Elitarne szkolnictwo średnie w krajach Europy Zachodniej : studia z pedagogiki porównawczej
Niezależnie od mających miejsce w ostatnich dekadach tych wszelkich przemian szkolnictwa, które związane są z demokratyzacją dostępu, wyniki dostępnych badań potwierdzają ciągle tezę reprodukcji kulturowej. Edukacja w większym stopniu jest czynnikiem nierówności społecznych niż "wyrównywania możliwości". Problematyka książki wpisuje się w debaty dotyczące powyższych tez. Składa
się na nią zbiór artykułów poświęconych poszczególnym aspektom stratyfikacyjnej funkcji edukacji, szczególnie w kontekście funkcjonowania tego najbardziej selektywnego nurtu edukacji, jakim jest szkolnictwo elitarne. W swojej całości książka daje możliwość porównania roli elitarnego szkolnictwa średniego w kształtowaniu biografii i struktury społecznej.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | red. nauk. Agnieszka Gromkowska-Melosik. | ||||||||
Seria: | Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, nr 224 | ||||||||
Hasła: | Pedagogika porównawcza Szkolnictwo średnie - Europa Zachodnia - od 1989 r. | ||||||||
Adres wydawniczy: | Poznań : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, 2015. | ||||||||
Opis fizyczny: | 243 s. : il. ; 25 cm. Uwagi: | Streszcz. ang. | Powiązane zestawienia: | Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | Inne pozycje z serii | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 54.139
Numer inw.: 54139
Dostępność: tylko na miejscu
Komentarze i rezencje
Serie (cykl) Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu należy czytać w określonej kolejności:
Tom 142 Młodzież wobec macierzyństwa i jego kulturowej kreacji |
Tom 143 Dziecięca "teoria umysłu" w fazie jawnej i utajonej a funkcje wykonawczeW monografii przedstawione jest zagadnienie dziecięcych teorii umysłu, dominujące w psychologii poznawczej oraz psychologii rozwojowej w ostatnim dwudziestoleciu. (...) Wielość i różnorodność badań z zastosowaniem coraz to nowych testów odwołujących się do naiwnych teorii umysłu wymagała od dawna podsumowania i pewnego [...] |
Tom 144 Wizje przyszłego życia dzieci przewlekle chorych na cukrzycę |
Tom 145 Sytuacje trudne w życiu dzieckaDzieło zbiorowe przygotowane przez poznańskich pedagogów i psychologów reprezentujących różne specjalności. Przynosi dwanaście obszernych opracowań o dużych walorach poznawczych, kształcących i praktycznych, ukazujących różne sytuacje trudne w życiu dziecka i analizujących je z odmiennych punktów widzenia. Część autorów [...] |
Tom 147 Bieg życia zawodowego człowieka : kontekst transformacji kulturowychAnaliza biegu życia zawodowego człowieka w okresie transformacji ustrojowej jest w ujęciu autorki źródłem pogłębionych refleksji na temat ludzkich wyborów i ich uwarunkowań. Szczególnie przełom ustrojowy, który symbolizują wydarzenia roku 1989, jest swoistą cezurą mającą wpływ na obszar badań w naukach społecznych. W książce [...] |
Tom 224 Elitarne szkolnictwo średnie w krajach Europy Zachodniej : studia z pedagogiki porównawczejNiezależnie od mających miejsce w ostatnich dekadach tych wszelkich przemian szkolnictwa, które związane są z demokratyzacją dostępu, wyniki dostępnych badań potwierdzają ciągle tezę reprodukcji kulturowej. Edukacja w większym stopniu jest czynnikiem nierówności społecznych niż "wyrównywania możliwości". Problematyka książki [...] |