Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy



/ Opac / Strona główna / Detail?PozycjaOpisy=20140610115856001402 / Katalog / Szczegóły pozycji

- Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
book
Napis Brak okładki i kartki książki

Inny Szekspir

Autor: Sugiera, Małgorzata




Krytyczna lektura Szkspira jest podwójnie historyczna. Czytanie historyczne Szekspira oznacza bowiem podjęcie dialogu z ciążącymi nam pozostałościami własnej przeszłości, żeby tym lepiej oświetlić kulturę współczesną. Lecz czytanie historyczne Szekspira to zawsze również świadomość prowizoryczności takich oświetleń; świadomość nieuniknionej konieczności ich

powtarzania, gdyż tylko wtedy uda się w miarę precyzyjnie uchwycić sytuację tego, kto każdorazowo podejmuje dialog z czytanym historycznie tekstem Szekspira - sytuację, która w znacznej mierze warunkują aktualne wydarzenia i nieodparta potrzeba, żeby zrozumieć je w kontekście szerszym niż znane nam opłotki. (Lisa Jardin, "Reading Shakespeare Historically")

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:Małgorzata Sugiera.
Seria:Interpretacje Dramatu : 38
Hasła:Shakespeare, William - (1564-1616)
Dramat angielski - historia - 16-17 w.
Adres wydawniczy:Kraków : Księgarnia Akademicka, 2009.
Opis fizyczny:275, [5] s. ; 21 cm.
Uwagi:Nota bibliogr. s. 269. Indeks.
Powiązane zestawienia:Dramat angielski
Shakespeare William
Skocz do:Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki
Dodaj recenzje, komentarz
Inne pozycje z serii




Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 47.954
Numer inw.: 47954
Dostępność: tylko na miejscu

schowek




Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki:


Okładka książki  Bogusław Schaeffer - kompozytor i dramatopisarz : materiały z międzynarodowego sympozjum naukowego w Krakowie (10-11 maja 1999) = Bogusław Schaeffer - composer and playwright : proceedings of an international conference held in Krakow (10th-11th May, 1999)  1




Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.





Serie (cykl) Interpretacje Dramatu należy czytać w określonej kolejności:


Kolejność czytania serii/cyklu
Estetyka performatywności Tom 31
Tom 31

Estetyka performatywności


Zwrot performatywny we wszystkich sztukach nie da się w pełni opisać w ramach obowiązujących, tradycyjnych teorii estetycznych - nawet jeśli pod niektórymi względami można te teorie z powodzeniem nadal stosować. Nie da się za ich pomocą poddać teoretycznej refleksji decydującego momentu tego zwrotu, czyli przejścia od dzieła i [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Kulturowe konteksty dramatu współczesnego Tom 32
Tom 32

Kulturowe konteksty dramatu współczesnego


Kolejność czytania serii/cyklu
Inny Szekspir Tom 38
Tom 38

Inny Szekspir


Krytyczna lektura Szkspira jest podwójnie historyczna. Czytanie historyczne Szekspira oznacza bowiem podjęcie dialogu z ciążącymi nam pozostałościami własnej przeszłości, żeby tym lepiej oświetlić kulturę współczesną. Lecz czytanie historyczne Szekspira to zawsze również świadomość prowizoryczności takich oświetleń; [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Teatr postdramatyczny Tom 39
Tom 39

Teatr postdramatyczny


Głęboko przeobrażony sposób użycia znaków teatralnych pozwala dostrzec sensowność opisu istotnego obszaru nowego teatru jako teatru "postdramatycznego". Jednocześnie nowy tekst teatralny, który również nieustannie czyni przedmiotem refleksji własną strukturę jako tworu językowego, stanowi "już niedramatyczny" tekst teatralny. [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Dyskurs, postać i płeć w dramacie Tom 40
Tom 40

Dyskurs, postać i płeć w dramacie


"[...] Staraliśmy się omówić zarówno najistotniejsze etapy rozwoju współczesnych badań nad dyskursem, postacią oraz płcią biologiczną i kulturową, jak też ich odzwierciedlenie w teorii i metodach badań dramatu, tyleż nowego, co tego należącego już do obowiązującego kanonu, zwracając uwagę na wszystkie możliwe pożytki z [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Książę : Hamlet Juliusza Osterwy Tom 42
Tom 42

Książę : Hamlet Juliusza Osterwy


Przewodnikiem po świecie Elsynoru był dla mnie Juliusz Osterwa. Pokazałam go jako wędrowca w labiryncie, którym okazał się nie tylko tekst parafrazy, ale i jego własne życie naznaczone Hamletem. Był aktorem, który mierzył się przez ponad trzydzieści lat z rolą księcia, człowiekiem zadającym podstawowe pytania dotyczące [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Dramat made (in) Poland : współczesny dramat polski we współczesnej polskiej rzeczywistości Tom 43
Tom 43

Dramat made (in) Poland : współczesny dramat polski we współczesnej polskiej rzeczywistości


W opiniach wielu komentatorów oraz czytelników popularność współczesnych polskich dramatów pozostaje jedynie kwestią chwilowej fascynacji tekstami traktującymi o najgorętszych wydarzeniach pisanych językiem, wykorzystującym modne współcześnie dyskursy medialne. Zgodnie z tym dość powszechnym poglądem dramaty stają się rodzajem [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Publiczność (z)wymyślana : relacje widz-scena we współczesnej praktyce dramatopisarskiej i inscenizacyjnej Tom 44
Tom 44

Publiczność (z)wymyślana : relacje widz-scena we współczesnej praktyce dramatopisarskiej i inscenizacyjnej


Specyfika i wyjątkowość teatru na tle innych sztuk przedstawiających polega na tym, że zarówno wytwarzanie, jak i odbiór znaczeń dokonują się w tym samym czasie. Widzowie i aktorzy do ostatniej sekundy dzielą tę samą przestrzeń i czas, współuczestniczą w procesie artystycznym, wzajemnie na siebie oddziałując. Dzięki temu jedynie [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Fikcje jako metoda : strategie kontr(f)aktualne w pisaniu historii, literaturze i sztukach Tom 80
Tom 80

Fikcje jako metoda : strategie kontr(f)aktualne w pisaniu historii, literaturze i sztukach


Fikcje jako metoda. Strategie kontr[f]aktualne w pisaniu historii, literaturze i sztukach - opis wydawcyW ostatnich latach myślenie kontrfaktualne najczęściej nie było już profilowane przez narrację hegemoniczną, czyli uznaną domenę niezbitych faktów, jak zakładała najstarsza z nich, strategia "jak gdyby". (...) niezależnie od [...]

Kolejność czytania serii/cyklu
Niespodziewane alianse : sztuki performatywne jutra Tom 84
Tom 84

Niespodziewane alianse : sztuki performatywne jutra


Interpretacje. Tom 84. Niespodziewane alianse - opis wydawcyJak pokazują autorzy tekstów w tym tomie, projekty przekraczające granice miedzy dyscyplinami, znaczące naukę, technologię, estetykę i politykę stały się nowym idiomem praktyk performatywnych.

Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy