Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy



/ Opac / Strona główna / Detail?PozycjaOpisy=20160114153251087145 / Katalog / Szczegóły pozycji

- Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Opracowanie przypadku w terapii dzieci i młodzieży / Katharina Manassis ; tł. Katarzyna Fijał.
Okładka pozycji Opracowanie przypadku w terapii dzieci i młodzieży

Opracowanie przypadku w terapii dzieci i młodzieży

Tyt. oryg.: "Case formulation with children and adolescents, ".

Autor: Manassis, Katharina.




Książka praktycznie i przystępnie pokazuje, jak skonstruować użyteczne klinicznie, dynamiczne opracowanie przypadku. Uczy, w jaki sposób analizować czynniki biologiczne, psychologiczne, społeczne, kulturowe, duchowe i rozwojowe, które mogą powodować problemy u pacjentów w wieku od 4. do 18. roku życia. Liczne przykłady ilustrują etapy tworzenia opracowania przypadku oraz wykorzystanie go do zaplanowania skutecznej,

zindywidualizowanej terapii. Szczególną uwagę autorka poświęciła sposobom pokonywania najczęstszych trudności występujących na tym etapie terapii. Książka jest cennym źródłem wiedzy dla psychologów klinicznych pracujących z dziećmi i młodzieżą, opiekunów, pracowników społecznych, psychiatrów i pielęgniarzy psychiatrycznych. Omówiono w niej proces opracowania przypadku w różnych grupach wiekowych, z uwzględnieniem zróżnicowanych potrzeb przedszkolaków, dzieci w wieku szkolnym oraz młodzieży. Manassis łączy ogromne doświadczenie kliniczne z zaangażowaniem na rzecz opartej na dowodach praktyki psychiatrycznej. Ta książka powinna być obowiązkową lekturą dla wszystkich klinicystów, którzy chcą zapewnić optymalną terapię dzieciom i ich rodzinom. Mina K. Dulcan, MD, Department of Psychiatry, Robert and Anna H. Lurie Children`s Hospital of Chicago and Northwestern University Feinberg School of MedicineTen kompleksowy i profesjonalny podręcznik zawiera wykresy, diagramy i opisy przypadków, które pomogą zarówno doświadczonym, jak i początkującym klinicystom stworzyć właściwe opracowanie przypadku. Robert D. Friedberg, PhD, dyrektor i wykładowca Center for the Study and Treatment of Arraous Youth, Pało Alto University

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:Katharina Manassis ; tł. Katarzyna Fijał.
Seria:Psychiatria i Psychoterapia
Hasła:Dziecko - psychoterapia
Młodzież - psychoterapia
Podręczniki
Adres wydawniczy:Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, cop. 2015.
Opis fizyczny:319, [1] s. : il. ; 24 cm.
Uwagi:Bibliogr. s. 301-307. Indeks.
Przeznaczenie:Dla psychologów klinicznych pracujących z dziećmi i młodzieżą, opiekunów, pracowników społecznych, psychiatrów i pielęgniarzy psychiatrycznych.
Dla psychologów klinicznych pracujących z dziećmi i młodzieżą, opiekunów, pracowników społecznych, psychiatrów i pielęgniarzy psychiatrycznych.
Powiązane zestawienia:Dziecko
Młodzież - psychoterapia
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Inne pozycje z serii




Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 54.234
Numer inw.: 54234
Dostępność: tylko na miejscu

schowek



Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.





Serie (cykl) Psychiatria i Psychoterapia można czytać w dowolnym porządku:


Kolejność czytania serii/cyklu
Metoda wczesnego startu dla dziecka z autyzmem (ESDM) : jak wykorzystywać codzienne aktywności, aby pomóc dzieciom tworzyć więzi, komunikować się i uczyć Tom 1.9

Metoda wczesnego startu dla dziecka z autyzmem (ESDM) : jak wykorzystywać codzienne aktywności, aby pomóc dzieciom tworzyć więzi, komunikować się i uczyć


Najnowsze badania dowodzą, jak ważna jest pomoc rodziców w przypadku terapii dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD). Niniejszy podręcznik, stworzony na podstawie przełomowego programu wczesnej interwencji, dostarcza praktycznych strategii, z których możesz korzystać każdego dnia. Niemal wszystkie małe dzieci - również te z ASD [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Dotrzeć do dziecka z autyzmem : metoda Floortime : jak pomóc dzieciom nawiązywać relacje, komunikować się i mysleć Tom 2.9

Dotrzeć do dziecka z autyzmem : metoda Floortime : jak pomóc dzieciom nawiązywać relacje, komunikować się i mysleć


Wielu rodziców szuka programu leczenia, który traktowałby ich dzieci jak wyjątkowe jednostki, proponował indywidualną terapię oraz wyzwolił w nich umiejętności konstruktywnego porozumiewania się i budowania kontaktów z otoczeniem. Chcą uczestniczyć w leczeniu swoich dzieci. Pragną im pomagać i mieć nadzieję. Niniejsza książka [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Terapia uzależnień : podręcznik dla profesjonalistów Tom 3.9

Terapia uzależnień : podręcznik dla profesjonalistów


Uzależnienie to powszechny problem kliniczny - problem, w którego kontekście zaangażowanie personelu terapeutycznego może przesądzać o kwestiach życia i śmierci. Dzięki lekturze tego niezbędnego podręcznika praktycy dowiedzą się, jak mogą skutecznie pomagać klientom cierpiącym na zaburzenia spowodowane używaniem substancji [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Terapia samouszkodzeń Tom 4.9

Terapia samouszkodzeń


Książka ta jest uznana przez terapeutów za ważne, godne zaufania źródło informacji i ceniona za klarowne, pełne empatii i nadziei podejście do pacjentów dokonujących samouszkodzeń. Barent W. Walsh przedstawia stan wiedzy i wyniki badań na temat tego coraz powszechniejszego problemu oraz mówi, jak go skutecznie leczyć. Drugie wydanie, [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Terapia psychodynamiczna : praktyka oparta na dowodach Tom 5.9

Terapia psychodynamiczna : praktyka oparta na dowodach


Wartościowa książka wypełniająca lukę w literaturze poświęconej terapii dynamicznej oraz uwzględniająca nowatorskie badania i rozwój teorii. Autorzy opisują podstawowe zasady i unikatowe aspekty podejścia dynamicznego, a także obalają przestarzałe, stereotypowe poglądy na temat psychoterapii dynamicznej.dr Kenneth N. Levy, [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Ciało pamięta : psychofizjologia traumy i terapia osób po urazie psychicznym Tom 6.9

Ciało pamięta : psychofizjologia traumy i terapia osób po urazie psychicznym


Uważa się obecnie, że osoby po przebytej traumie zachowują utajoną pamięć traumatycznych zdarzeń w swoich mózgach i ciałach. Pamięć ta często wyraża się w objawach zespołu stresu pourazowego - koszmarach, flashbackach, reakcjach przestrachu i zachowaniach dysocjacyjnych. W gruncie rzeczy ciało takiej osoby nie pozwala o sobie [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Integracja sensoryczna : skuteczne strategie w terapii dzieci i nastolatków Tom 7.9

Integracja sensoryczna : skuteczne strategie w terapii dzieci i nastolatków


Problemy sensoryczne - nazywane zaburzeniami integracji sensorycznej - wzbudzają coraz większe zainteresowanie. Ten praktyczny podręcznik zawierający liczne obserwacje kliniczne, rozwiązania rzeczywistych problemów i opisy konkretnych przypadków rzuca światło na doświadczenia sensoryczne - niezwykle istotny aspekt zachowania dziecka. W [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Krąg ufności : interwencja wzmacniająca przywiązanie we wczesnych relacjach rodzic-dziecko Tom 8.9

Krąg ufności : interwencja wzmacniająca przywiązanie we wczesnych relacjach rodzic-dziecko


Książka jest pierwszą pełną prezentacją skutecznego programu wdrażanego w wielu krajach z udziałem dzieci i rodziców, którzy napotykają trudności w sferze przywiązania. Osadzony w najnowszej wiedzy na temat przywiązania i wczesnej interwencji, Krąg ufności pomaga opiekunom w rozwijaniu większej wrażliwości na emocjonalne potrzeby [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Opracowanie przypadku w terapii dzieci i młodzieży Tom 9.9

Opracowanie przypadku w terapii dzieci i młodzieży


Książka praktycznie i przystępnie pokazuje, jak skonstruować użyteczne klinicznie, dynamiczne opracowanie przypadku. Uczy, w jaki sposób analizować czynniki biologiczne, psychologiczne, społeczne, kulturowe, duchowe i rozwojowe, które mogą powodować problemy u pacjentów w wieku od 4. do 18. roku życia. Liczne przykłady ilustrują [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Etapy zmiany w terapii uzależnień : wybór i planowanie interwencji Tom 10.9

Etapy zmiany w terapii uzależnień : wybór i planowanie interwencji


Autorzy pokazują, jak wykorzystać ogólną wiedzę na temat zmiany zachowań - zwłaszcza model etapów zmiany â?’ aby skutecznie leczyć zaburzenia związane z nadużywaniem substancji psychoaktywnych. Książka zawiera cenne dla klinicystów informacje dotyczące oceny klientów, zwiększania ich motywacji i zaangażowania oraz strategii [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Zbuntowane dzieci : ocena terapeutyczna oraz program pracy z rodzicami : podręcznik kliniczny Tom 11.9

Zbuntowane dzieci : ocena terapeutyczna oraz program pracy z rodzicami : podręcznik kliniczny


Książka opisuje skuteczny program szkolenia rodziców, którzy chcą zdobyć umiejętności przydatne w wychowywaniu dzieci w wieku od dwóch do dwunastu lat. Pokazuje on terapeucie, jak pomóc rodzicom w zrozumieniu przyczyn buntu, braku posłuszeństwa czy wrogich zachowań, które pojawiają się u dziecka zarówno w domu, jak i w szkole. [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Uważność i psychoterapia Tom 12.9

Uważność i psychoterapia


Ten praktyczny podręcznik napisany przez znakomitych znawców tematu zawiera klarowne opisy procedur, które można stosować w pracy z pacjentami. Autorzy łączą doświadczenie kliniczne z danymi empirycznymi i refleksją nad zawodem terapeuty. Omawiają podstawy medytacji uważności i psychologii buddyjskiej z uwzględnieniem podobieństw [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Terapia zabawą Tom 13.9

Terapia zabawą


Terapia zabawą - opis wydawcyWszechstronny podręcznik poświęcony budowaniu relacji terapeutycznych z dziećmi poprzez zabawę. Najnowsze badania wykazują skuteczność terapii zabawą w pracy z dziećmi z trudnymi zachowaniami, z zaburzeniami rozwojowymi, z niepełnosprawnościami, a także znajdującymi się w trudnej sytuacji życiowej. [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Freud i inni : historia współczesnej myśli psychoanalitycznej Tom 14.9

Freud i inni : historia współczesnej myśli psychoanalitycznej


Freud i inni. Historia współczesnej myśli psychoanalitycznej - opis wydawcyNajlepsze jednolite opracowanie klasycznych i współczesnych teorii psychoanalitycznych.Ubiegłe stulecie to okres wielkiej ekspansji i transformacji myślenia psychoanalitycznego. Dając wyraz tym przemianom, Stephen A. Mitchell i Margaret J. Black w sposób zrozumiały [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Neuronauka w psychoterapeutycznym procesie zmiany Tom 15.9

Neuronauka w psychoterapeutycznym procesie zmiany


Neuronauka w psychoterapeutycznym procesie zmiany - opis wydawcyInstrukcja obsługi mózgu - dlaczego warto wykorzystywać neuronaukę w psychoterapiiNeuronauka jest jedną z nielicznych dyscyplin naukowych, która integruje różne nurty i szkoły terapeutyczne. Wiedza na temat funkcjonowania sieci neuronowych i zależności między zdrowiem [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Opracowanie przypadku w terapii dzieci i młodzieży Tom 16.9

Opracowanie przypadku w terapii dzieci i młodzieży


Książka praktycznie i przystępnie pokazuje, jak skonstruować użyteczne klinicznie, dynamiczne opracowanie przypadku. Uczy, w jaki sposób analizować czynniki biologiczne, psychologiczne, społeczne, kulturowe, duchowe i rozwojowe, które mogą powodować problemy u pacjentów w wieku od 4. do 18. roku życia. Liczne przykłady ilustrują [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Zaburzenie afektywne dwubiegunowe : jak opanować wahania nastroju? : podręcznik pacjenta Tom 17.9

Zaburzenie afektywne dwubiegunowe : jak opanować wahania nastroju? : podręcznik pacjenta


Podręcznik zawiera specjalnie dobrane ćwiczenia, które uczą, jak zauważać problematyczne bodźce i wczesne objawy zmian nastroju, co pozwala lepiej je kontrolować. Zadania pomagają dostrzec własne słabości i mocne strony, ułatwiają radzenie sobie z napięciem, rozwiązywaniem problemów i podejmowaniem właściwych decyzji.

Kolejność czytania serii/cyklu
Teoria poliwagalna : przewodnik Tom 18.9

Teoria poliwagalna : przewodnik


W swojej książce Stephen Porges z powodzeniem osiąga to, co udaje się niewielu badaczom: przekształca zawiłe koncepcje naukowe w przystępne pojęcia zrozumiałe dla pacjentów, lekarzy, terapeutów i wszystkich osób niemających pojęcia o medycynie. Autor w przyjazny sposób wyjaśnia subtelności teorii poliwagalnej będącej dziełem [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Psychoterapia między wiedzeniem a niewiedzeniem Tom 20.9

Psychoterapia między wiedzeniem a niewiedzeniem


Psychoterapia między wiedzeniem a niewiedzeniem - opis wydawcy"Wiedza o psychice pacjenta, procesach intrapsychicznych, psychopatologii oraz różnych metodach postępowania terapeutycznego stanowi fundament zawodowej kompetencji. Przyglądając się jednak z bliska, w jaki sposób owa wiedza i płynące z niej umiejętności praktyczne są obecne [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Lęk i fobia : praktyczny podręcznik dla osób z zaburzeniami lękowymi Tom 21.9

Lęk i fobia : praktyczny podręcznik dla osób z zaburzeniami lękowymi


Opis od wydawcyPoszerzone i zaktualizowane wydanie uznanego poradnika dla osób z zaburzeniami lękowymi. Lęk, napady paniki i fobie nie pozwalają normalnie funkcjonować, rozwijać się, wywołują poczucie braku kontroli. Edward J. Bourne, specjalista w dziedzinie terapii poznawczo-behawioralnej, udowadnia, że dzięki odpowiednim narzędziom [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Psychoterapia sensomotoryczna : interwencje w terapii traumy i zaburzeń przywiązania Tom 22.9

Psychoterapia sensomotoryczna : interwencje w terapii traumy i zaburzeń przywiązania


Opis od wydawcyInnowacyjna terapia oparta na pracy z ciałem, umysłem i emocjamiHistoria zapisana w ciele może przekazać znacznie więcej niż słowa. Trafne odczytanie gestów, postawy, mimiki i spojrzenia pozwala ujawnić trudne doświadczenia i przeżywane emocje. Pat Ogden i Janina Fisher wskazują, jak właściwie interpretować narrację [...]

Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy