Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy



/ Opac / Strona główna / Detail?PozycjaOpisy=20200429135429001402 / Katalog / Szczegóły pozycji

Teoria poliwagalna - Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Teoria poliwagalna : przewodnik / Stephen W. Porges ; tłumaczenie Aleksander Gomola.
Okładka pozycji Teoria poliwagalna : przewodnik

Teoria poliwagalna : przewodnik

Tytuł oryginału : "Pocket Guide to the Polyvagal Theory : The Transformative Power of Feeling Safe,".

Autor: Porges, Stephen W.

Notka biograficzna



W swojej książce Stephen Porges z powodzeniem osiąga to, co udaje się niewielu badaczom: przekształca zawiłe koncepcje naukowe w przystępne pojęcia zrozumiałe dla pacjentów, lekarzy, terapeutów i wszystkich osób niemających pojęcia o medycynie. Autor w przyjazny sposób wyjaśnia subtelności teorii poliwagalnej będącej dziełem jego twórczego geniuszu, my zaś dostrzegamy w nowym świetle wpływ układu autonomicznego na ludzkie zachowania i widzimy, jak wiele trudności, z którymi borykają się pacjenci i lekarze, ma podłoże neurobiologiczne.


Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:Stephen W. Porges ; tłumaczenie Aleksander Gomola.
Seria:Psychiatria i Psychoterapia
Hasła:Autonomiczny układ nerwowy
Autyzm
Depresja psychiczna
Nerw błędny
Poczucie bezpieczeństwa
Psychoterapia
Trauma
Neurobiologia
Monografia
Adres wydawniczy:Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, copyright 2020.
Wydanie:Wydanie I
Opis fizyczny:270, [1] strona ; 23 cm.
Uwagi:Tytuł oryginalny : The Pocket Guide to the Polyvagal Theory : The Transformative Power of Feeling Safe. Bibliografia na stronach 261-268.
Forma gatunek:Książki. Publikacje fachowe. Publikacje naukowe.
Dziedzina:Medycyna i zdrowie
Psychologia
Powstanie dzieła:2017 r.
Twórcy:Gomola, Aleksander. Tłumaczenie

Odbiorcy:Psychoterapeuci.
Powiązane zestawienia:Psychoterapia
Trauma
Neurobiologia
Skocz do:Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki
Dodaj recenzje, komentarz
Inne pozycje z serii




Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Wyp. Nr 20
ul. Żuławskiego 4/6
tel. 22 627 42 22

Sygnatura: Czytelnia: 61
Numer inw.: 81808
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowekzamów

CzN nr XXI
ul. Bukietowa 4A
tel. 22 898 30 33

Sygnatura: 18500
Numer inw.: 18500
Dostępność: tylko na miejscu

schowek




Notka biograficzna:


Zdjęcie Porges, Stephen W

Porges, Stephen W

Stephen W. Porges jest „Distinguished University Scientist” w Kinsey Institute, Indiana University Bloomington i profesorem na wydziale psychiatrii na University of North Carolina w Chapel Hill w Północnej Karolinie.

Źródło: Wikipedia






Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki:


Okładka książki  Bezpieczeństwo poliwagalne : przywiązanie, komunikacja, samoregulacja  1Okładka książki  Neurofizjologiczne podstawy emocji i przywiązania w teorii poliwagalnej  2




Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.





Serie (cykl) Psychiatria i Psychoterapia można czytać w dowolnym porządku:


Kolejność czytania serii/cyklu
Metoda wczesnego startu dla dziecka z autyzmem (ESDM) : jak wykorzystywać codzienne aktywności, aby pomóc dzieciom tworzyć więzi, komunikować się i uczyć Tom 1.9

Metoda wczesnego startu dla dziecka z autyzmem (ESDM) : jak wykorzystywać codzienne aktywności, aby pomóc dzieciom tworzyć więzi, komunikować się i uczyć


Najnowsze badania dowodzą, jak ważna jest pomoc rodziców w przypadku terapii dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD). Niniejszy podręcznik, stworzony na podstawie przełomowego programu wczesnej interwencji, dostarcza praktycznych strategii, z których możesz korzystać każdego dnia. Niemal wszystkie małe dzieci - również te z ASD [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Dotrzeć do dziecka z autyzmem : metoda Floortime : jak pomóc dzieciom nawiązywać relacje, komunikować się i mysleć Tom 2.9

Dotrzeć do dziecka z autyzmem : metoda Floortime : jak pomóc dzieciom nawiązywać relacje, komunikować się i mysleć


Wielu rodziców szuka programu leczenia, który traktowałby ich dzieci jak wyjątkowe jednostki, proponował indywidualną terapię oraz wyzwolił w nich umiejętności konstruktywnego porozumiewania się i budowania kontaktów z otoczeniem. Chcą uczestniczyć w leczeniu swoich dzieci. Pragną im pomagać i mieć nadzieję. Niniejsza książka [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Terapia uzależnień : podręcznik dla profesjonalistów Tom 3.9

Terapia uzależnień : podręcznik dla profesjonalistów


Uzależnienie to powszechny problem kliniczny - problem, w którego kontekście zaangażowanie personelu terapeutycznego może przesądzać o kwestiach życia i śmierci. Dzięki lekturze tego niezbędnego podręcznika praktycy dowiedzą się, jak mogą skutecznie pomagać klientom cierpiącym na zaburzenia spowodowane używaniem substancji [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Terapia samouszkodzeń Tom 4.9

Terapia samouszkodzeń


Książka ta jest uznana przez terapeutów za ważne, godne zaufania źródło informacji i ceniona za klarowne, pełne empatii i nadziei podejście do pacjentów dokonujących samouszkodzeń. Barent W. Walsh przedstawia stan wiedzy i wyniki badań na temat tego coraz powszechniejszego problemu oraz mówi, jak go skutecznie leczyć. Drugie wydanie, [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Terapia psychodynamiczna : praktyka oparta na dowodach Tom 5.9

Terapia psychodynamiczna : praktyka oparta na dowodach


Wartościowa książka wypełniająca lukę w literaturze poświęconej terapii dynamicznej oraz uwzględniająca nowatorskie badania i rozwój teorii. Autorzy opisują podstawowe zasady i unikatowe aspekty podejścia dynamicznego, a także obalają przestarzałe, stereotypowe poglądy na temat psychoterapii dynamicznej.dr Kenneth N. Levy, [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Ciało pamięta : psychofizjologia traumy i terapia osób po urazie psychicznym Tom 6.9

Ciało pamięta : psychofizjologia traumy i terapia osób po urazie psychicznym


Uważa się obecnie, że osoby po przebytej traumie zachowują utajoną pamięć traumatycznych zdarzeń w swoich mózgach i ciałach. Pamięć ta często wyraża się w objawach zespołu stresu pourazowego - koszmarach, flashbackach, reakcjach przestrachu i zachowaniach dysocjacyjnych. W gruncie rzeczy ciało takiej osoby nie pozwala o sobie [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Integracja sensoryczna : skuteczne strategie w terapii dzieci i nastolatków Tom 7.9

Integracja sensoryczna : skuteczne strategie w terapii dzieci i nastolatków


Problemy sensoryczne - nazywane zaburzeniami integracji sensorycznej - wzbudzają coraz większe zainteresowanie. Ten praktyczny podręcznik zawierający liczne obserwacje kliniczne, rozwiązania rzeczywistych problemów i opisy konkretnych przypadków rzuca światło na doświadczenia sensoryczne - niezwykle istotny aspekt zachowania dziecka. W [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Krąg ufności : interwencja wzmacniająca przywiązanie we wczesnych relacjach rodzic-dziecko Tom 8.9

