Praktyczna psychologia poznawcza : marketing i reklama
Autor: Falkowski, Andrzej
Książka Psychologia poznawcza w zastosowaniach praktycznych: marketing i reklama pokazuje w jaki sposób zaawansowana wiedza z dziedziny psychologii poznawczej pozwala tworzyć skuteczne metody wywierania wpływu na ludzi w praktycznej dziedzinie marketingu i reklamy. Reklama i strategie marketingowe w dużym stopniu kształtują spostrzeganą przez człowieka rzeczywistość. Mogą one silnie wpływać na sposób widzenia środowiska
rynkowego, a także szerszego środowiska społeczno-fizycznego. W konsekwencji takiego kontrolowanego spostrzegania tworzą się emocje i nastawienia, które uruchomione w określonej sytuacji motywacyjnej wywołują oczekiwane zachowanie np. wybór marki produktu czy wybór danej opcji politycznej. W tej perspektywie wolność człowieka w podejmowaniu decyzji wydaje się fikcyjna. Istotą wielu stosowanych strategii marketingowych kontrolujących procesy decyzyjne jest to, że człowiekowi wydaje się, że jest wolny w swoich wyborach. Faktycznie jednak nasze decyzje mogą być subtelnie kontrolowane.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Andrzej Falkowski. | ||||||||
Seria: | Postępy Psychologii | ||||||||
Hasła: | Marketing - psychologia Reklama - psychologia | ||||||||
Adres wydawniczy: | Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2002. | ||||||||
Opis fizyczny: | 166 s. : il. ; 24 cm. Uwagi: | Bibliogr. Indeksy. | Powiązane zestawienia: | Marketing | Reklama Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 35.295
Numer inw.: 35295
Dostępność: tylko na miejscu
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 35.532
Numer inw.: 35532
Dostępność: tylko na miejscu
CzN nr XXI
ul. Bukietowa 4A
tel. 22 898 30 33
Sygnatura: 199
Numer inw.: 199
Dostępność: tylko na miejscu
Notka biograficzna:
Falkowski, Andrzej
Andrzej Falkowski - psycholog biznesu. Zajmuje się psychologią marketingu i reklamy, bada zachowania konsumenckie z uwzględnieniem strategii marketingowych w aspekcie poznawczych i motywacyjnych elementów percepcji reklamy i lojalności wobec marki. Jest ekspertem sądowym w sprawach związanych z ochroną znaków towarowych. Ponadto specjalizuje się w marketingu politycznym: kwestiach związanych z kształtowaniem wizerunku polityków oraz psychograficzną segmentacją rynku wyborczego. Współpracował z wieloma zagranicznymi ośrodkami badawczymi, m.in.: University of Michigan, Lumiere [>>]