Jakość usług medycznych : instrumenty i modele
Autor: Wiśniewska, Małgorzata
W książce zaprezentowano możliwości, jakie stwarza wdrożenie i stosowanie określonych instrumentów i modeli zarządzania jakością w obszarze usług medycznych. Autorkę do powstania książki zainspirował fakt uczestniczenia w pracach grupy roboczej przy Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego, zajmującej się opracowaniem wieloletniego programu doskonalenia jakości w jednostkach wykonujących
działalność leczniczą, w ramach Regionalnego Programu Strategicznego ?Zdrowie dla Pomorzan", oraz współorganizowanie i współprzewodniczenie cyklom seminariów i konferencji, odbywających się w Gdańsku w ramach HQ Forum (Healthcare Quality Forum), których rolą jest promowanie nowoczesnych metod zarządzania jakością w opiece zdrowotnej. W monografii ilustrowanej wieloma przykładami oraz studiami przypadków odnoszącymi się do specyfiki tej opieki przedstawiono:? rolę i istotę jakości oraz bezpieczeństwa usług medycznych,? różnorodne koncepcje zarządzania jakością, w tym TQM, Kaizen, Lean Management oraz Six Sigma,? narzędzia i metody zarządzania jakością o charakterze ogólnym, jak również specyficznym, np. metodę HFMEA czy MedCARVER+Shock,? podstawowe modele doskonałości, a także ideę i znaczenie takich inicjatyw, jak benchmarking, dobre praktyki oraz samoocena.Książka, oparta na bogatym przeglądzie rodzimej i zagranicznej literatury przedmiotu, jest zaadresowana do naukowców, doktorantów oraz studentów zajmujących się problematyką zarządzania jakością usług medycznych, w tym do profesjonalistów medycznych, którzy mogą w niej znaleźć wiele rozwiązań, pozwalających im samym oraz ich organizacjom funkcjonować skuteczniej i doskonalej dla dobra swoich pacjentów.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Małgorzata Z. Wiśniewska. | ||||||||||||||||
Hasła: | Jakość usług Służba zdrowia Zarządzanie jakością Monografia Zarządzanie i marketing | ||||||||||||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : CeDeWu, 2018. | ||||||||||||||||
Wydanie: | Wydanie 2. | ||||||||||||||||
Opis fizyczny: | 299 stron : ilustracje ; 24 cm. Uwagi: | Bibliografia, netografia, wykaz norm i aktów prawnych na stronach 271-294. | Forma gatunek: | Książki. Publikacje naukowe. | Dziedzina: | Zarządzanie i marketing | Powstanie dzieła: | 2016 r. | Przeznaczenie: | Dla naukowców, doktorantów, studentów zajmujących się jakością usług medycznych. | Dla naukowców, doktorantów, studentów zajmujących się jakością usług medycznych. Powiązane zestawienia: | Jakość usług | Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
Wyp nr 95
ul. Gruszczyńskiego 12
tel. 22 843 98 31
Sygnatura: 61
Numer inw.: 60981
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni