Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy



/ Opac / Strona główna / Detail?PozycjaOpisy=20160112154821005624 / Katalog / Szczegóły pozycji

- Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Ikoniczne i literackie teksty w przestrzeni nowoczesnej dydaktyki / pod red. Anny Pilch, Marty Rusek.
Okładka pozycji Ikoniczne i literackie teksty w przestrzeni nowoczesnej dydaktyki

Ikoniczne i literackie teksty w przestrzeni nowoczesnej dydaktyki




Niniejsza książka ma olbrzymie znaczenie, bo wychodzi naprzeciw najbardziej naglącym potrzebom współczesnej dydaktyki języka polskiego. Z jednej strony pozwala nauczycielom lepiej przygotować uczniów do zdania nowej matury, ale z drugiej - pogłębia rozeznanie w specyfice współczesnej kultury, w coraz większym stopniu synkretycznej, zacierającej granice między tradycyjnymi gatunkami i rodzajami sztuk. Mamy w tej monografii do

czynienia z całym zespołem niezwykle interesujących propozycji analityczno-interpretacyjnych, przekonujących, że uniwersalne procedury interpretacyjne umożliwiają pogłębione rozumienie różnych tekstów kultury: zarówno werbalnych, jak i wizualnych. Ikoniczne i literackie teksty w przestrzeni nowoczesnej dydaktyki dowodzą, że nowoczesna dydaktyka nie jest bezradna wobec wyzwań współczesności i ma bardzo dużo do zaoferowania studentom filologii polskiej i nauczycielom, by ich trud wprowadzania młodego pokolenia w kulturę narodową i ogólnoludzką, w przestrzeń edukacji humanistycznej był jak najbardziej owocny, bo uwzględniający zmianę paradygmatu kulturowego.Z recenzji prof. dr hab. Grażyny Tomaszewskiej"Równouprawniona" lektura tekstów literackich i ikonicznych, rozumiana w wymiarze komplementarnego czytania, umiejętności interpretowania, tekstu powinna otwierać współczesnemu młodemu odbiorcy świata kultury, literatury i sztuki nowe horyzonty na poszukiwanie nowego sensu, uruchamiać mechanizmy nowego widzenia i nowej wrażliwości na odbiór sztuk. Książka skupia zatem uwagę na relacjach tekst ikoniczny-tekst literacki, lub raczej w szerszym rozumieniu tekst werbalny-tekst wizualny, by uświadomić, iż temat, problem, myśl, emocję, wrażenie można zapisać i wyrazić w różnych językach sztuki, a współczesna skłonność do mieszania języków, czynienie odstępstw od niegdyś panujących reguł, zmusza także do redefinicji pojęć: interpretacja-sens-znaczenie.Z Wprowadzenia prof. dr hab. Anny Pilch

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:pod red. Anny Pilch, Marty Rusek.
Seria:Narracje w Edukacji
Hasła:Ikoniczność (językozn.) - w literaturze polskiej
Język polski - nauczanie - metody
Literatura polska - tematyka
Literatura - a malarstwo (szt.plast.)
Adres wydawniczy:Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, cop. 2015.
Opis fizyczny:284, [1] s. : il. (w tym kolor.) ; 24 cm.
Uwagi:Bibliogr., netogr. s. 271-275. Indeks. Streszcz. ang.
Powiązane zestawienia:Język polski
Literatura polska - tematyka
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Inne pozycje z serii




Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 54.190
Numer inw.: 54190
Dostępność: tylko na miejscu

schowek



Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.





Serie (cykl) Narracje w Edukacji należy czytać w określonej kolejności:


Kolejność czytania serii/cyklu
Ikoniczne i literackie teksty w przestrzeni nowoczesnej dydaktyki Tom 1.9

Ikoniczne i literackie teksty w przestrzeni nowoczesnej dydaktyki


Niniejsza książka ma olbrzymie znaczenie, bo wychodzi naprzeciw najbardziej naglącym potrzebom współczesnej dydaktyki języka polskiego. Z jednej strony pozwala nauczycielom lepiej przygotować uczniów do zdania nowej matury, ale z drugiej - pogłębia rozeznanie w specyfice współczesnej kultury, w coraz większym stopniu synkretycznej, [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Drugi plan : twórczość Wiesława Myśliwskiego w perspektywie postkolonialnej Tom 2.9

Drugi plan : twórczość Wiesława Myśliwskiego w perspektywie postkolonialnej


Drugi plan. Twórczość Wiesława Myśliwskiego w perspektywie postkolonialnej - opis wydawcyKsiążka Karoliny Wawer stanowi nowatorską, głęboką i przede wszystkim przekonującą propozycję lektury twórczości powieściowej Wiesława Myśliwskiego. Autorka przeprowadziła wieloaspektową i wielostronną interpretację wszystkich sześciu [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
O literaturze, sztuce i dydaktyce : dialogi dawne i nowe Tom 3.9

O literaturze, sztuce i dydaktyce : dialogi dawne i nowe


O literaturze, sztuce i dydaktyce. Dialogi dawne i nowe - opis wydawcyArtykuły zebrane w książce łączy zasada komplementarności czytania tekstów kultury, jak również interpretacyjnego drążenia każdego z nich. Znalazły się tu części poświęcone retoryce obrazu malarskiego i literackiego, filozofiom tekstów kultury, sposobom [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Międzyliteratura jako przestrzeń dialogu : studia dedykowane pamięci profesor Anny Pilch Tom 4.9

Międzyliteratura jako przestrzeń dialogu : studia dedykowane pamięci profesor Anny Pilch


Międzyliteratura jako przestrzeń dialogu - opis wydawcyMiędzyliteratura jest tomem zbiorowym dedykowanym pamięci Profesor Anny Pilch. Stawiając nas przed obrazami wielkich mistrzów, Anna Pilch udzieliła nam piękniej i wartościowej lekcji etyki i humanizmu. Dzięki niej nasza lektura świata stawała się z czasem nie tylko wędrówką [...]

Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy