Wojna marketingu z zarządzaniem : dlaczego menedżerowie i marketingowcy nie mogą się porozumieć i jak temu zaradzić
Tyt. oryg.: "War in the boardroom, ".
Autor: Ries, Al.
Istnieje jeden podstawowy powód, dla którego plany marketingowe przedsiębiorstw należących do wielu różnych branż okazują się nieskuteczne - specjaliści od zarządzania myślą zupełnie inaczej niż specjalisci od marketingu. Czym wyróżnia się dobry menedżer? Werbalną orientacją, logicznym mysleniem i analitycznym podejściem. To cechy typowe dla człowieka, u którego dominującą rolę
odgrywa lewa półkula mózgu. Czym się wyróżnia dobry marketingowiec? Wizualną orientacją, intuicyjnym myśleniem i całościowym podejściem. To cechy typowe dla człowieka, u którego dominującą rolę odgrywa prawa półkula mózgu. Rozdźwięk między mentalnością jednych i drugich często prowadzi do konfliktów wokół zarządzania marką. Opierając się na wieloletnim doświadczeniu zawodowym, autorzy formułują wiele odkrywczych spostrzeżeń, w tym następujące: menedżerowie zajmują się rzeczywistością, a marketingowcy jej postrzeganiem, menedżerowie domagają się lepszych, a marketingowcy odmiennych produktów, menedżerowie operują słowami, a marketingowcy obrazami. Na przykładzie powszechnie znanych marek i produktów autorzy w przekonujący sposób pokazują, dlaczego jedne z nich odnoszą wielkie sukcesy, a inne radzą sobie coraz gorzej. Przesłanie tej książki można zatem odczytać następująco: żeby zapewnić swoim firmom przetrwanie w dzisiejszym, zasypywanym lawiną informacji świecie, menedżerowie muszą zrozumieć sposób myślenia marketingowców - i odwrotnie.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Al Ries, Laura Ries ; tłumaczenie Jarosław Sawicki. | ||||||
Hasła: | Marketing - filozofia Zarządzanie - filozofia | ||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2010. | ||||||
Opis fizyczny: | 285, [2] s. : il. ; 21 cm. Powiązane zestawienia: | Marketing | Zarządzanie Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
Notka biograficzna:
Ries, Al
Al Ries to amerykański specjalista od marketingu i autor. Jest współzałożycielem i prezesem firmy doradczej Ries & Ries z Atlanty wraz ze swoją partnerką i córką Laurą Ries. Wraz z Jackiem Troutem Riesowi przypisuje się odrodzenie idei „pozycjonowania” w dziedzinie marketingu. Ries ukończył DePauw University na kierunku matematyka w 1950 r. Przyjął stanowisko w dziale reklamy General Electric, zanim w 1961 r. Założył własną agencję reklamową w Nowym Jorku, Ries Cappiello Colwell. Jack Trout dołączył do agencji w 1967 r. Ries Trout napisał trzyczęściowy cykl artykułów [>>]