Krąg ufności : interwencja wzmacniająca przywiązanie we wczesnych relacjach rodzic-dziecko


Książka jest pierwszą pełną prezentacją skutecznego programu wdrażanego w wielu krajach z udziałem dzieci i rodziców, którzy napotykają trudności w sferze przywiązania. Osadzony w najnowszej wiedzy na temat przywiązania i wczesnej interwencji, Krąg ufności pomaga opiekunom w rozwijaniu większej wrażliwości na emocjonalne potrzeby [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Opracowanie przypadku w terapii dzieci i młodzieży Tom 9.9

Opracowanie przypadku w terapii dzieci i młodzieży


Książka praktycznie i przystępnie pokazuje, jak skonstruować użyteczne klinicznie, dynamiczne opracowanie przypadku. Uczy, w jaki sposób analizować czynniki biologiczne, psychologiczne, społeczne, kulturowe, duchowe i rozwojowe, które mogą powodować problemy u pacjentów w wieku od 4. do 18. roku życia. Liczne przykłady ilustrują [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Etapy zmiany w terapii uzależnień : wybór i planowanie interwencji Tom 10.9

Etapy zmiany w terapii uzależnień : wybór i planowanie interwencji


Autorzy pokazują, jak wykorzystać ogólną wiedzę na temat zmiany zachowań - zwłaszcza model etapów zmiany â?’ aby skutecznie leczyć zaburzenia związane z nadużywaniem substancji psychoaktywnych. Książka zawiera cenne dla klinicystów informacje dotyczące oceny klientów, zwiększania ich motywacji i zaangażowania oraz strategii [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Zbuntowane dzieci : ocena terapeutyczna oraz program pracy z rodzicami : podręcznik kliniczny Tom 11.9

Zbuntowane dzieci : ocena terapeutyczna oraz program pracy z rodzicami : podręcznik kliniczny


Książka opisuje skuteczny program szkolenia rodziców, którzy chcą zdobyć umiejętności przydatne w wychowywaniu dzieci w wieku od dwóch do dwunastu lat. Pokazuje on terapeucie, jak pomóc rodzicom w zrozumieniu przyczyn buntu, braku posłuszeństwa czy wrogich zachowań, które pojawiają się u dziecka zarówno w domu, jak i w szkole. [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Uważność i psychoterapia Tom 12.9

Uważność i psychoterapia


Ten praktyczny podręcznik napisany przez znakomitych znawców tematu zawiera klarowne opisy procedur, które można stosować w pracy z pacjentami. Autorzy łączą doświadczenie kliniczne z danymi empirycznymi i refleksją nad zawodem terapeuty. Omawiają podstawy medytacji uważności i psychologii buddyjskiej z uwzględnieniem podobieństw [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Terapia zabawą Tom 13.9

Terapia zabawą


Terapia zabawą - opis wydawcyWszechstronny podręcznik poświęcony budowaniu relacji terapeutycznych z dziećmi poprzez zabawę. Najnowsze badania wykazują skuteczność terapii zabawą w pracy z dziećmi z trudnymi zachowaniami, z zaburzeniami rozwojowymi, z niepełnosprawnościami, a także znajdującymi się w trudnej sytuacji życiowej. [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Freud i inni : historia współczesnej myśli psychoanalitycznej Tom 14.9

Freud i inni : historia współczesnej myśli psychoanalitycznej


Freud i inni. Historia współczesnej myśli psychoanalitycznej - opis wydawcyNajlepsze jednolite opracowanie klasycznych i współczesnych teorii psychoanalitycznych.Ubiegłe stulecie to okres wielkiej ekspansji i transformacji myślenia psychoanalitycznego. Dając wyraz tym przemianom, Stephen A. Mitchell i Margaret J. Black w sposób zrozumiały [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Neuronauka w psychoterapeutycznym procesie zmiany Tom 15.9

