Problemy współczesnej edukacji : dekonstrukcja polityki oświatowej III RP
Autor: Śliwerski, Bogusław
Pierwszy tego rodzaju podręcznik adresowany do studentów pedagogiki, naukowców i nauczycieli, a także do wszystkich, którzy pragną dowiedzieć się, jakie czynniki wpłynęły na przemiany w polskiej oświacie w latach 1989-2008. Wyjątkowość niniejszej publikacji polega m.in. na tym, że Autor analizuje procesy zachodzące w polskiej edukacji uwikłanej w procesy pedagogiczne, polityczne, społeczne, etyczne, gospodarcze, a nawet teologiczne.
Odpowiedzialność: | Bogusław Śliwerski. | ||||||||||
Seria: | Pedagogika Wobec Współczesności | ||||||||||
Hasła: | Oświata - reforma - Polska - od 1989 r. Podręczniki akademickie | ||||||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, 2009. | ||||||||||
Opis fizyczny: | 376 s. ; 24 cm. Uwagi: | Bibliogr. s. 349-363. Indeksy. | Powiązane zestawienia: | Oświata | Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | Inne pozycje z serii | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
Notka biograficzna:
Śliwerski, Bogusław
Bogusław Śliwerski – polski pedagog. Ukończył pedagogikę na Uniwersytecie ?ódzkim 1977, następnie podjął pracę na tej uczelni. W 1985 otrzymał stopień naukowy doktora, a w 1993 uzyskał stopień naukowy doktora habilitowanego. W listopadzie 1999 został mianowany profesorem nauk humanistycznych. Do 2015 był profesorem zwyczajnym na Wydziale Pedagogicznym Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej w Warszawie. W 2015 ponownie podjął pracę w Uniwersytecie ?ódzkim. Współpracuje ze słowackimi uniwersytetami w Trnawie, Rużomberku i Preszowie. Od 2005 wiceprzewodniczącym Polskiego [>>]
Komentarze i rezencje
Serie (cykl) Pedagogika Wobec Współczesności należy czytać w określonej kolejności:
Metodologia badań nad edukacjąPodręcznik z serii "Pedagogika wobec współczesności" dla studentów pedagogiki, doktorantów studiów pedagogicznych, nauczycieli, a także dla socjologów i psychologów edukacji. Na poziomie merytorycznym konstrukcja podręcznika odtwarza wszystkie ogniwa procesu badawczego - od teoretycznej konceptualizacji celu i przedmiotu badań, przez [...] |
Edukacja regionalna i międzykulturowaAutor zaczyna rozważania od pojęcia kultura; przedstawia zjawisko wielokulturowości i jego różne aspekty. Podejmuje także problemy edukacji lokalnej, regionalnej, europejskiej, wielo- i międzykulturowej, tożsamości kulturowej oraz dialogu kulturowego. Wskazuje na nowy paradygmat współistnienia, w którym przedstawia tolerancję w ujęciu [...] |
Problemy współczesnej edukacji : dekonstrukcja polityki oświatowej III RPPierwszy tego rodzaju podręcznik adresowany do studentów pedagogiki, naukowców i nauczycieli, a także do wszystkich, którzy pragną dowiedzieć się, jakie czynniki wpłynęły na przemiany w polskiej oświacie w latach 1989-2008. Wyjątkowość niniejszej publikacji polega m.in. na tym, że Autor analizuje procesy zachodzące w polskiej [...] |
Edukacja zdrowotnaTreści odpowiadają akademickim standardom nauczania przedmiotu edukacja zdrowotna. |