Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy



/ Opac / Strona główna / Detail?PozycjaOpisy=20130125154837062270 / Katalog / Szczegóły pozycji

- Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Metodologia badań nad edukacją / Krzysztof Rubacha.
Okładka pozycji Metodologia badań nad edukacją

Metodologia badań nad edukacją

Autor: Rubacha, Krzysztof




Podręcznik z serii "Pedagogika wobec współczesności" dla studentów pedagogiki, doktorantów studiów pedagogicznych, nauczycieli, a także dla socjologów i psychologów edukacji. Na poziomie merytorycznym konstrukcja podręcznika odtwarza wszystkie ogniwa procesu badawczego - od teoretycznej konceptualizacji celu i przedmiotu badań, przez budowanie ich planu, konstruowanie narzędzi badawczych, metody zbierania danych, metody analizy danych - do interpretacji i

odnoszenia ich do teorii lub praktyki edukacyjnej. Na poziomie formalnym główna idea podręcznika opiera się na jego interakcyjności (czytelnik jest prowadzony krok po kroku po treści podręcznika, angażowany w wykonywanie zadań testujących rozumienie tekstu) i prostocie odnoszącej się do języka tekstu. Dr hab. Krzysztof Rubacha, profesor Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu na Wydziale Nauk Pedagogicznych. Szczególnie interesuje się metodologią badań społecznych - zwłaszcza zastosowaniem metod statystycznych w badaniach nad edukacją. Prowadzi również badania nad procesami edukacyjnymi, m.in. nad funkcjonowaniem społecznym i zawodowym nauczycieli. Prywatnie - lubi podróżować i malować obrazy. "Jestem przekonany, że tak solidnie i kompetentnie przygotowany podręcznik przyczyni się do podniesienia świadomości metodologicznej polskich pedagogów, wpłynie na poprawę jakości prac badawczych, realizowanych przez przedstawicieli tej nauki, a studentom innych pokrewnych dyscyplin naukowych (psychologii, socjologii, kulturoznawstwa), którzy obawiają się spotkania z własnymi metodologiami, pomoże przezwyciężyć bariery intelektualne i emocjonalne w poznawaniu podstaw prowadzenia badań naukowych." Z recenzji prof. dr. hab. Stanisława Kowalika Akademia Wychowania Fizycznego w Poznaniu

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:Krzysztof Rubacha.
Seria:Pedagogika Wobec Współczesności
Hasła:Pedagogika - metodologia
Podręczniki akademickie
Adres wydawniczy:Warszawa : Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne. Grupa Kapitałowa WSiP, 2008.
Opis fizyczny:469, [1] s. : il. ; 24 cm.
Uwagi:Bibliogr. s. 456-462. Indeksy.
Powiązane zestawienia:Pedagogika, wychowanie (podręczniki)
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Inne pozycje z serii




Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Wyp. Nr 20
ul. Żuławskiego 4/6
tel. 22 627 42 22

Sygnatura: 37 C
Numer inw.: 69702
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowekzleć zamówienie

Wyp nr 95
ul. Gruszczyńskiego 12
tel. 22 843 98 31

Sygnatura: 37
Numer inw.: 48331
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowekzleć zamówienie

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 45.674
Numer inw.: 45674
Dostępność: tylko na miejscu

schowek



Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.





Serie (cykl) Pedagogika Wobec Współczesności należy czytać w określonej kolejności:


Kolejność czytania serii/cyklu
Metodologia badań nad edukacją Tom 1.9

Metodologia badań nad edukacją


Podręcznik z serii "Pedagogika wobec współczesności" dla studentów pedagogiki, doktorantów studiów pedagogicznych, nauczycieli, a także dla socjologów i psychologów edukacji. Na poziomie merytorycznym konstrukcja podręcznika odtwarza wszystkie ogniwa procesu badawczego - od teoretycznej konceptualizacji celu i przedmiotu badań, przez [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Edukacja regionalna i międzykulturowa Tom 2.9

Edukacja regionalna i międzykulturowa


Autor zaczyna rozważania od pojęcia kultura; przedstawia zjawisko wielokulturowości i jego różne aspekty. Podejmuje także problemy edukacji lokalnej, regionalnej, europejskiej, wielo- i międzykulturowej, tożsamości kulturowej oraz dialogu kulturowego. Wskazuje na nowy paradygmat współistnienia, w którym przedstawia tolerancję w ujęciu [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Problemy współczesnej edukacji : dekonstrukcja polityki oświatowej III RP Tom 3.9

Problemy współczesnej edukacji : dekonstrukcja polityki oświatowej III RP


Pierwszy tego rodzaju podręcznik adresowany do studentów pedagogiki, naukowców i nauczycieli, a także do wszystkich, którzy pragną dowiedzieć się, jakie czynniki wpłynęły na przemiany w polskiej oświacie w latach 1989-2008. Wyjątkowość niniejszej publikacji polega m.in. na tym, że Autor analizuje procesy zachodzące w polskiej [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Edukacja zdrowotna Tom 4.9

Edukacja zdrowotna


Treści odpowiadają akademickim standardom nauczania przedmiotu edukacja zdrowotna.

Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy