Feniksy, łabędzie, motyle : media i kultura transformacji
Autor: Lisowska-Magdziarz, Małgorzata.
Jak być pięknym, młodym, zdrowym, bogatym i dobrze wyglądać nago Makeover shows, telewizyjne opowieści o transformacyjne dostarczają nam historii o kobietach i mężczyznach którzy przy pomocy środków, wiedzy i zachęty ze strony mediów masowych odmienili swoje życie. Popularność tego nowego gatunku medialnego ma wiele przyczyn. Wiele się też z niego możemy dowiedzieć - o konsumpcji, ciele, płci,
tożsamości i władzy w ponowoczesnym społeczeństwie konsumentów. W społeczeństwie tym media masowe wytwarzają kulturę transformacji. Narzucają nam stały niepokój o nasz własny wygląd, stan posiadania, relacje z innymi i samorealizację. Wskazują, że konieczne jest nieustanne zmienianie siebie. Podpowiadają jak to zrobić, podkreślając przy tym fundamentalne znaczenie umiejętnych zakupów, stylizacji i dobrych medialnych wzorców. Same siebie kreują na najważniejsza instytucję kulturalną i ostatnią instancje w sprawach stylu, gustu i praktycznych spraw życia codziennego.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Małgorzata Lisowska-Magdziarz. | ||||||||||
Seria: | Film i Media Audiowizualne | ||||||||||
Hasła: | Kultura masowa Programy telewizyjne - psychologia Programy telewizyjne - socjologia | ||||||||||
Adres wydawniczy: | Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, cop. 2012. | ||||||||||
Opis fizyczny: | 206, [1] s. ; 21 cm. Uwagi: | Bibliogr. s. 191-196. | PowiÄ…zane zestawienia: | Kultura masowa | Programy telewizyjne Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | Inne pozycje z serii | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 53.367
Numer inw.: 53367
Dostępność: tylko na miejscu
Komentarze i rezencje
Serie (cykl) Film i Media Audiowizualne należy czytać w określonej kolejności:
Telepłeć : gender w telewizji doby globalizacjiNiniejsza książka jest poświęconą analizie dyskursu płci w perspektywie kulturoznawczej, z uwzględnieniem mechanizmów produkcji znaczeń w telewizji, zwłaszcza w jej wymiarze globalnym. Naczelną tezą książki jest konieczność wypracowania aparatu metodologicznego zrywającego z naiwnością epistemologiczną, jaką skutkują analizy [...] |
Nowa audiowizualność - nowy paradygmat kultury? |
Feniksy, łabędzie, motyle : media i kultura transformacjiJak być pięknym, młodym, zdrowym, bogatym i dobrze wyglądać nago Makeover shows, telewizyjne opowieści o transformacyjne dostarczają nam historii o kobietach i mężczyznach którzy przy pomocy środków, wiedzy i zachęty ze strony mediów masowych odmienili swoje życie. Popularność tego nowego gatunku medialnego ma wiele przyczyn. Wiele [...] |
(Nie)widzialne kobiety kina(Nie)widzialne kobiety kina - opis wydawcyTeksty zawarte w tomie (Nie)widzialne kobiety kina pod redakcją Małgorzaty Radkiewicz oraz Moniki Talarczyk są poświęcone różnym wymiarom widzialności kobiet w kulturze filmowej, wychodzącym daleko poza fenomen filmowego aktorstwa. Tytuł przekornie proponuje podwójną perspektywę [...] |