Dziecięca "teoria umysłu" w fazie jawnej i utajonej a funkcje wykonawcze
Autor: Putko, Adam.
W monografii przedstawione jest zagadnienie dziecięcych teorii umysłu, dominujące w psychologii poznawczej oraz psychologii rozwojowej w ostatnim dwudziestoleciu. (...) Wielość i różnorodność badań z zastosowaniem coraz to nowych testów odwołujących się do naiwnych teorii umysłu wymagała od dawna podsumowania i pewnego uporządkowania. (...) Monografia stanowi obszerne i ciekawie przygotowane kompendium wiedzy o
dziecięcych teoriach umysłu w dwóch fazach - jawnej i utajonej. Takiego opracowania w literaturze polskiej brakowało (...) wypełnia ono lukę w literaturze przedmiotu. prof. dr. hab. Barbara Bokus (fragment recenzji)
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Adam Putko. | ||||||||
Seria: | Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu : nr 143 | ||||||||
Hasła: | Dziecko - rozwój psychofizyczny Myślenie - psychologia rozwojowa Poznanie - psychologia Umysł - psychologia | ||||||||
Adres wydawniczy: | Poznań : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, 2008. | ||||||||
Opis fizyczny: | 276, [1] s. ; 24 cm. Uwagi: | Bibliogr. s. 253-275. Streszcz. ang. | Powiązane zestawienia: | Dziecko – rozwój psychofizyczny | Umysł - psychologia Poznanie - psychologia Myślenie Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | Inne pozycje z serii | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 46.363
Numer inw.: 46363
Dostępność: tylko na miejscu
Komentarze i rezencje
Serie (cykl) Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu należy czytać w określonej kolejności:
Tom 142 Młodzież wobec macierzyństwa i jego kulturowej kreacji |
Tom 143 Dziecięca "teoria umysłu" w fazie jawnej i utajonej a funkcje wykonawczeW monografii przedstawione jest zagadnienie dziecięcych teorii umysłu, dominujące w psychologii poznawczej oraz psychologii rozwojowej w ostatnim dwudziestoleciu. (...) Wielość i różnorodność badań z zastosowaniem coraz to nowych testów odwołujących się do naiwnych teorii umysłu wymagała od dawna podsumowania i pewnego [...] |
Tom 144 Wizje przyszłego życia dzieci przewlekle chorych na cukrzycę |
Tom 145 Sytuacje trudne w życiu dzieckaDzieło zbiorowe przygotowane przez poznańskich pedagogów i psychologów reprezentujących różne specjalności. Przynosi dwanaście obszernych opracowań o dużych walorach poznawczych, kształcących i praktycznych, ukazujących różne sytuacje trudne w życiu dziecka i analizujących je z odmiennych punktów widzenia. Część autorów [...] |
Tom 147 Bieg życia zawodowego człowieka : kontekst transformacji kulturowychAnaliza biegu życia zawodowego człowieka w okresie transformacji ustrojowej jest w ujęciu autorki źródłem pogłębionych refleksji na temat ludzkich wyborów i ich uwarunkowań. Szczególnie przełom ustrojowy, który symbolizują wydarzenia roku 1989, jest swoistą cezurą mającą wpływ na obszar badań w naukach społecznych. W książce [...] |
Tom 224 Elitarne szkolnictwo średnie w krajach Europy Zachodniej : studia z pedagogiki porównawczejNiezależnie od mających miejsce w ostatnich dekadach tych wszelkich przemian szkolnictwa, które związane są z demokratyzacją dostępu, wyniki dostępnych badań potwierdzają ciągle tezę reprodukcji kulturowej. Edukacja w większym stopniu jest czynnikiem nierówności społecznych niż "wyrównywania możliwości". Problematyka książki [...] |