Media powszednie : środki komunikowania masowego i szerokie paradygmaty medialne w życiu codziennym Polaków u progu XXI wieku
Autor: Lisowska-Magdziarz, Małgorzata.
Infosferę współczesnego człowieka kształtują dzisiaj szerokie paradygmaty medialne: infotainment, edutainment, democratainment, tabloidyzacja i melodramatyzacja, a także przystosowanie zawartości mediów do męskiej i kobiecej bazy rodzajowej oraz podporządkowanie treści i form przekazówmedialnych potrzebom rynku reklamowego, czyniące z reklamy główną zawartość środków komunikacji masowej i ostateczny punkt
odniesienia dla wszystkich innych tekstów w mediach. Ta książka jest próbą opisu funkcjonowania w polskich mediach tych zjawisk, które nie tylko organizują treść i formy komunikacji społecznej, lecz także kształtują nasze otoczenie kulturowe i wymuszają zmiany dostosowawcze na rozmaitych instytucjach społecznych, nawet tych pozornie nie mających wiele wspólnego z mediami. Szczególną uwagę zwraca się tu na rolę mediów masowych i wymienionych szerokich paradygmatów medialnych w życiu przedstawicieli i przedstawicielek polskiej klasy średniej. Infotainment, edutainment, democratainment, tabloidyzacja, melodramatyzacja i dostosowanie rodzajowe mediów są przez nich przyjmowane jako konieczne elementy współczesnego pejzażu medialnego, jednak ich interpretacje każą zadawać ważne pytania o sens i funkcje środków komunikowania masowego w zmieniającym się polskim społeczeństwie epoki transformacji systemowej. Zapis "życia z mediami" polskiej klasy średniej powstał jako rezultat badań medioznawczych oraz kilkuletnich obserwacji prowadzonych wśród mieszkańców jednej, przeciętnej ulicy w Krakowie.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Małgorzata Lisowska-Magdziarz. | ||||||||
Hasła: | Środki masowego przekazu - socjologia - Polska - od 1989 r. Świadomość społeczna - Polska - od 1989 r. | ||||||||
Adres wydawniczy: | Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2008. | ||||||||
Opis fizyczny: | 429, [3] s. ; 24 cm. Uwagi: | Bibliogr. s. 403-417. Indeks. | Powiązane zestawienia: | Środki masowego przekazu - socjologia | Świadomość społeczna Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)