowe w kontekście kulturoznawstwa i studiów nad mediami jako najpopularniejszą współczesną formę produkcji i konsumpcji nowych mediów.Waga problematyki w [...] |
Nowe media : wprowadzenieNowe media to wyczerpujące wprowadzenie do kultury, historii, technologii i teorii nowych mediów. Książka ta powstała z myślą o studentach, a jej celem jest znalezienie odpowiedzi na pytanie, na czym polega nowatorstwo "nowych mediów", poddanie krytycznej ocenie tezy, zgodnie z którą jesteśmy świadkami rewolucji medialnej i technicznej, [...] |