Metodologia badań nad edukacją
Autor: Rubacha, Krzysztof
Podręcznik z serii "Pedagogika wobec współczesności" dla studentów pedagogiki, doktorantów studiów pedagogicznych, nauczycieli, a także dla socjologów i psychologów edukacji. Na poziomie merytorycznym konstrukcja podręcznika odtwarza wszystkie ogniwa procesu badawczego - od teoretycznej konceptualizacji celu i przedmiotu badań, przez budowanie ich planu, konstruowanie narzędzi badawczych, metody zbierania danych, metody analizy danych - do interpretacji i
odnoszenia ich do teorii lub praktyki edukacyjnej. Na poziomie formalnym główna idea podręcznika opiera się na jego interakcyjności (czytelnik jest prowadzony krok po kroku po treści podręcznika, angażowany w wykonywanie zadań testujących rozumienie tekstu) i prostocie odnoszącej się do języka tekstu. Dr hab. Krzysztof Rubacha, profesor Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu na Wydziale Nauk Pedagogicznych. Szczególnie interesuje się metodologią badań społecznych - zwłaszcza zastosowaniem metod statystycznych w badaniach nad edukacją. Prowadzi również badania nad procesami edukacyjnymi, m.in. nad funkcjonowaniem społecznym i zawodowym nauczycieli. Prywatnie - lubi podróżować i malować obrazy. "Jestem przekonany, że tak solidnie i kompetentnie przygotowany podręcznik przyczyni się do podniesienia świadomości metodologicznej polskich pedagogów, wpłynie na poprawę jakości prac badawczych, realizowanych przez przedstawicieli tej nauki, a studentom innych pokrewnych dyscyplin naukowych (psychologii, socjologii, kulturoznawstwa), którzy obawiają się spotkania z własnymi metodologiami, pomoże przezwyciężyć bariery intelektualne i emocjonalne w poznawaniu podstaw prowadzenia badań naukowych." Z recenzji prof. dr. hab. Stanisława Kowalika Akademia Wychowania Fizycznego w Poznaniu
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Krzysztof Rubacha. | ||||||||
Seria: | Pedagogika Wobec Współczesności | ||||||||
Hasła: | Pedagogika - metodologia Podręczniki akademickie | ||||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne. Grupa Kapitałowa WSiP, 2008. | ||||||||
Opis fizyczny: | 469, [1] s. : il. ; 24 cm. Uwagi: | Bibliogr. s. 456-462. Indeksy. | Powiązane zestawienia: | Pedagogika, wychowanie (podręczniki) | Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | Inne pozycje z serii | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
Wyp. Nr 20
ul. Żuławskiego 4/6
tel. 22 627 42 22
Sygnatura: 37 C
Numer inw.: 69702
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni
Wyp nr 95
ul. Gruszczyńskiego 12
tel. 22 843 98 31
Sygnatura: 37
Numer inw.: 48331
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 45.674
Numer inw.: 45674
Dostępność: tylko na miejscu
Komentarze i rezencje
Serie (cykl) Pedagogika Wobec Współczesności należy czytać w określonej kolejności:
Metodologia badań nad edukacjąPodręcznik z serii "Pedagogika wobec współczesności" dla studentów pedagogiki, doktorantów studiów pedagogicznych, nauczycieli, a także dla socjologów i psychologów edukacji. Na poziomie merytorycznym konstrukcja podręcznika odtwarza wszystkie ogniwa procesu badawczego - od teoretycznej konceptualizacji celu i przedmiotu badań, przez [...] |
Edukacja regionalna i międzykulturowaAutor zaczyna rozważania od pojęcia kultura; przedstawia zjawisko wielokulturowości i jego różne aspekty. Podejmuje także problemy edukacji lokalnej, regionalnej, europejskiej, wielo- i międzykulturowej, tożsamości kulturowej oraz dialogu kulturowego. Wskazuje na nowy paradygmat współistnienia, w którym przedstawia tolerancję w ujęciu [...] |
Problemy współczesnej edukacji : dekonstrukcja polityki oświatowej III RPPierwszy tego rodzaju podręcznik adresowany do studentów pedagogiki, naukowców i nauczycieli, a także do wszystkich, którzy pragną dowiedzieć się, jakie czynniki wpłynęły na przemiany w polskiej oświacie w latach 1989-2008. Wyjątkowość niniejszej publikacji polega m.in. na tym, że Autor analizuje procesy zachodzące w polskiej [...] |
Edukacja zdrowotnaTreści odpowiadają akademickim standardom nauczania przedmiotu edukacja zdrowotna. |