Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy

#




Ustanawianie agendy - Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Ustanawianie agendy : media masowe i opinia publiczna / Maxwell McCombs ; przekł. Beata Radwan.
Okładka pozycji Ustanawianie agendy : media masowe i opinia publiczna

Ustanawianie agendy : media masowe i opinia publiczna

Tyt. oryg.: "Setting the agenda : the mass media and public opinion,".

Autor: McCombs, Maxwell E.




"Ustanawianie agendy" prezentuje istotną i czasami kontrowersyjną rolę mediów masowych w wyznaczaniu tematów, które znajdują się w centrum publicznego zaineresowania i działania. Chociaż Walter Lippmann uchwycił istotę wpływowego oddziaływania mediów na początku poprzedniego wieku za pomocą wyrażenia "świat na zewnątrz i obrazy w naszych głowach", szczegółowa, empiryczna analiza roli agenda-setting

mediów masowych ma swój początek dopiero w ostatnim kwartale dwudziestego wieku. W tej wyczerpującej książce Maxwell McCombs, jeden z ojców założycieli tradycji badawczej studium nad agenda-setting, syntetyzuje setki badań naukowych dotyczących tej istotnej roli mediów masowych w kształtowaniu opinii publicznej. Media masowe na całym świecie w znacznym stopniu wpływają na obrazy spraw publicznych "w naszych głowach" - na każdy szczegół tych obrazów. Oprócz analizy wpływu mediów na to, o czym i w jaki sposób myślimy "Ustanawianie agendy" omawia również źródła agend mediów, psychologiczne wyjaśnienie oddiaływania na agendę publiczną oraz późniejsze konsekwencje w odniesieniu do postaw, opinii i zachowania.

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:Maxwell McCombs ; przekł. Beata Radwan.
Seria:Media
Hasła:Opinia publiczna
Środki masowego przekazu - socjologia
Podręczniki akademickie
Adres wydawniczy:Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, cop. 2008.
Opis fizyczny:XXVIII, 182 s. : il. ; 24 cm.
Uwagi:Indeksy.
Przeznaczenie:Podręcznik akademicki.
Podręcznik akademicki.
Powiązane zestawienia:Środki masowego przekazu - socjologia
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Inne pozycje z serii




Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 46.586
Numer inw.: 46586
Dostępność: tylko na miejscu

schowek

CzN nr XXI
ul. Bukietowa 4A
tel. 22 898 30 33

Sygnatura: 11207
Numer inw.: 11207
Dostępność: tylko na miejscu

schowek



Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.





Serie (cykl) Media - Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego należy czytać w określonej kolejności:


Kolejność czytania serii/cyklu
Ustanawianie agendy : media masowe i opinia publiczna Tom 1.9

Ustanawianie agendy : media masowe i opinia publiczna


"Ustanawianie agendy" prezentuje istotną i czasami kontrowersyjną rolę mediów masowych w wyznaczaniu tematów, które znajdują się w centrum publicznego zaineresowania i działania. Chociaż Walter Lippmann uchwycił istotę wpływowego oddziaływania mediów na początku poprzedniego wieku za pomocą wyrażenia "świat na zewnątrz i obrazy [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Newsy w sieci : Internet i dziennikarstwo Tom 2.9

Newsy w sieci : Internet i dziennikarstwo


Newsy w sieci " Stuarta Allana to nowe i odkrywcze spojrzenie na różne kierunki rozwoju dziennikarstwa internetowego. W przeciwieństwie do wielu innych autorów, Allan ukazuje dziennikarstwo internetowe w perspektywie międzynarodowej. Na szczególną uwagę zasługują jego wyraziste opisy rozwoju dziennikarstwa uczestniczącego i [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Dziennikarstwo sportowe : praktyczny przewodnik Tom 3.9

Dziennikarstwo sportowe : praktyczny przewodnik


Sport jest dzisiaj najszybciej rozwijającym się sektorem mediów, a relacje sportowe nie ograniczają się już do ostatnich stron gazet. Książka Phila Andrewsa stanowi aktualne i interesujące wprowadzenie w tajniki zawodu dziennikarza sportowego, dostarczające teoretycznej i praktycznej wiedzy na temat tej dziedziny. Autor podejmuje [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Dziennikarstwo publicystyczne Tom 4.9

Dziennikarstwo publicystyczne


W tym praktycznym podręczniku Brendan Hennessy podpowiada: - jak zaplanować pracę nad tekstem, - jak zebrać potrzebne materiały, - jak napisać artykuł odpowiedni dla różnego typu czasopism - od popularnych po specjalistyczne. Wykonując proponowane przez autora zadania oraz analizując zamieszczone fragmenty artykułów, czytelnik szybko [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Olbrzym w cieniu : gry wideo w kulturze audiowizualnej Tom 5.9

Olbrzym w cieniu : gry wideo w kulturze audiowizualnej


Przedstawiona do recenzji książka stanowi pierwsze w literaturze oryginalnie polskiej tak szerokie ujęcie zagadnień związanych z grami komputerowymi. Zakres tematów podjętych przez autorów zbioru obejmuje teksty o charakterze ogólnym, definicyjnym, związanym z poszukiwaniem przez badaczy gier własnego języka; artykuły analizujące [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Telewizja i jej odbiorcy w życiu codziennym Tom 6.9

Telewizja i jej odbiorcy w życiu codziennym


Telewizja i jej odbiorcy w życiu codziennym to wartościowa lektura dla studentów medioznawstwa, kulturoznawstwa oraz socjologii, ale też wszystkich tych, którzy chcą zrozumieć telewizję, jej gatunki oraz ich miejsce w życiu codziennym.Każdy rozdział podkreśla znaczenie badań odbioru dla naszego postrzegania tekstów telewizyjnych. [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Kultura gier komputerowych Tom 7.9

Kultura gier komputerowych


Książka stanowi wprowadzenie do najważniejszych zagadnień i dyskusji, które mają wpływ na kształt dopiero powstającej dyscypliny badań nad grami. Autorzy analizują gry komputerowe w kontekście kulturoznawstwa i studiów nad mediami jako najpopularniejszą współczesną formę produkcji i konsumpcji nowych mediów.Waga problematyki w [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Nowe media : wprowadzenie Tom 8.9

Nowe media : wprowadzenie


Nowe media to wyczerpujące wprowadzenie do kultury, historii, technologii i teorii nowych mediów. Książka ta powstała z myślą o studentach, a jej celem jest znalezienie odpowiedzi na pytanie, na czym polega nowatorstwo "nowych mediów", poddanie krytycznej ocenie tezy, zgodnie z którą jesteśmy świadkami rewolucji medialnej i technicznej, [...]

Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy