Homo players : strategie odbioru gier komputerowych
Autor: Urbańska-Galanciak, Dominika.
Książka Homo players. Strategie odbioru gier komputerowych daje czytelnikowi dużą satysfakcję poznawczą, zmusza do krytycznej refleksji nad jednym z istotnych wymiarów dzisiejszej popkultury, wiążącym się z partycypowaniem w kulturze zapośredniczonej technologicznie. Widać, że autorka tkwi głęboko w świecie, który opisuje, że porusza się w badanych realiach swobodnie zarówno jako użytkowniczka i
promotorka cyberrozrywki, jak i uważna jej interpretatorka. Książka poza walorami poznawczymi, jest bogata informacyjnie. prof. dr hab. Wojciech Józef Burszta Katedra Antropologii Kultury Instytutu Kultury i Komunikowania SWPS Zakład Badań Narodowościowych, Instytut Slawistyki PAN Dominika Urbańska-Galanciak, doktor nauk humanistycznych w zakresie kulturoznawstwa, absolwentka Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego, członek rady programowej Polskiego Towarzystwa Badania Gier, reprezentantka Stowarzyszenia Producentów i Dystrybutorów Oprogramowania Rozrywkowego, przedstawicielka RP w Interactive Software Federation of Europe (europejskiej komisji ds. klasyfikacji gier komputerowych i wideo - Pegi Complaints Board) oraz komisji ds. ochrony praw autorskich (Anti Piracy/ Legal Affairs Committee). Interesuje się grami dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz wykorzystaniem gier w edukacji.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Dominika Urbańska-Galanciak. | ||||||||
Seria: | Cyberkultura, Internet, Społeczeństwo | ||||||||
Hasła: | Gry komputerowe - socjologia | ||||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne. Grupa Kapitałowa WSiP, cop. 2009. | ||||||||
Opis fizyczny: | 262, [2] s. : il. ; 21 cm. Uwagi: | Bibliogr. s. 241-250. Indeks. | Powiązane zestawienia: | Gry komputerowe | Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | Inne pozycje z serii | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
Komentarze i rezencje
Serie (cykl) Cyberkultura, Internet, Społeczeństwo należy czytać w określonej kolejności:
Ekrany piśmienności |
Wikinomia : o globalnej współpracy, która zmienia wszystko"Od początku korporacje były zorganizowane według ściśle zdefiniowanych, hierarchicznych zasad zwierzchnictwa. Każdy komuś podlegał i od kogoś zależał. Głębokie zmiany w obszarze technologii, demografii i globalnej gospodarki przyczyniają się do powstania nowych silnych modeli produkcji opartych na wspólnocie, współpracy i [...] |
E-urząd w komunikacji z obywatelemW książce e-urząd w komunikacji z obywatelem autor opisuje funkcjonowanie nowoczesnej administracji publicznej w warunkach globalizującego się świata . Na przestrzeni ostatnich dekad rozwój nowoczesnych technologii informacyjnych zmienił charakter społeczeństw i urzędów. Zależność ta została opisana w niniejszej książce. |
Homo players : strategie odbioru gier komputerowychKsiążka Homo players. Strategie odbioru gier komputerowych daje czytelnikowi dużą satysfakcję poznawczą, zmusza do krytycznej refleksji nad jednym z istotnych wymiarów dzisiejszej popkultury, wiążącym się z partycypowaniem w kulturze zapośredniczonej technologicznie. Widać, że autorka tkwi głęboko w świecie, który opisuje, że [...] |
E-government : systemy informacji publicznejO ile problem informatyzacji działań administracji publicznej jestzagadnieniem, które pojawia się dosyć często w literaturze od początku lat 90. XX stulecia, o tyle rozpatrywany jest głównie z punktu widzenia informatyzacji (tj. jakie rozwiązania techniczne należy stosować na potrzeby informatyzacji procesów administracyjnych) oraz [...] |
Remiks : aby sztuka i biznes rozkwitały w hybrydowej gospodarceLawrence Lessig jest krytykiem tradycyjnych praw autorskich. Jego zdaniem nie uwzględniają one rozwoju technologii komunikacji i związanych z tym zmian zasad produkcji kulturalnej - od kultury uczestnictwa, przez kulturę konsumpcyjną XX wieku (kulturę "Read Only") do kultury ery internetu, w której ludzie ponownie zaangażowali się w [...] |
Cyfrowa dorosłość : jak pokolenie sieci zmienia nasz światŻyjemy w niezwykłych czasach - po raz pierwszy w historii ludzkości pokolenie, które dopiero wkracza w dorosłość, może nas nauczyć, jak przygotować świat na przyszłe wyzwania. Wierzę, że jeśli będziemy ich uważnie słuchać i włączać w nasze działania, kultura interakcji i współpracy, którą reprezentują, stanie się [...] |
Ius internet : między prawem a etykąPierwsze na polskim rynku wydawniczym zestawienie problematyki zbiegu norm prawnych i reguł etycznych w internecie. Analizuje zastosowanie najnowszych technologii internetowych pod kątem możliwości ich regulacji przepisami prawa krajowego i międzynarodowego oraz normami etycznymi. Wskazuje braki istniejących porządków prawnych i opisuje [...] |
Religia a internet : o przenoszeniu religijnych granic do cyberprzestrzeniŻycie religijne w coraz większym stopniu przenosi się ze świątyń do cyberprzestrzeni. Reprezentowane są w niej wszystkie wielkie światowe religie i wszelkie nowe ruchy religijne. W cyberprzestrzeni można się modlić, odprawiać rytuały, podejmować wirtualne pielgrzymki, doznawać oświecenia i duchowych wizji. Uwzględniając [...] |
Wolna kulturaTytuł oryginału Free culture : how big media uses technology and the law to lock down culture and control creativity, 2004 |