Wywieranie wpływu na ludzi : psychologia perswazji
Tytuł oryginału: "Influence, new and expanded : the psychology of persuasion,".
"Psychologia perswazji "
Autor: Cialdini, Robert B.
Nowa, zaktualizowana i rozszerzona wersja światowego bestsellera!Co oddziałuje na nasze decyzje? Co sprawia, że przystajemy na czyjąś propozycję? Jak przekonać kogoś do swoich racji? Dlaczego prośba wyrażona w jeden sposób zostaje odrzucona, a sformułowana nieco inaczej okazuje się skuteczna? Jak się obronić przed nieetycznymi próbami wywierania wpływu? W najnowszym wydaniu Wywierania wpływu na ludzi,
zaktualizowanym i wzbogaconym o wiele nowych treści, Robert B. Cialdini tłumaczy to w błyskotliwy, kompleksowy i niezwykle obrazowy sposób.Kultowy bestseller został poszerzony o mnóstwo nowych badań, spostrzeżeń i przykładów. Wybitny ekspert w dziedzinie wywierania wpływu i perswazji wyjaśnia, kiedy i dlaczego ludzie mówią "tak". Pokazuje także, jak korzystać z tej wiedzy w sytuacjach zarówno biznesowych, jak i codziennych w uczciwy, etyczny sposób. Przedstawia pozornie zawiłe mechanizmy w niezwykle jasnej i angażującej czytelnika formie. To prawdziwy majstersztyk dla wszystkich, którzy chcą zwiększyć swoją skuteczność w biznesie oraz w relacjach.W książce opisano siedem reguł wpływu społecznego. Wszyscy w jakimś stopniu stosujemy te reguły oraz podlegamy ich oddziaływaniu w codziennych interakcjach - nie zawsze o tym wiedząc. Zmienne i wciąż przyspieszające tempo współczesnego życia nierzadko uniemożliwia nam staranną analizę i podejmowanie przemyślanych decyzji. Niesamowity postęp technologiczny pociągnął za sobą także przyrost informacji, wiedzy i możliwości wyboru. Coraz częściej zdajemy się na automatyczne działanie i drogę na skróty. Dlatego tak ważne są zrozumienie mechanizmów wywierania wpływu oraz opanowanie umiejętności korzystania z nich i reagowania na różnego rodzaju nieuczciwe praktyki.W książce coś dla siebie znajdą zarówno ci, którzy chcą wpływać na innych, jak i ci, którzy pragną zrozumieć, jak inni wpływają na nich.Książka Roberta B. Cialdiniego stanowi rezultat prawie czterdziestu lat badań nad czynnikami, które oddziałują na ludzkie zachowania. Omówione w niej reguły perswazji należą do kanonu obowiązującego w ekonomii, psychologii czy marketingu. Autor zwraca uwagę na wykorzystywanie tych reguł w różnych celach, nie zawsze etycznych. Opisane przez niego techniki są fundamentalne dla zachowań człowieka i psychologii perswazji. Ta książka to obowiązkowa lektura dla przedstawicieli biznesu, jak również dla każdego, kto chce zrozumieć mechanizmy wywierania wpływu na decyzje podejmowane przez ludzi.dr inż. Jacek Kotarbiński https://www.gwp.pl/wywieranie-wplywu-na-ludzi.html
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Robert B. Cialdini ; przekład: Sylwia Pikiel. | ||||||||||||||||
Hasła: | Manipulacja (psychologia) Perswazja Relacje międzyludzkie Wpływ społeczny Opracowanie | ||||||||||||||||
Adres wydawniczy: | Sopot : GWP, 2023. | ||||||||||||||||
Wydanie: | Wydanie pierwsze w języku polskim. | ||||||||||||||||
Opis fizyczny: | 544 strony : fotografie, ilustracje, wykresy ; 24 cm. Uwagi: | Na okładce: Nowa, zaktualizowana i rozszerzona wersja światowego bestsellera! Bibliografia na stronach 465-520. Indeksy. | Forma gatunek: | Książki. Publikacje naukowe. | Dziedzina: | Psychologia | Powstanie dzieła: | 2021 r. | Twórcy: | Pikiel, Sylwia. Tłumaczenie | Powiązane zestawienia: | Perswazja | Relacje międzyludzkie Wpływ społeczny Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 61.970
Numer inw.: 61970
Dostępność: tylko na miejscu
Notka biograficzna:
Cialdini, Robert B
Robert Beno Cialdini ur. 27 kwietnia 1945 – profesor psychologii Uniwersytetu Stanowego w Arizonie zajmujący się psychologią społeczną. Najbardziej znany jako autor książki Wywieranie wpływu na ludzi ang. Influence: Science Practice, będącej rezultatem ponad 15 lat badań, która od wielu lat jest bestsellerem. Sklasyfikował w niej metody stosowane do wywierania wpływu na ludzi w postaci 6 „zasad”: zasada wzajemności, zobowiązanie i konsekwencja, dowód społeczny „inni tak robią”, lubienie kogoś przeniesienie uczuć dotyczących osoby na przekazywaną przez nią propozycję, [>>]