Neuronauka w psychoterapeutycznym procesie zmiany


Neuronauka w psychoterapeutycznym procesie zmiany - opis wydawcyInstrukcja obsługi mózgu - dlaczego warto wykorzystywać neuronaukę w psychoterapiiNeuronauka jest jedną z nielicznych dyscyplin naukowych, która integruje różne nurty i szkoły terapeutyczne. Wiedza na temat funkcjonowania sieci neuronowych i zależności między zdrowiem [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Opracowanie przypadku w terapii dzieci i młodzieży Tom 16.9

Opracowanie przypadku w terapii dzieci i młodzieży


Książka praktycznie i przystępnie pokazuje, jak skonstruować użyteczne klinicznie, dynamiczne opracowanie przypadku. Uczy, w jaki sposób analizować czynniki biologiczne, psychologiczne, społeczne, kulturowe, duchowe i rozwojowe, które mogą powodować problemy u pacjentów w wieku od 4. do 18. roku życia. Liczne przykłady ilustrują [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Zaburzenie afektywne dwubiegunowe : jak opanować wahania nastroju? : podręcznik pacjenta Tom 17.9

Zaburzenie afektywne dwubiegunowe : jak opanować wahania nastroju? : podręcznik pacjenta


Podręcznik zawiera specjalnie dobrane ćwiczenia, które uczą, jak zauważać problematyczne bodźce i wczesne objawy zmian nastroju, co pozwala lepiej je kontrolować. Zadania pomagają dostrzec własne słabości i mocne strony, ułatwiają radzenie sobie z napięciem, rozwiązywaniem problemów i podejmowaniem właściwych decyzji.

Kolejność czytania serii/cyklu
Teoria poliwagalna : przewodnik Tom 18.9

Teoria poliwagalna : przewodnik


W swojej książce Stephen Porges z powodzeniem osiąga to, co udaje się niewielu badaczom: przekształca zawiłe koncepcje naukowe w przystępne pojęcia zrozumiałe dla pacjentów, lekarzy, terapeutów i wszystkich osób niemających pojęcia o medycynie. Autor w przyjazny sposób wyjaśnia subtelności teorii poliwagalnej będącej dziełem [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Psychoterapia między wiedzeniem a niewiedzeniem Tom 20.9

Psychoterapia między wiedzeniem a niewiedzeniem


Psychoterapia między wiedzeniem a niewiedzeniem - opis wydawcy"Wiedza o psychice pacjenta, procesach intrapsychicznych, psychopatologii oraz różnych metodach postępowania terapeutycznego stanowi fundament zawodowej kompetencji. Przyglądając się jednak z bliska, w jaki sposób owa wiedza i płynące z niej umiejętności praktyczne są obecne [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Lęk i fobia : praktyczny podręcznik dla osób z zaburzeniami lękowymi Tom 21.9

Lęk i fobia : praktyczny podręcznik dla osób z zaburzeniami lękowymi


Opis od wydawcyPoszerzone i zaktualizowane wydanie uznanego poradnika dla osób z zaburzeniami lękowymi. Lęk, napady paniki i fobie nie pozwalają normalnie funkcjonować, rozwijać się, wywołują poczucie braku kontroli. Edward J. Bourne, specjalista w dziedzinie terapii poznawczo-behawioralnej, udowadnia, że dzięki odpowiednim narzędziom [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Psychoterapia sensomotoryczna : interwencje w terapii traumy i zaburzeń przywiązania Tom 22.9

Psychoterapia sensomotoryczna : interwencje w terapii traumy i zaburzeń przywiązania


Opis od wydawcyInnowacyjna terapia oparta na pracy z ciałem, umysłem i emocjamiHistoria zapisana w ciele może przekazać znacznie więcej niż słowa. Trafne odczytanie gestów, postawy, mimiki i spojrzenia pozwala ujawnić trudne doświadczenia i przeżywane emocje. Pat Ogden i Janina Fisher wskazują, jak właściwie interpretować narrację [...]

Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy