Zagospodarowanie turystyczne
Autor: Kowalczyk, Andrzej
Pierwsza od lat na rynku polskim publikacja całościowo omawiająca problematykę zagospodarowania turystycznego!Książka omawia szczegółowo: * podział urządzeń i usług turystycznych, * podstawowe koncepcje zagospodarowania turystycznego (m.in. turystyki zrównoważonej, cyklu ewolucji miejscowości turystycznej), uwzględniając przy tym wyniki z najważniejszych opracowań polskich i światowych,* wybrane problemy
planowania zagospodarowania turystycznego wraz z licznymi przykładami, * infrastrukturę i usługi: noclegowe, gastronomiczne, transportowe, uzupełniające oraz urządzenia i usługi paraturystyczne,* zagospodarowanie ze względu na potrzeby poszczególnych form turystyki: wypoczynkowej, przyrodniczej, kulturowej, rekreacyjno-sportowej i biznesowej, * przykłady zagospodarowania turystycznego wybranych ośrodków oraz obszarów turystycznych.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Andrzej Kowalczyk, Marta Derek. | ||||||||||||
Seria: | Turystyka | ||||||||||||
Hasła: | Obiekty i urządzenia turystyczne Turystyka - organizacja Podręczniki akademickie | ||||||||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2010. | ||||||||||||
Opis fizyczny: | 423 s., [8] s. tabl. : il. (w tym kolor.) ; 24 cm. Uwagi: | Bibliogr. s. 398-414, netogr. s. 414-417. | Przeznaczenie: | Książka jest przeznaczona dla studentów: geografii, turystyki i rekreacji, gospodarki przestrzennej, architektury i urbanistyki oraz ekonomii. | Książka jest przeznaczona dla studentów: geografii, turystyki i rekreacji, gospodarki przestrzennej, architektury i urbanistyki oraz ekonomii. Powiązane zestawienia: | Turystyka | Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | Inne pozycje z serii | |
- ROZDZIAŁ 1. Przedmiot zagospodarowania turystycznego
- 1.1. Definicja zagospodarowania turystycznego
- 1.1.1. Zakres terminu "zagospodarowanie turystyczne"
- 1.1.2. Dylematy związane ze stosowaniem określenia "zagospodarowanie turystyczne"
- 1.1.3. Zagospodarowanie turystyczne jako przedmiot badań i działań planistycznych
- 1.2. Podział urządzeń i usług turystycznych
- 1.2.1. Problemy z podziałem urządzeń i usług turystycznych
- 1.2.2. Kryterium zasadniczego znaczenia dla turystów
- 1.2.3. Kryterium pełnionej funkcji (sposobu wykorzystania)
- 1.2.4. Kryterium położenia (lokalizacji)
- 1.2.5. Kryterium czasu wykorzystania
- 1.2.6. Kryterium dostępności dla użytkowników
- 1.2.7. Kryterium własności
- 1.2.8. Kryterium stopnia komercjalizacji
- 1.2.9. Kryterium formy przestrzennej
- 1.2.10. Kryterium zasięgu geograficznego
- ROZDZIAŁ 2. Podstawowe koncepcje zagospodarowania turystycznego
- 2.1. Koncepcja turystyki zrównoważonej
- 2.2. Koncepcja regionu turystycznego
- 2.3 Koncepcja cyklu ewolucji miejscowości turystycznej
- 2.4. Koncepcja przestrzeni turystycznej
- 2.5. Koncepcja krajobrazu turystycznego
- 2.6. Koncepcja terytorialnych systemów rekreacyjnych
- 2.7. Koncepcja chłonności turystycznej
- 2.8. Koncepcja granic dopuszczalnych zmian
- 2.9. Koncepcje dzielnicy aktywności rekreacyjnej i dzielnicy aktywności turystycznej
- 2.10. Koncepcje kształtowania zagospodarowania sieci urządzeń i usług turystycznych
- 2.11. Inne koncepcje użyteczne przy planowaniu zagospodarowania turystycznego
- ROZDZIAŁ 3. Wybrane problemy planowania zagospodarowania turystycznego
- 3.1. Ogólne zasady planowania zagospodarowania turystycznego
- 3.2. Planowanie zagospodarowania turystycznego na obszarach stricte turystycznych
- 3.2.1. Obszary nadmorskie
- 3.2.2. Obszary górskie
- 3.3. Planowanie zagospodarowania turystycznego na obszarach chronionych
- 3.4. Planowanie zagospodarowania turystycznego na innych obszarach
- ROZDZIAŁ 4. Zagospodarowanie turystyczne ze względu na rodzaj urządzeń i usług
- 4.1. Urządzenia i usługi turystyczne
- 4.1.1. Urządzenia i usługi noclegowe
- 4.1.2. Urządzenia i usługi żywieniowe
- 4.1.3. Urządzenia i usługi transportowe
- 4.1.4. Urządzenia i usługi uzupełniające
- 4.2. Urządzenia i usługi paraturystyczne
- Rozdział 5. Zagospodarowanie turystyczne ze względu na formy turystyki
- 5.1. Turystyka wypoczynkowa
- 5.1.1. Turystyka na obszarach nadmorskich
- 5.1.2. Turystyka na obszarach górskich
- 5.2. Turystyka krajoznawcza
- 5.2.1. Turystyka przyrodnicza
- 5.2.2. Turystyka kulturowa
- 5.3. Turystyka uzdrowiskowa
- 5.4. Turystyka rekreacyjno-sportowa
- 5.4.1. Turystyka narciarska
- 5.4.2. Turystyka golfowa
- 5.5. Turystyka MICE
- ROZDZIAŁ 6. Zagospodarowanie turystyczne wybranych ośrodków i obszarów turystycznych
- 6.1. Zagospodarowanie turystyczne wybranych ośrodków turystycznych
- 6.1.1. Sun City (Republika Południowej Afryki, North West)
- 6.1.2. Obergurgl-Hochgurgl (Austria, Tyrol)
- 6.1.3. Nusa Dua (Indonezja, Bali)
- 6.1.4. Baltimore (Stany Zjednoczone, Maryland)
- 6.2. Zagospodarowanie turystyczne wybranych obszarów turystycznych
- 6.2.1. Północna część wybrzeża Morza Adriatyckiego (Włochy, Wenecja Euganejska)
- 6.2.2. Dolomity (Włochy, Wenecja Euganejska-Friuli-Wenecja Julijska
- -Trydent-Górna Adyga)
- 6.2.3. "Kruger National Park" (Republika Południowej Afryki, Limpopo-
- -Mpumalanga).
Zobacz spis treści
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
Komentarze i rezencje
Serie (cykl) Turystyka - Wydawnictwo Naukowe PWN należy czytać w określonej kolejności:
GeoturystykaGeoturystyka to obecnie dynamicznie rozwijająca się dziedzina turystyki. Stanowi jedną z form turystyki poznawczej, a jej głównym przedmiotem zainteresowania są przede wszystkim różnorodne obiekty i zjawiska przyrody nieożywionej, a także specyficzne krajobrazy (górskie, wulkaniczne, pustynne, krasowe itd.) o dużym natężeniu walorów [...] |
Gospodarka turystycznaPodręcznik akademicki zawierający kompleksową wiedzę na temat gospodarki turystycznej. Szczególną uwagę poświęcono aspektom jakości, mającym obecnie decydujące znaczenie w walce konkurencyjnej na rynku usług turystycznych. Autorzy omawiają kolejno: podstawy teoretyczne i terminologię, problemy jakości w gospodarce turystycznej, [...] |
Marketing w turystyce i rekreacjiKsiążka omawia rynek usług turystycznych i rekreacyjnych, zachowania klientów na tym rynku, nowoczesne instrumenty komunikacji marketingowej i strategie marketingowe w przedsiębiorstwach. |
Turystyka w naukach humanistycznychKsiążka jest podręcznikiem humanistycznych podstaw turystyki, kierowanym do studentów i wykładowców kierunku turystyka i rekreacja oraz kierunków ekonomicznych i humanistycznych ze specjalnościami związanymi z problematyką turystyczną. Osobną grupę czytelników mogą stanowić pracownicy branży turystycznej, dla których wiedza [...] |
Zagospodarowanie turystycznePierwsza od lat na rynku polskim publikacja całościowo omawiająca problematykę zagospodarowania turystycznego!Książka omawia szczegółowo: * podział urządzeń i usług turystycznych, * podstawowe koncepcje zagospodarowania turystycznego (m.in. turystyki zrównoważonej, cyklu ewolucji miejscowości turystycznej), uwzględniając przy tym [...] |